کد خبر: ۳۵۸۹۲
 

قطع یک ساعتی برق منجر به تلف شدن حدود  2 هزار قطعه مرغ در شهرستان شوط شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شوط با ابراز خبری مبنی بر تلف شدن تعداد حدود 2000 مرغ در یکی از مرغداری های این شهرستان، گفت: این تعداد مرغ بر اثر گرمای موجود و عدم کار کردن تهویه های مرغداری تلف شدند .

 «سالار فتح اله زاده» در ادامه با تکذیب آمار تعداد مرغهای تلف شده در شبکه های اجتماعی اعلام کرد: بعضی کانالهای تلگرمی این تعداد را بسیار بیشتر اعلام کردند.

وی با اشاره به این که تمامی مرغدازی های سطح شهرستان بیمه هستند تاکید کرد: قطعا بیمه خسارات وارده را جبران خواهد کرد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

 رئیس اداره برق شهرستان شوط نیز در این بحث در گفتگو با ایسنا با اشاره به عدم استفاده صاحب مرغداری از سیستم برق اضطراری گفت: هر واحد مرغداری باید مجهز به موتور برقی قوی برای مواقع ضروری باشد.

عیسی رجب زاده با تاکید براین که همکاران این اداره برای تعویض فیوز برق خراب شده به محل اعزام شدند و بعد از مطلع کردن صاحب مرغداری فعالیت تعویض فیوز را آغاز کردند گفت: به دلیل زمان بر بودن این تعویض، گرمای موجود  و عدم کار کردن تهویه ها زمینه ساز تلف شدن مرغها گردید

وی با ابراز این مطلب افزود: دلیل نبود موتور برقی سبب ساز این قضیه شده است چون در صورت وجود این سیستم برقی تهویه ها از آن منبع تغذیه خواهد کرد.

رئیس اداره برق افزود: برای تمامی واحد های مرغداری الزامی میباشد که موتور برقی برای مواقع ضروری تهیه نمایند.

 
 
نظر شما
ادامه