کد خبر: ۳۵۸۹۷
تعداد نظرات: ۴ نظر



بیماری ویروسی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از بیماری های مشترک و خطرناک بین انسان و دام است که در دام زنده هیچگونه علایمی ندارد و از طریق ترشحات دام آلوده و گزش کنه آلوده به انسان منتقل می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهار محال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان اظهار داشت: یکی از راه های پیشگیری از این بیماری نگهداری لاشه های استحصالی در سالن پیش سرد و کشتارگاه به مدت حداقل 24 ساعت در دمای 4-0 درجه یخچال می باشد.

«دکتر عبدالمحمد نجاتی» کشتار در کشتارگاه ها، لیبل گذاری و نگهداری گوشت در دمای 4-0 درجه یخچال و همچنین حمل لاشه با خودرو های سردخانه دار تا مراکز عرضه را که تحت نظارت دامپزشکی را مهم عنوان کرد.

دکتر عبدالمحمد نجاتی گفت: جلوگیری از کشتاردام خارج از کشتارگاه و جلوگیری از انتشار خون و آلودگی در محیط با توجه به اینکه کشتار دام در شهر کاج خارج از کشتارگاه و در معابر عمومی انجام می شود خطر بروز بیماری فوق همواره وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا با طرح موضوع در کمیته سلامت و مراقبت غذایی و کمیته ساماندهی کشتارگاه های دام استان و با پیگیری های مستمر اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی شهرستان اردل و دستور صریح مقام قضایی مبنی بر برخورد با قصابی های شهرکاج که اقدام به کشتار غیر مجاز وغیر بهداشتی دام در خارج از کشتارگاه می نمودند لزوم پلمپ آن ها به منظور جلوگیری از اشاعه بیماری های مشترک بین انسان و دام بویژه تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو انجام شد.

وی گفت: کلیه قصابیهای فعال به تعداد 27 واحد با همکاری پرسنل نیروی انتظامی،نماینده شبکه بهداشت و نماینده محیط زیست پس از ابلاغ اخطاریه های متعدد تعطیل و پلمپ شدند.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
1
0
سلام
.............................
27 قصابی غیرمجاز،چرا تاکتون اقدامی نشده است،این مسئله هم مانند مرغ زنده فروشی درلردگان است تبلیغات ..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
0
1
ببینیم آخرش چی می شه.اگه خبرر واقعی باشه جای قدردانی داره
دکتر مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
0
1
سلام به دکتر نجاتی عزیزم کار بزرگی انجام داده ای حقا که وارث پدرت قهرمانت هستی کوتاه نیا انجا یک کانون عفونت بود. موفق باشی شیر مرد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
0
حكيم مهر چرا خبر پلمب ٤١واحد قصابي متخلف شيراز رو نميزنين ...از سايت فارس بگيريد لطفا خبر داغيه
نظر شما
ادامه