کد خبر: ۳۵۹۲۲
 

یک دوره کلاس آموزشی ممیزی بهداشتی با حضور کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور و روسای ادارات نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی ادارات کل دامپزشکی استان ها در آمل برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، مدیر کل دامپزشکی استان مازندران اعلام کرد: این دوره آموزشی از سه شنبه 13 تیرماه به میزبانی مازندران در محل هتل المپیک شهرستان آمل و با حضور کارشناسانی از چند استان کشور کار خود را بمدت 3 روز آغاز نمود.

«دکتر رضوانی» در ادامه افزود: در این دوره آموزشی 3 روزه، کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور به همراه کارشناسان ادارات کل دامپزشکی استان­های مازندران، گلستان، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، تهران، کرمان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد، یزد و خراسان رضوی بعد از 2 روز کلاس آموزشی بصورت تئوری، در روز سوم بصورت کارگاه عملی از 3 واحد تولیدی در استان مازندران بازدید ممیزی خواهند داشت.

وی در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی خاطرنشان ساخت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی تربیت ممیزین کشوری است که با تائید رعایت اصول بهداشتی در کارخانجات تولید مواد غذایی و خوراک انسانی و حیوانی بر نحوه تولید بهداشتی محصول نظارت می کنند و شرایط HACCP  را در آن به اجرا در می آورند.

لازم بذکر است HACCP  مجموعه الزامات مربوط به سیستم مدیریت بهداشت مواد غذایی است که این اصطلاح به معنی "تجزیه و تحلیل خط و نقاط کنترل بحرانی" می باشد که کارخانجات برای اخذ این مجوز از دامپزشکی و عرضه محصول و صادرات مکلف به اجرای دقیق ضوابط آن می باشند.

 
 
نظر شما
ادامه