کد خبر: ۳۵۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی آذربایجان غربی، کرمانشاه، سمنان و ایلام

 

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی خبر داد:
ایجاد 1540 شغل جدید توسط دامپزشکی آذربایجان غربی


مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی یک هزار و 540 شغل جدید توسط دامپزشکی استان ایجاد شده است.

شهرام دیلمقانی با اشاره به دستاوردهای اجرای اصل 44 قانون اساسی در دامپزشکی آذربایجان غربی، اظهار داشت: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی، اداره کل دامپزشکی این استان در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و اشتغالزایی نقش موثری را ایفا کرده است.
وی با اشاره به اینکه اجرای این اصل از قانون مراحل پایانی خود را در این اداره می گذراند، تصریح کرد: در این راستا در قالب اقدامات انجام گرفته، 797‌ اشتغالزایی مستقیم در این اداره کل ایجاد شده است.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی افزود: این میزان اشتغالزایی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ثابت مانده‌ و دلیل آن به‌ تعطیلی برخی داروخانه‌ها و همزمانی ایجاد داروخانه‌ای جدید است که تقریبا همدیگر را زیر پوشش قرار داده‌اند و بر این اساس تعداد اشتغالزایی نیز ثابت مانده است.
دیلمقانی خاطرنشان کرد: اشتغالزایی غیرمستقیم نیز در قالب خدمات و کاردان و کارشناس برای 743 نفر ایجاد شده است.
وی اعلام کرد: مجموع اشتغالزایی ایجاد شده در این زمینه توسط اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی یک هزار و 540 شغل است.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: مشکلات پیش روی این اداره کل در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی همچنان پابرجا است و نه تنها این مشکلات رفع نشده بلکه مشکلات این اداره کل در اجرای این اصل بیشتر نیز شده است.
دیلمقانی با اشاره به عدم همکاری مطلوب توسط بانک‌های عامل در راستای واگذاری تسهیلات، گفت: تعلل در واگذاری تسهیلات بانکی همچنان ادامه دارد و در این زمینه اعتبارات ناکافی است.

 

-----------------------------------------

 

افتتاح شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات دامپزشکی در کرمانشاه

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: با پیگیری صورت گرفته توسط این اداره، شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم بهداشتی دامپزشکی در کرمانشاه شروع به کار کرد.
ابراهیم مقصودی‌فر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ضرورت توجه به دامپزشکی حوزه شهری موجب شد برای ارتقای بهداشت عمومی و مبارزه علیه تخلفات مراکز عرضه فرآورده های خام دامی که با فروش فرآورده های غیر بهداشتی سلامت شهروندان را به خطر می اندازند با همکاری دستگاه قضایی استان از این پس تمام تخلفات صورت گرفته در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی دامپزشکی رسیدگی می شود.

وی با اشاره به ارتقای بهداشت عمومی طی سالیان اخیر از طریق ساماندهی کشتارگاه های دام و طیور، ارتقای کیفیت بهداشتی شیر استان، بهره برداری از میادین دام استاندارد و تعطیلی مرکز فروش و عرضه مرغ زنده گفت: چنانچه شهروندان به توصیه های بهداشتی دامپزشکی به درستی عمل کنند در آتیه شاهد کمترین موارد ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و حیوان در سطح جامعه شهری کرمانشاه خواهیم بود.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه از شهروندان ساکن شهر کرمانشاه و سایر شهرهای استان خواست موارد فروش و عرضه فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی را به شبکه های دامپزشکی شهرستانها و شماره پیامک 09189250014 اطلاع رسانی کنند.
 
-----------------------------------------

 

کسب مقام قهرمانی تیم فوتسال اداره کل دامپزشکی استان سمنان به مناسب هفته دامپزشکی
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان به مناسبت بزرگداشت هفته دامپزشکی یک دوره مسابقه چهار جانبه فوتسال با شرکت تیمهای خراسان شمالی – خراسان جنوبی- خراسان رضوی و استان سمنان در بجنورد (مرکز استان خراسان شمالی) و بصورت دوره ای برگزار گردید.
درپایان تیم فوتسال اداره کل دامپزشکی استان سمنان با اقتدار و شایستگی کسب قهرمانی را از آن خود کرد و محسن ایزد بخش از تیم سمنان نیز با زدن 10 گل به عنوان آقای گل این مسابقات انتخاب شد.

 

--------------------------------------------

 

حضور اعضاء پایگاه مقاومت اداره کل دامپزشکی استان ایلام بر مزار شهدای گمنام ایلام


اعضاء پایگاه مقاومت اد اره کل دامپزشکی ایلام در دومین روز از هفته دفاع مقدس با حضور در مزار شهدای گمنام شهر ایلام و نثار گل از مقام والای شهیدان تجلیل نمودند.
این مراسم با همت سازمان بنیاد شهید انقلاب اسلامی ایلام و سپاه ناحیه ایلام و با حضور خانواده های معزز شهدا و مسئولین استان و اعضاء پایگاه های مقاومت صبح روز پنجشنبه مورخ 1/7/89 برگزار و حضار با اهداء گل و قرائت فاتحه با شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق نمودند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نقل از روزنامه خبرجنوب وسايت فرارو
|
-
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۵
0
0
خبري هم از دامپزشكي استان فارس
فروش گوشت الاغ در قصابی ‌های شیراز!
در حالي كه مردم شيراز هنوز در شوك مارمولكي هستند كه چند هفته پيش در يك رول كالباس نمايان شد، به تازگي نيز ماموران موفق به دستگيري دو نفر شده‏اند كه با ذبح الاغ، گوشت آن را در تعدادي از قصابي‏هاي شيراز توزيع مي‏كردند.

به گزارش روزنامه «جمهوری اسلامی»، دو نفر در روستاهاي اطراف بيضاء پس از ذبح الاغ، گوشت آن را به تعدادي از قصابي‏هاي سطح شهر شيراز مي‏فروختند؛ تعدادي از قصاب‏ها با اطلاع از اينكه اين گوشت‏ها متعلق به الاغ است باز هم آن را به جاي گوشت گوسفند به مردم فروخته‏اند.

نظر شما
ادامه