کد خبر: ۳۵۹۵

حکیم مهر - برداشت میگو از 37 مزرعه پرورش میگو در استان بوشهر آغاز شد و انتظار می رود تا پایان آذرماه، فصل برداشت میگو ادامه پیدا کند.
مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان میگوی بوشهربا اعلام این مطلب گفت: برداشت میگو از 37 مزرعه در 611 هکتار از اراضی پرورش میگوی استان بوشهر آغاز شده است و انتظار می رود عملیات برداشت تا پایان آذرماه ادامه داشته باشد.
اسکندر گلستانی افزود: انتظار می رود حجم تولید میگوی پرورشی استان بوشهر در بهترین شرایط ممکن به سه میلیون و 300 هزار تن برسد که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش دارد.

میگوی بوشهر آلوده به لکه سفید نیست
وی خاطرنشان کرد: به رغم شیوع بیماری لکه سفید میگو در برخی از استانهای کشور، استان بوشهر از این بیماری عاری بوده و میگوهای پرورشی و صیدی بوشهر در سلامت کامل هستند.
گلستانی ادامه داد: میگوهای برداشتی از نوع وانامی هستند که سالهای گذشته مولد آنها از کشور هاوایی به ایران وارد شده و توسط پرورش دهندگان تکثیر شده اند.
وی تصریح کرد: به علت شروع صید میگو در سایتهای پرورشی هنوز قیمت آن در بازارهای محلی تثبیت نشده، اما انتظار می رود هر کیلوگرم میگوی وانامی منوط به وزن و اندازه از چهار هزار و 500 تومان به فروش برسد.

 

نظر شما
ادامه