کد خبر: ۳۵۹۵۴
تعداد نظرات: ۷۲ نظر
استاد گروه فارماکولوژی دانشکده دامپزشکی تهران در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر حسینعلی عرب» افزود: پیشنهاد مشخص من این است که این مساله مورد بحث قرار گیرد، اساتید دانشگاه و کارشناسان آموزشی وارد کار شوند و سمینارها و نشست‌هایی برگزار شود ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: "جایگاه دامپزشکی می‌بایست مطابق با تغییرات ایجاد شده در جامعه تغییر کند که این اتفاق نیفتاده است"؛ این را استاد گروه فارماکولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و رئیس کمیته دامپزشکی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی به حکیم مهر می‌گوید و یادآوری می‌کند که آنچه در قانون دامپزشکی به چشم می‌خورد مربوط به سال ۱۳۵۰ است. از نظر «دکتر حسینعلی عرب» یکی از مشکلات مدیریت دامپزشکی این است که کمتر به نظرات تخصصی،‌ فنی و مشورتی بها می‌دهند، خیلی اهل مشاوره نیستند و سعی می‌کنند در همان مجموعه خود مسائل را حل و فصل کنند.

حکیم مهر: آقای دکتر، جایگاه سازمان دامپزشکی را در شرایط حاضر چطورارزیابی می‌کنید؟

جایگاه دامپزشکی فعلی منطبق با نیازهای روز نیست. شرایط جامعه تغییر کرده و رشته دامپزشکی نیز از نظر نیازمندی‌ها و ابعاد خدماتی و آموزشی دچار دگرگونی شده است. جایگاه دامپزشکی می‌بایست مطابق با تغییرات ایجاد شده در جامعه تغییر کند که این اتفاق نیفتاده است. بازنگری و انجام اصلاحات در قوانین، مقررات و تشکیلات دامپزشکی باید از گذشته دور شروع و به شکل تدریجی انجام می‌شده، چرا که به طور ناگهانی نمی‌توان این کار را کرد. اما این اتفاق نیفتاده و می‌توان گفت دامپزشکی از بعد ماموریت‌ها، برنامه‌ها، تشکیلات و قوانین به روز نیست. دامپزشکی البته قوانین خیلی محکمی دارد و گذشتگان و پیش‌کسوت‌های ما اقدامات خیلی خوبی انجام داده‌اند و سعی کرده‌اند دامپزشکی را در جایگاه خوبی حفظ کنند، اما ما باید تغییرات و اصلاحاتی در قوانین ایجاد می‌کردیم که نکردیم.

حکیم مهر:‌ مهمترین اقدام اصلاحی که باید در اولویت قرار گیرد چیست؟

تفکیک صحیح وظایف بخش دولتی و خصوصی به صورت روشن. کمااینکه وظایف مرتبط با بخش حاکمیتی، خصوصی، سازمان نظام دامپزشکی و جایگاه انجمن‌ها از بعد قوانین و ماموریت‌های دامپزشکی خیلی دقیق مشخص نیست.

آنچه که در قانون دامپزشکی به چشم می‌خورد مربوط به سال ۱۳۵۰ است که آن زمان وظایف دامپزشکی محدودتر بود و بیشتر منحصر به بحث مسائل نقش دامپزشکی در بهداشت جامعه، سلامت غذایی و ... بود. امروز تغییرات زیادی در ارتباط با مسائل اقتصادی و اجتماعی دامپروری کشور ایجاد و تولیدات دامپروری از نظر کمی و کیفی متنوع‌تر شده است، اما قوانین مطابق با این تغییرات نیست. از طرفی بخش خصوصی خیلی رشد کرده در صورتی که قبلا این چنین نبود. لذا اولویت باید در تغییر رویکردها، تغییر نگاه به دامپزشکی و نگاه به بخش خصوصی باشد.

حکیم مهر: بحث دیگر بحث عملکرد سازمان دامپزشکی است. به هر حال جامعه اسلامی دامپزشکان در انتخاب رئیس سازمان نقش اساسی داشته است. شما امروز عملکرد رئیس سازمان را چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا از انتخاب خود راضی بوده‌اید؟

خیر. زیرا متاسفانه انتظارات جامعه دامپزشکی برآورده نشده است. ما انتظارات بالاتری داشتیم.

حکیم مهر: چه انتظاراتی؟

انتظار داشتیم دکتر خلج از خرد جمعی و توان تشکل‌ها، نهادها انجمن‌ها و افراد صاحب‌نظر استفاده کنند که نکردند. یکی از مشکلات مدیریت دامپزشکی این است که کمتر به نظرات تخصصی،‌ فنی و مشورتی بها می‌دهند. متاسفانه خیلی اهل مشاوره نیستند و سعی می‌کنند در همان مجموعه خود مسائل را حل و فصل کنند. بعد از دولت یازدهم یک انسجام در خانواده دامپزشکی ایجاد شد و همه آمادگی خود را برای ارتقای این جایگاه اعلام کردند و می‌خواستند کمک کنند. پتانسیل خوبی ایجاد شد اما متاسفانه از این توان بدنی دامپزشکی استفاده نشد و بیشتر تصمیم‌گیری‌ها در راس بود. دیگر اینکه به برخی اختلافات نیز دامن زدند.

حکیم مهر: کدام اختلافات؟

اختلافاتی که در گذشته میان نظام و سازمان دامپزشکی وجود داشت که لطمات زیادی به دامپزشکی زد. انتظار ما این بود که نه‌تنها این اختلافات برطرف شود، بلکه به سمت همگرایی بیشتر پپیش رود و از پتانسیل بخش خصوصی و نظام بیشتر استفاده شود. متاسفانه این انتظارات برآورده نشد.

حکیم مهر: اگر بخواهید امروز یک توصیه به رئیس سازمان بکنید، چه می‌گویید؟

در طول ۳ سال گذشته توصیه‌های زیادی هم بنده و هم سایر دوستان کردند که اگر یک دهم آنها عملیاتی می‌شد، وضعیت ما خیلی بهتر از این بود. متاسفانه توجهی به توصیه‌ها نشد.

حکیم مهر: آقای دکتر این روزها طرح انتقال سازمان دامپزشکی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت بهداشت مطرح شده است. نظر شما در خصوص این انتقال چیست؟

به نظر من انتقال سازمان ایده خوبی نیست و به ضرر تشکیلات اجرایی دامپزشکی تمام می‌شود. دامپزشکی صرفاً بحث درمانی نیست، بلکه یک رشته متنوع است که با اقتصاد دامپروری، بهداشت جامعه و با تولید سرو کار دارد. حوزه‌هایی که دامپزشکی به آن خدمات می‌دهد، بیشتر در بخش کشاورزی است. درواقع ماموریت‌های مرتبط با سازمان و وظایف اجرایی و خدماتی دامپزشکی بیشتر در دستگاه جهاد کشاورزی قابل پیگیری است تا در وزارت بهداشت.

دامپزشکی در حال حاضر اگرچه استقلال کامل ندارد، اما به هر حال یک سازمان نیمه مستقل تعریف شده است که دارای قانون است. وقتی سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت منتقل شود، اولین کاری که صورت می‌گیرد این است که تشکیلات موازی حذف می‌شود. یعنی بخش دارویی نخواهیم داشت و این بخش در سازمان غذا و دارو ادغام خواهد شد.

بخش دفتر مدیریت کنترل بهداشتی نیز در سازمان غذا و دارو قرار می‌گیرد. ما مدعی هستیم که ۶۰ درصد بیماری‌ها بین انسان و دام مشترک است. لذا منطق ایجاب می‌کند که موازی‌کاری نداشته باشیم و آن هم به قسمت مبارزه با بیماری‌ها منتقل شود. بنابراین فقط بخش بیماری‌های دام و قرنطینه می ماند که آن هم مرتبط با جهاد کشاورزی است که به آن منتقل می‌شود. فقط بخش مبارزه با بیماری‌های دام می‌ماند که یک اداره کوچک خواهد بود. پس بخش خصوصی چه می‌شود؟ لذا مشکلات زیادی ایجاد می‌شود و به نظر من دوستانی که این قضیه را مطرح می‌کنند، شاید به شکل اساسی روی آن فکر نکرده‌ و تبعات را ارزیابی نکرده‌اند.

لذا اگر انتقال صورت بگیرد، از لحاظ تشکیلاتی ما دیگر چیزی به نام سازمان دامپزشکی نخواهیم داشت. خیلی از جاهای دنیا دامپزشکی را به وزارت بهداشت منتقل کرده‌اند که بخشی از آن در محیط زیست است. کشور ما از جمله کشورهایی است که سازمان منسجم و تعریف شده و تاحدی با اقتدار دارد؛ البته تا حدی با اقتدار چرا که ما پیش از این سازمان را با اقتدار بیشتری دیده بودیم. اگر در عملکرد سازمان ضعف‌هایی وجود دارد، باید سازمان را به لحاظ قوانین و مقررات تقویت کنیم و بیشتر کیفی عمل کنیم تا کمی. برخی فکر می‌کنند که اگر سازمان از لحاظ کمی گسترش پیدا کند اقتدار آن افزایش می‌یابد که این تفکر غلط است. ما باید از لحاظ کیفی اقتدار سازمان را بالا ببریم که ضعیف به نظر نیاید. شاید یکی از دلایلی که بعضی‌ها فکر می‌کنند سازمان دامپزشکی را باید به وزارت بهداشت منتقل کنیم این است که تصور می‌کنند به این شکل سازمان قوی‌تر می‌شود که من فکر می‌کنم چنین چیزی درست نیست.

حکیم مهر‌: نظر شما نسبت به انتقال بخش آموزش سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت چیست؟

انتقال آموزش دامپزشکی به وزارت بهداشت موضوعی قابل بررسی است. آموزش دامپزشکی یک بحث فنی و تخصصی است و باید اجازه دهیم که مراجع و تشکل‌های فنی، تخصصی و کارشناسی و اعضای هیات‌علمی با این قضیه برخورد کنند. درست است که دامپزشکی از لحاظ آموزشی و علمی مرتبط با گروه پزشکی است اما باید فکر کنیم که آیا جدا کردن آموزش دامپزشکی از وزارت علوم و بردن به تشکیلاتی که اجرایی - آموزشی است، به نفع دامپزشکی خواهد بود یا نه؟ تا به حال بررسی جدی در این زمینه صورت نگرفته و مسائل بیشتر ابتدا بر مبنای مصلحت‌های صنفی و بعد از لحاظ سیاسی و ابعاد اجتماعی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در واقع از بعد آموزش دامپزشکی، تخصصی و کارشناسی کمتر به این مسائل توجه شده است. خوشبختانه اخیرا این موضوع در شورای تخصصی دامپزشکی هم مطرح و قرار شده روی آن کار کنند.

نکته بعد اینکه برخی دوستان خیلی بعد درمانی دامپزشکی را برجسته و ابعاد دیگر آن را فراموش می‌کنند. شاید دلیل اینکه دامپزشکی مقداری ضعیف و کم محتوا شده همین است که برخی دامپزشکی را تنها در پزشکی دام آن هم دام‌های کوچک می‌دانند. اما ابعاد دامپزشکی خیلی وسیع‌تر است و بیش از اینکه ما به پزشکی نیاز داشته باشیم، پزشکان به ما نیاز دارند. پزشکی را نمی‌توان بدون دامپزشکی در نظر گرفت. رشد علمی پزشکی منوط به رشد دامپزشکی و استفاده از رشته دامپزشکی است. در کل همه علوم به هم مرتبط هستند. حتی ادبیات، تاریخ، جامعه‌شناسی و فلسفه هم به هم مرتبط هستند. یک استاد خوب استادی است که ادبیات و جامعه‌شناسی قوی داشته باشد و روان‌شناسی، ریاضیات و آمار بداند. اگر نتواند از این رشته‌ها بهره‌‌مند شوند، نمی‌تواند به خوبی مطالب علمی خود را بیان کند، سخنرانی کند یا مقاله بنویسد. اینکه صرفا بگوییم دامپزشکی وابسته به پزشکی است و با کشاورزی نمی‌خواند، غلط است. بله دامپزشکی خیلی به پزشکی نزدیک است اما این به این مفهوم نیست که دامپزشکی را از سایر علوم منفک کنیم.

اینکه پزشکی را به وزارت بهداشت که یک دستگاه خدماتی است برده‌اند، متاسفانه درست و منطقی نبوده است. در درجه اول باید تلاش کنیم که پزشکی به وزارت علوم  بازگردد. در خود وزارت بهداشت خیلی اساتید باسواد که به فکر منافع ملی هستند به شدت مخالف این هستند که پزشکی در وزارت بهداشت باشد. چراکه دانشگاه نمی‌تواند از یک طرف با مسائل فنی پیچیده و تخصصی سروکار داشته باشد و از طرف دیگر با مسائل بهداشت رب، نخود و کله پاچه.

بنابراین پیشنهاد مشخص من این است که دوستان اجازه دهند این مساله مورد بحث قرار گیرد. اساتید دانشگاه و کارشناسان آموزشی وارد کار شوند. سمینارها و نشست‌هایی برگزار شود و دوستان کمک کنند که این مساله به شکل منطقی و با در نظر گرفتن مسائل ملی موضوع انتقال آموزش دامپزشکی و مسائل دیگر مورد بررسی منطقی قرار گیرد.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
2
.......................................... متاسفانه در سالهای اخیر برخی از دامپزشکانی که کوچکترین عرقی به این صنف نداشته اند بر مناصب حساس تکیه زده اند و بنیان این رشته را نابود کرده اند.
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
خسارتی که سازمان در این چهار سال تدبیر و امید از بی تدبیری مسؤولین اعم از وزیر جهاد و مسؤولین سازمان دید باید چهل سال بگذرد تا در بهترین شرایط مدیریتی جبران شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
3
دکتر عرب عزیز قربانت بروم. حضرتعالی و همکاران ... شما در دانشگاه حداقل حدود ۲۰ سال است سابقه دارید و تا کنون چنین نشستی برگزار نشده و کاری هم از دست شما بر نمیاد .............. اجازه بدید جامعه دامپزشکان خود برای خود تصمیم بگیرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
2
این وسط تعداد قلیلی به نفعشون میشه موندن در جهاد کشاورزی ولی فکر این نیستن که بقیه دانشجویانی که این رشته رو خوندن تلکلیفشون چی میشه با این وضعیت بیکاری در کشور وزارت بهداشت حداقل باعث میشه ارزش این رشته بیشتر بشه و سطح علمی این رشته بالاتر بره
دوست دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
3
وقتی خود آقای دکتر عرب اجازه می دهند که حکم مسئولیتشان به عنوان مسئول کمیته دامپزشکی ستاد انتخاباتی دکتر روحانی را بجای رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی توسط مسئول کمیته پزشکی (سلامت) ستاد صادر شود و برای دامپزشکی حتی در حد یک حکم ناقابل ارزش قائل نیستند بهتر است از دکتر خلج انتقاد نکنند. مگر دکتر خلج را چه کسی رئیس سازمان کرد؟ خود شما و دوستانتان ایشان را رئیس سازمان کردید و حالا دارید از خودتان سلب مسئولیت می کنید ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
3
به این جمله ایشان توجه کنید: "وقتی سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت منتقل شود، اولین کاری که صورت می‌گیرد این است که تشکیلات موازی حذف می‌شود. یعنی بخش دارویی نخواهیم داشت و این بخش در سازمان غذا و دارو ادغام خواهد شد". ....................... آقای دکتر نگران انتقال بخش داروی سازمان دامپزشکی به سازمان غذا و دارو هستند ..................... مگر در آمریکا که FDA متولی بحث دارو هم در پزشکی و هم دامپزشکی است مشکلی وجود دارد؟ .........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
خوب آنوقت خیلی مزایا برای خیلی ها یا از بین میرود یا کمرنگ می شود. قربان! ..............
دانشجوی ورودی88 دانشگاه تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
1
با عرض سلام خدمت آقای دکتر عرب استاد محترم فارماکولوژی
آقای دکتر از همه چیز بحث کردید به جز معیشت دامپزشکان
بنده دانشجوی تخصصی دامپزشکی و فارغ التحصیل دوره ی عمومی از دانشگاه تهران میباشم ،بیکار و متاهل و فاقد درآمد و تنها هنر وزارت شما دادن ماهیانه 700 هزار تومان وام دانشجویی میباشد! با دانشجویان دوره تخصصی وزارت بهداشت مقایسه کنید که متاهلان ماهیانه یک میلیون و نیم حقوق میگیرند و مجردان حدود 700 هزار تومان ،وزارت بهداشت تعهد کار دارد ما چشممان به آسمان! ، وزارت شما هیچ تعهدی ندارد .
علاوه بر مساله ی بهداشتی که اکثر کشورهای جهان اولی دامپزشکی را با وزارت بهداشت یکی کرده اند مساله ی رفاه و تعهد کاری و درآمد دامپزشکان هم مطرح است
لذا خواهشمند هستیم شما فرض بفرمایید فرزند خود شما همچین شرایطی دارد و با دید باز به مساله نگاه کنید واقعا عیب و ننگ نیست برای یک وزارت که دانشجوی دوره ی تخصصی آن و متاهل و به ماهیانه 700 هزار وام اکتفا کند؟، بعد از ده سال درس خواندن هنوز تکلیف ما مشخص نیست ، همه جای سیستم ایراد دارد ، حقوق تصویبی مسئولان فنی 2.5 میلیون است ولی آنچه دریافت میکنند 1 میلیون است واقعا زجرآور است .
پاسخ ها
و من الله توفیق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
دوست گرامی یک سوزن هم به خودتان بزنید! شما که میدانستید وضع خراب است و بیکاری وجود دارد، ابتدا باید مسئله کاری تان را حل می کردید بعد تشریف میبردید یک بنده خدایی را درگیر با زندگی خودتان می کردید نه اینکه از کار آخر به سمت کار اول حرکت کنید!!! الان سالهاست که همه میدانند تحصیل در دوره تخصصی دامپزشکی در راستای کسب حقوق و موقعیت کاری بیشتر و بهتر یک اشتباه است. در هر صورت امیدوارم که میزان مشکلات همه مان به کمینه خود برسد.
دکتر بهرامی فر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
4
1
انتقال سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت کار احمقانه ایه.
صحبت ها کاملا منطقی بود.
وزارت بهداشت دکترهای دامپزشک رو اصلا دکتر حساب نمیکنند بنده هم دندانپزشکم و هم دامپزشک سر کلاس صحبت که میشد بحث های علمی رو جواب میدادم استاد مربوطه توی کلاس میگفت ایشون دامپزشکم هستند و کلاس شروع به خندیدن میکردن.
یک همچین دیدی وجود داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
اولا اون استادی که چنین لحنی صحبت میکردند اصولا استاد نیستن و استفاده از این واژه مقدس در مورد ایشان اشتباه است. در ثانی ایراد از خود شماست که نتوانستید شان حرفه را به جمع بقبولانید و در نهایت چنین برخوردی با شخص شما شده.
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
آقای دکتر بهرامی فر.
به نظر می رسد که ادب هم چیز خوبی باشد.
حداقل 83 نفر از استادان به نام کشور مانند آقای دکتر بازرگانی نامه الحاق به وزارت بهداشت را امضا کرده اند.
آنها دلایلی منطقی آورده اند و کسی نمی تواند برای آقای دکتر که عمری را در فعالیت عملی و مبارزه با بیماریها گذرانده اند و بر خلاف دکتر عرب فارماکولوژیست تأثیر داروهای دامپزشکی را در سطح فیلد با تمام وجود تجربه کرده اند احمق بداند؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
عجب! تو بحث علمی رو جواب میدادی اونوقت همه میخندیدن!!؟ اگر اینطور بود که باید مورد تحسین قرار می گرفتی! فکر نمیکنی که نحوه پاسخ دادنت و خودت موجب خنده میشدی؟! افرادی مثل تو موجب اتلاف سرمایه و انرزی مملکت هستند و در نهایت هم خیری به مملکت نمیرسانند چون هنوز نفهمیدن درست راه و مسیر زندگی خودشون را انتخاب کنند. در واقع مثل مرغی هستند که همه جا سرک میکشند تا دانه ای برای بلعیدن پیدا کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
عملا پس همین که هست خوبست. چون تجربه نشون داده از دل سمینار و نشست هم چیزی در نمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
تجربه شما نشون داده؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
1
قطعا با ارتباطات سیاسی که ایشان دارند یکی از [موانع] در مسیر الحاق به بهداشت ایشان میباشند. تاسف بار است افرادیکه ادعای دموکراتیک بودن را میکنند اما وقتی به عمل میرسد احترامی به رای عموم نمیگذارند!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
1
از آقای دکتر عرب به عنوان کسی که درست طرفدار اصلاحات در دامپزشکی است و اصلا از تغییرات و مطالبه گری به نفع دامپزشکی صحبت می کند بعید است.چنین موضع گیری. جناب دکتر امروزه وضع دامپزشکی اسفناک شده دیگه از این بدتر نمیشه ما هم میدونیم که وزرات بهداشت دامپزشکا رو درجه ۲ فرض می کنه ولی حداقل یه وزرات خونه داریم. وزارت جهاد که دامپزشکا رو مانع تولید و کسب و کار میدونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
3
اقای دکتر دامپزشک -دندانپزشک !!!!!
عجب!!!
انوقت شما هم نشستی تا بفیه بهت بخندند؟؟؟؟
اگر سکوت کرده اید بهتر است الان هم نظری ندهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
بیشتر شبیه داستان بود مطلب تا حقیقت!
ناشناس
|
Iraq
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
1
0
سلام دوستانی که موافق انتقال سازمان دامپزشکی کشور به وزارت بهداشت هستند فقط کافیست در همین سایت صحبتهای آقای تیمورزاده رو مرور کنند تا بدانند دید جامعه پزشکی نسبت به دامپزشکان چیست ؟
بخبرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
1
استاد ارجمند جناب آقای دکتر عرب
اینکه خودتان نتایج کارتان که همانا حمایت از دکتر خلج برای ریاست سازمان بود را ارزیابی و ناموفق تحلیل نموده اید یک قدم به جلو محسوب میشود باور بفرمایید که قدم خیلی بزرگی است برای جامعه ما
در جامعه دامپزشکان که اکنون به محفل شخصی تبدیل شده است حرکت بر مبنای منافع شخصی نه تنها نکوهیده نیست بلکه نشان از درایت آن فرد دارد کما اینکه در برخی از سازمانهای مردم نهاد مرتبط به دامپزشکی در برخی از استانها شاهد آن هستیم وکلای چند میلیونی برای جایگاههای چند میلیاردی
منظورم اینست که ایراد فقط از حاکمیت دامپزشکی نیست در آنسوی داستان فرهیختگانی که میبایست سکاندار هدایت حرفه در بخش خصوصی میشدند به اسم جوانگرایی کنار زده شدند و جوانان را هم دیدیم که چگونه میتینگ ها را برای نابودی رقبای خود برگزار کردند و ملیجک های دارای 43 رای و حائز رتبه 2293 در یکی از انتخابات های اخیر چگون همانگونه که بزرگان دامپزشکی را تقبیح نمودند در حال گل آلود نمودن فضا برای منافع حداکثری هستند
برخی از دوستان تمام فضای وزارت بهداشت را پزشکان در نظر میگیرند در صورتیکه اینطور نیست و اینها همه ناشی از برخوردهای احساسی لحظه ای است که نباید به آن وقعی نهاد
از ده کامنت بالا همه آنها انتقاد است بدون پیشنهاد و تجربه نشان داده اینگونه نوشته ها جز اتلاف وقت و هزینه چیزی عایدی نداشته و ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
پیشنهاد شما چیست؟
كارمند سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
باسلام
................................!
حيف كه دير متوجه شديد جناب استاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
در طول ۳ سال گذشته توصیه‌های زیادی هم بنده و هم سایر دوستان کردند که اگر یک دهم آنها عملیاتی می‌شد، وضعیت ما خیلی بهتر از این بود. متاسفانه توجهی به توصیه‌ها نشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
1
دکتر جان ، نسبت شما با دامپزشکی کلا چیست؟ دامپزشکی را به دامپزشکان بسپارید لطفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
حکیم مهر: اگر بخواهید امروز یک توصیه به رئیس سازمان بکنید، چه می‌گویید؟
در طول ۳ سال گذشته توصیه‌های زیادی هم بنده و هم سایر دوستان کردند که اگر یک دهم آنها عملیاتی می‌شد، وضعیت ما خیلی بهتر از این بود. متاسفانه توجهی به توصیه‌ها نشد.


كساني كه با ايشان كاركرده اند تجربه اين امر را دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
1
از جامعه اسلامی دامپزشکان ملتمسانه و عاجزانه خواهشمندیم در انتخاب رئیس دامپزشکی هیچ دخالتی نکننند ............................ نشان دادند که چقدر از واقعیت و ماهیت سازمان دامپزشکی و اساسا کار دامپزشکی بی اطلاع و نا اگاهند دامپزشکی کشور ستارگان بیشماری دارد که میتوانند سازمان را از این فلاکت نجات بدهند ................................. بنابراین اگر جامعه اسلامی کاری به کار دامپزشکی نداشته باشند همه چیز درست میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
آفزین واقعا که حرف حساب زدی.
ولی مگر منافع گوناگون گوش شنوا باقی می گذارد.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
1
دکتر عرب عزیز ، از انتخاب ............ نه تنها باید ناراضی باشید بلکه باید نادم و پشیمان نیز باشید و بابت این انتخاب از کل فعالان دامپزشکی کشور باید عذر خواهی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
احسنت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
1
جناب آقای دکتر عرب جنابعالی که به خاطرحمایت از رای مردم در سال های نه چندان دور مشقت و سختی ها ی فراوان و... کشیدید چرا اینک به رای بالای ۹۰ درصد دامپزشکا و سایر رده ها برای الحاق حداقل آموزش نیستید.آیا از استان ها و ادرات کل دامپزشکی خبر دارید که بازیچه کارفرمایان متخلف و زور گو شدند آیا از بی کفایتی نظام دامپزشکی اکثر استان ها اطلاع دارید.از برخورد بسیار سرد ادارات کل با انجمنهای صنفی مطلع هستید.آقای دکتر عریز استاد عزیز کمی هم به فکر این قشر آسیب پذیر رو دریابید
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
1
جناب آقای دکتر عرب با توجه به شناختی که از شما و برخی از دوستان شما در جمعه اسلامی دامپزشکان دارم. در خیر خواهی شخص شما و برخی افراد هم گروه شما تردید ندارم ولی متاسفانه برایند دخالت یک گروه سیاسی در انتخاب رئیس سازمان دامپزشکی جندان مثبت نبوده است. برای ارزیابی می توانید به عملکرد دو دوره ای که با پیگیری شما رئیس سازمان از اساتید محترم دانشگاه انتخاب شد، مراجعه فرمایید. سابقه اجرایی جناب آقای دکتر خلج هم که اکنون شما از آن اعلام نارضایتی می کنید مشخص بود و همه افرادی که با ایشان از نزدیک کار کرده بودند می توانستند چینین وضعیتی را پیش بینی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
.......................... بدبختی ما از همین جاست که سیاسیون ........... در کار صنفی تعیین کننده شده اند.
دکتر شیری
|
Russian Federation
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
1
0
سپاس فراوان از جناب آقای دکتر عرب به جهت اینکه پی گیری مشکلات دامپزشکی هستند.ایشان مواردی را بررسی نمودند که شامل :
1-مورد اصلی که ایشان نقد داشتند این بود که مشکلات دامپزشکی پیش از اینکه صرفا مربوط به وزارتخانه کشاورزی باشد،مربوط به قوانین و دستورالعمل های کهنه و نا کارآمد موجود در خود سازمان می باشد که می توان با اصلاح آنها سازمان را چابکتر و توانمندتر نمود.
2-بحث دوم مربوط به عدم کار آمدی ریاست فعلی سازمان هست که ................................ هست.
3-اینکه ایشان یک نگرانی از ادغام در وزارت بهداشت دارند را به صورت یک تحلیل بیان داشته اند که در این تحلیل منطقی به نظر می رسد برای اینکه در صورت ادغام به شکلی که ایشان فرموده اند جایگاه سازمان دامپزشکی در حد یک اداره کل در دل وزارت بهداشت تعریف خواهد شد.که امیدواریم اگر دوستان تحلیلی جامع تر در باب موضوع ادغام در وزارت بهداشت دارند بیان نمایند.
ا4- اینکه برخی از دوستان در مطالب اخیرشان نگران سیاسی شدن دامپزشکی شده اند منصفانه نیست و تجربه سال 85 را بیان می کنند چرایی آن هم این هست که آنچه در سال 85 اتفاق افتاد جزیی بسیار کوچک از سناریو تاریکی بود که باید از ان به عنوان یک عصر تاریک از سال84تا 92 در کشور یاد کرد.جایی که امثال آقای علی ابادی از رییس سازمان تربیت بدنی تا ریاست سازمان شیلات را تجربه کردند.در عوض باید بگوییم سازمان دامپزشکی هم جزیی از زیر مجموعه کابینه دولت دوازدهم هست که قطعا باید توسط توسط اشخاص توانمند ودارای جایگاه علمی بالا و سابقه مدیریتی موفق و همسو از لحاظ جریان فکری با دولت دوازدهم اداره شوند.چون اگر غیر از این باشد تکرار آنچه هست که در مدیریت فعلی سازمان مشاهده می نماییم.
پاسخ ها
دکتر دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
کسی که در ایران زندگی می کند و درک درست از شرایط دارد می داند که از نظر قوانین و مقررات ما بسیار غنی هستیم.
مشکل اصلی اجرای عملی قوانین است.
وقتی شما در وزارت خانه ای مثل جهد کشاورزی باشید که برای دکتر دامپزشک در عمل ارزشی قایل نیستند و سایه شان را با تیر می زنند چه انتظاری دارید.

این اظهارات ناشیانه به خوبی نشان می دهد که افرادی که از دور دستی بر آتش دارند و حتی کمترین فعالیت اجرایی و کلینیکی ندارند نمی توانند برای دامپزشکان بدنه سازمان و بخش خصوصی نظر متقن و درستی بدهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
به شهامت آقای دکتر عرب تبریک می گم من با شناختی که از ایشان دارم همین است که ارائه دادن وقتی در یک موضوعی به نتیجه می رسند حداقل اینست که شهامت دارند و اعتراف می کنند . عملکرد اقای دکتر خلج در طول تصدی مسئولیت سازمان ............................
دکتر سلطانی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
1
دامپزشکی به صورت یک سازمان مستقل و همزمان معاونت وزارت بهداشت باید بشود. در این صورت یکپارچگی و منافع بسیار زیادی عاید این صنف و مردم خواهد شد
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
کاملاً موافقم.
دقیقا همین طور است.

اگر ما قانون سازمان دامپزشکی را در شرایط انتقال خوب و با دقت و با استفاده از کارشناسان حقوقی بنویسیم جایگاه دامپرشکی به مرابت بهتر از وضعیت اسف بار و تلخ
فعلی خواهد بود.
در ضمن آقای دکتر قربانی نایب رئیس کمسیون بهداشت و درمان مجلس آب پاکی بر روی دلواپسان الحاق به وزارت بهداشت ریختند و گفتند که:
قانون سازمان دامپزشکی یک قانون مشخص و با ردیف مجزاست و این طور نیست که ما در وزارت بهداشت حتی اگر کمبود اعتبارات داشته باشیم بتوانیم بر خلاف قانون مجلس به بودجه مصوب سازمان دامپزشکی دست بزنیم.
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
1
می دانم خیلی با شما ها صحبت شد که ............. آدم این کار نیست و شما توجه نکردید.
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
1
شما در دانشگاه نشسته اید نمیتوانید دانشگاه را جمع کنید ، آمدید سازمان را بدون شناخت درست کنید که آن هم به فنا دادید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
1
با سلام
به نظر اينجانب ما دامپزشكان نبايد منتظر جلب نظر پزشكان يا هر گروه ديگري براي پذيرش باشيم بلكه بايد با قابليت ها و توان علمي بالا خودمان را در وزارت بهداشت اثبات كنيم .در گذشته و در حال حاضر كم نيستند همكاران دامپزشكي كه در اين مجموعه فعاليت داشته و دارند و مراتب اجرايي و علمي خوبي دارند.شايد از نظر ساختار اجرايي سازمان دچار تغييراتي گردد.ليكن نگاهي گذشته نگر به تاريخ دامپزشكي در مجموعه وزارت جهاد كشاورزي به خوبي مي توان دريافت كه دامپزشك بجز در سازمان دامپزشكي در وزارتخانه اصلا جايگاه اجرايي نداشتند عليرغم اينكه همكاران توانمندي ما در استانها داشتيم ولي در ستاد وزارتخانه حتي يك پست مديريتي در اختيار دامپزشك نيست پس به نظر بنده حقير درنگ جايز نيست و به دامپزشكان بعدي نبايد ظلم شود ما اگر در وزارتخانه بهداشت كه كلي خدمات براي كارمندان شاغل و بازنشسته دارد اخر باشيم بهتر از اين است كه در وزارت جهاد كشاورزي اول باشيم كه اخر هم نيستيم سند زنده ان وضعيت پرداخت محروميت از مطب به شاغلين دامپزشكي است به نسبت ساير رده هاي گروه پزشك در وزارت بهداشت.پس ضمن احترامي كه براي همه عزيزان دامپزشكي قائل هستم بهتر است بيش از اين خودمان را گول نزنيم و واقعيت هاي موجود را ببينيم..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
پسابرجامه،برو حالشو ببر
روی گزینه تان زیاد حساب باز نکنید استاد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
1
0
انصافا مثل همیشه انتظار از دکتر عرب صحبت های واقع بینانه بود که الحمدلله اینطور بوده است. من معتقدم باید ببینیم چه کسانی از تقویت نظام دامپزشکی ضرر می کنند؟ چرا اجازه نمی دهند نظام قوی شود؟ ارزش پزشکی به تقویت نظام پزشکی است. بنده از دکتر عرب انتظار دارم سریعا زمینه برگزاری یک انتخابات دموکراتیک در سازمان نظام را فراهم آورند تا بعد در باره بقیه موارد بشود بحث کرد
سپاس
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
برنامه اینه یا .......... یا ............
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
1
متاسفانه تمامی نابسامانیهای سازمان واموزش دامپزشکی کشور ناشی از ندانم کاریهاوتعصبات ................... میباشد. ایشان درهردومسند اموزش ومعاونت سازمان قرارداشته اند. ................. دیگربس است
دامپزشك بخش دولتي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
1
استاد گرانقدر
دكتر عرب
فقط يك سوال
شما براي دامپزشكي كشور چه كرده ايد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
طرف فارغ التحصیل دانشگاه آزاد بوده بعد نماینده مجلس شده و دانشگاه آزاد دکترای تخصصی فلان گرفته و در وضعیت بلبشوی این مملکت و با ....... نمایندگی به عضویت هیات علمی فلان دانشگاه علوم پزشکی مطرح دولتی درامده؟ او هیچگاه مایه مباهات برای دامپزشکی نبوده و بنده مطمئنم ایشان موجب وهن دامپزشکی در بستر دانشگاه علوم پزشکی خواهند بود و مایه آبرو ریزی! بنابراین با این مساله مهم با احساسات برخورد نشود. نظام دامپزشکی یک انتخابات پر شور در سراسر کشور برای اعضای خود برگزار کند و شورای جدید را تشکیل دهد بعد با تفکر در خصوص این مباحث مهم صحبت شود.
شاهین خرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
1
0
من با دکتر عرب کاملا موافقم
همه استقلال ما ازبین میرود معاونت وزیر یک پزشک میشود و تمام فرصتهای شغلی از ما گرفته خواهد شد
دوستان بیایید مثل محیط زیست سازمان را مستقل کنیم زیر نظر ریاست جمهوری
این بهترین گزینه است
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
معلوم است که جناب عالی همانند جناب آقای دکتر عرب، از دور دستی بر آتش دارید.
ایشان کلینیسین نیستند و فقط موارد تئوری را در رابطه با مصرف داروها در دام های کوچک، طیور و دام های بزرگ که در کتاب های نوشته شده بر مبنای تجربیات فیلدی و عملی دامپزشکان است نظر می دهند.
...........................................
کجا آقای دکتر عرب می توانند سختی ها و مشقت های دامپرشکان و سایر رده ها را که با حداقل دریافتی و بدون امنیت شغلی در حال جان کندن هستند درک کنند.
دانشجوی ورودی88 دانشگاه تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
1
در جواب دوستی که فرمودند یک سوزن هم به خودتان بزنید!
سوزن رو باید به شما زد که نفستان از جای گرم بلند میشود دوست محترم ؛ به جای دخالت در زندگی شخصی بنده و تعصب کورکورانه برید از دریچه ی تنگ اتاقتان وضعیت دامپزشکان کشورهای استرالیا و آمریکا رو نگاه کنید ، بروید وضعیت دانشجویان تخصصی وزارت بهداشت رو نگاه کنید
پاسخ ها
و من الله توفیق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
بنده سوزن را به خودم زدم که عرض کردم شما هم به خودتان بزنید تا از این خواب خوشتان بیدار شوید. کجا دیدید که پیکان را با تویوتا مقایسه کنند و اعتراض کنند که چرا فلان آپشن تویوتا در پیکان قرار داده نشده؟!! مقایسه شما از وضعیت دامپزشک یا هر صنف و حرفه دیگری در کشورهای یاد شده با کشور خودمان هم شبیه همین مثال است. در وزارت بهداشت هم حلوا پخش نمی شود و متاسفانه وضعیت خیلی مطلوبی ندارند. شوربختانه به جای پذیرش این حقیقت تلخ که با ورود به تخصص فقط یک اشتباه به اشتباه های زندگی تان اضافه کرده اید، متعصبانه به گوینده می تازید. شما با شکستن آینه نمیتوانید حقیقت به تصویر کشیده را تغییر دهید. اگر یک کار ساده مثل نصب آیفون منازل را با درآمد احتمالی خودتان پس از فتح الفتوح اخذ تخصص مقایسه فرمایید، میبینید که آن شخص با صرف کمترین زمان نسبت به شما آموزش این کار را دیده ولی در مقایسه با شمای متخصص بسیار بیشتر درآمد و مشتری دارد! پس واقعیت های جامعه ای که در آن زندگی میکنید را ببینید. اگر ناراحت هستید، میتوانید به استرالیا همان بهشتی که فکر میکنید به اتفاق همسر محترمتان نقل مکان کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
شما که پزشکی را تویوتا و دامپزشکی را پیکان نام گذاری کرده اید!!!

خودتان دارید صادقانه می گویید که وضعیت دامپزشکی مانند یک پیکان قراضه دهه 40 خورشیدی است.

آیا دامپزشکی دیگر در وزارت جهاد کشاورزی چیزی برای از دست دادن دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
شما مطلب را درست مطالعه نفرمودید. داستان تویوتا و پیکان در راستای فرمایش دوست عزیزمان بود که وضعیت دامپزشکی کشور را با کشورهای دیگری مقایسه کرده بودند. مقایسه ای بین پزشکی و دامپزشکی انجام نشده . یک مقداری در خواندن متن دقت کنید. کشور استرالیا چقدر بودجه در خصوص دامپزشکی لحاظ میکند و کشور ما چقدر؟؟؟
دامپزشکی باز هم چیزهایی برای از دست دادن دارد! یک وقتی به قول خودتان همان پیکان قراضه دهه 40 خورشیدی را هم از دست ندهیم و مجبور شویم پای پیاده طی طریق کنیم!!!
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
1
سلام برهمه. انتقال سازمان به وزارت بهداشت وقتی که نمی شود مستقل بود بهتر از فعالیت زیر نظر جهاد است. از دولتی ها بپرسید ؛ الان که جزو وزارت جهاد هستیم انها هیچ کاری برای ما انجام نمی دهند چون نه از کارهای ما سر در می اورند و نه ما نیازی به انها داریم. فقط مزاحمت کاری دارند و هر از چند گاهی یک کلاس ترویجی می گذارند که در انهم همیشه ما همه کاره هستیم. اتفاقآ مشترکات ما با وزارت بهداشت بیشتر است. حداقل حرف ما را می فهمند و در جلسات می توانند به ما کمک کنند تا خودمان را بیشتر مطرح کنیم و بعدها کمک بیشتری بگیریم یا لااقل حسودی حقوق یک دکتر یا اعزام ان به خارج را نمی خورند چون بزرگند. بیش از 50 درثد پرسنل دامپزشکی دکتر است که مثل لیسانسه های بهداشت حقوق می گیرند چون مدرک بالاتر در وزارت جهاد توجیه ندارد.ولی در وزارت بهداشت برای انها شکل و ترکیب حقوقی مثل محرومیت و.... تعریف شده است. بخش خصوصی هم می تواند از این تشکیلات قوی تر بهره لازم را ببرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
الان در وزارت بهداشت هنوز پرستارها نتونستن مشکلات حقوقشان را در مقایسه با پزشکان حل کنن در صورتیکه نقش کلیدی دارند در سامانه سلامت. حالا شما چطور فکر میکنید که با الحاق به وزارت بهداشت از مشکلات دامپزشکی کاسته میشود؟ شما وارد یک اقیانوسی می شوید که کاملا زوایای ناآشنایی دارد. به نظرم بهترین راهکار برای دامپزشکی، تبدیل آن به یک معاونت مستقل زیر نظر ریاست جمهوری است و آموزش آن را هم بهتر است به وزارت بهداشت بدهند تا دست کم بتواند جذب بی رویه دانشجو را اصلاح کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
1
برخی ها موقع انتخابات از احترام به رای مردم صحبت میکنند و چهره دموکراتیک میگیرند، اما وقتی انتخابات تمام شد میگن رای اکثریت اشتباه است من چون من بیشتر میدانم!!
جناب دکتر عرب انتظار این است به رای دامپزشکان احترام بگذارید و همچنین به حرف ها و عقاید گذشته خودتان لطفا!!!!!!!
بازنشسته دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
1
آقای دکتر عرب، لطفا اجازه دهید دامپزشکان خودشان برای آینده خود تصمیم بگیرند! شما مگر چقدر ..................... با دغدغه های دامپزشکی آشنا باشید؟ نباید فقط صرف داشتن مدرک دامپزشکی و بدون هیچ تجربه کار دامپزشکی به خودتان اجازه دهید که در مسائل اجرایی دامپزشکی دخالت کنید. ....................................
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
1
آقای دکتر عرب با عرض سلام
جای شما الحمدالله گرم و نرم است ....................... و الحمد الله استاد هستید
لطفا اجازه بدهید خرد جمعی تصمیم بگیرد شما یک رای دارید سعی نکنید با نفوذ سیاسی که دارید مانع تصمیم اکثریت دامپزشکان شوید!
كارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
1
با سلام به عزيزي كه پاسخ داده اند مجددا جمله اولم را متذكر مي شوم: انتقال سازمان به وزارت بهداشت وقتی که نمی شود مستقل بود بهتر از فعالیت زیر نظر جهاد است. من دقيقا در بطن اجرايي در دامپزشكي هستم. در اين 15 سال در اكثر قسمتها كار كرده ام. اگر مستقل شويم كه عالي مي شود البته بشرطي كه مثل محيط زيست يك اداره ضعيف نشويم. ولي اگر بقول شما وارد اقيانوس وزارت بهداشت شويم بنظر من بهتر از درياچه رو به زوال جهاد خواهيم بود. درخصوص حقوق پرستاران نيز آنها در اين چند سال توفيقات فراواني داشته اند و شرايط معيشتي شان در آن مجموعه رو به رشد است و اصلا با شرايط دكتران دامپزشك در جهاد قابل مقايسه نيست. تمامتان كنم در قانون مديريت خدمات كشوري كه در جهاد اجرا مي شود مدرك دكترا در آيين نامه ها لحاظ نشده است درحاليكه در وزارت بهداشت همه چيز تعريف شده و مشخص مي باشد. دكترها در جهاد مثل ليسانسه ها هستند و مابقي پايينتر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
درود بر شما. همانطوری که خودتان هم فرمودید، بهترین گزینه فعلا استقلال سازمان دامپزشکی هست و باید روی این مسئله کار کرد تا اینکه خودمان را درگیر یک وزارتخانه دیگری کنیم.
دکترحقگو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
1
ابتدا به تیزهوشی مدیران حکیم مهر دست مریزاد می گویم که توانسته اند تاییدی از عملکرد ضعیف رییس سازمان دامپزشکی را از کسی بگیرد که خود عامل انتصاب ایشان بوده است. یکی از مشکلات سازمان دامپزشکی همین است که عده ای از اساتید دانشکده دامپزشکی تهران سالها پیش تشکلی سیاسی راه انداخته اند و در طول این سالها برای مدیران سازمان دامپزشکی تعیین تکلیف می کنند و بدیهی است این مداخلات .................... است . بعد در اواخر مدیریت هر رییسی .................... ناگهان نقش اپوزیسیون پیدا می کنند تا بتوانند با رییس بعدی کنار بیایند . آقایان خودشان بعنوان عضو هیئت علمی حقوق مکفی می گیرند بسیاری از آنها بهخصوص در حوزه آبزیان و حوزه مواد غذایی خودشان فعالیت اقتصادی دارند و اشک مظلومیت دامپزشکان را به نمایش می گذارند. و معلوم است اگر سازمان به وزارت بهداشت منتقل شود ....................... این برادران از قدرت می افتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
دقیقاً.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
1
آقای دکتر عرب و همه ی همفکرانشان باید بدانند ما خواهان اجرای رای اکثریت هستیم و کوتاه نمیاییم. ای کاش رییس جمهور اول کسانی که دور و اطراف خودشان هستند و این اصل را نمیپذیرند پاکسازی میفرمود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
0
رای گیری وقتی معنی دارد که انسان با روشن بودن کلیه زوایای یک امر به یک هدف مشخص رای میدهد، دوستانی که از رای به انتقال دامپزشکی به بهداشت سخن می گویند ، و ان را دموکراتیک می دانند متاسقم،به چیزی رای دادهای که تمام زوایای ان نامشخص است ،چیزی که اعتبار برای یک رشته میاورد همین ،اینده نگری است که در این چند وقت مشخص شده ما دامپزشکان از ان بهره نداریم فقطخوشحالیم در صورت انتقال بعضی ها دیگر مدیر نیستن،ضمنا من تا حالا نشنیدم با رای گیری اعضا محل یک سازمان را مشخص کنن نه با کارشناسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
1
باذسلام ،سخنان شما درست است اما اینقدر صحیح در خصوص عدم کارایی رییس سازمان امر پسندیده ای نیست و خلاف واقع نیز می باشد ،انتقاد با بی احترامی تفاوت دارد به نظر بنده که شاغل سازمانم در زمان تصدی دکتر خلج وضعیت بهتری جهت سازمان ایجاد شده ،واضح ترین ان اعلام بیماریهای واگیر در کشور به صورت ازادانه و نه مخفی نمودن ان است و.....
ناشناس
|
Slovenia
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
ناشناس آخر همه را تلفات گفته شد ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
این کامنت ناشناس ماقبل اخر کاملا سفارشیه اگه همین الان درجه مقبولیت دکتر خلج را رای گیری کنند .............................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
نه عزیزم سفارشی نیست ،یکم دیدتون رو عوض کنید و نظر هرکسی رو بپذیرید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
1
معمولا کسانی که در دامپزشکی پست و مقام دارند میترسند با انتقال دامپزشکی به وزارت بهداشت موقعیت آنها از بین برود و بنابراین شدیدا با این امر مخالفت میکنند. متاسفانه کسانی هم که در این مورد تصمیم میگیرند یا به قانونگذاران و دولت مشاوره میدهند همین افرادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
احسنت. نمونه دیگرش ....................... هستند که فکر می کنند قیم دامپزشکان هستند و ظاهراً فراموش کرده اند که این پست و مقام ها زودگذرند ......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
0
1
آقاي دكتر عرب
مشاور سازمان هستند ....................................
ناشناس
|
Oman
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
.............. با دو نفر در سازمان کار میکند فقط ، بگم بگم
نظر شما
ادامه