کد خبر: ۳۵۹۷۶
 

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با تاکید بر لزوم حمایت دولت و مجلس از این موسسه گفت: به جرات می توان گفت رازی موسسه ای است که در زمینه تبدیل علم به عمل در کشور حرف اول را می زند و یافته ها به فرآورده تبدیل شده و برای سلامت مردم مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر مسعود هاشم زاده» در نشست مشترک نمایندگان مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی که امروز با حضور سردار عزیز اکبریان، دکتر محمد جواد کولیوند، معاونان و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در موسسه رازی برگزار شد، با اشاره به فعالیت این موسسه در حوزه سلامت، اظهار کرد: این موسسه با حوزه وزارت بهداشت، دامپزشکی و صنعت دامپروری در ارتباط است.

وی افزود: سرمایه گذاری های کلان در حوزه صنعت دامپروری و طیور کشور انجام شده و جایگاه کشور را در این زمینه ها بسیار ارتقا بخشیده، به طوری که علاوه بر خودکفایی، می تواند در حوزه صادرات نیز وارد شود و در این راستا نقش موسسه رازی بسیار با اهمیت است.

رئیس موسسه رازی با بیان اینکه موسسه رازی پشتوانه علمی و تحقیقاتی لازم را برای پیشگیری از بیماری ها دارد و در همین راستا به تولید فرآورده های بیولوژیک پرداخته، خاطرنشان کرد: 7 واکسن از 9 واکسن بیماری های فراگیر  انسانی در دنیا در این موسسه ساخته می شود و اثبات شده که این بیماری ها در سطح کشور یا ریشه کن شده یا در سطح کنترل بسیار بالایی قرار گرفته اند.

وی با تاکید بر اینکه برای حرکت در لبه علم دنیا باید گام های بسیار بلندی برداریم، گفت: در حال حاضر با مهندسی و رفتار سنجی، بیماری ها  قابل کنترل و پیش بینی هستند که در این راستا توسعه قابلیت ها یکی از موارد اصلی به شمار می رود.

دکتر هاشم زاده با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم برای ایجاد این قابلیت ها در موسسه رازی آغاز شده، ادامه داد: با استفاده از تکنولوژی های جدید، در حال حاضر زمان ساخت مواد بیولوژیک بسیار کاهش یافته که لازم است زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری در این زمینه ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن این مهم به اعتبارات و زیرساخت های زیادی نیاز داریم، افزود: در این راستا حمایت های مجلس در حوزه مطالعات بیولوژیک مرتبط با بیماری ها و تولید این مواد بسیار با اهمیت است تا موسسه رازی بتواند در این زمینه ورود پیدا کند.

رئیس موسسه رازی تاکید کرد: به جرات می توان گفت رازی موسسه ای  است که در زمینه تبدیل علم به عمل در کشور حرف اول را می زند و یافته ها به فرآورده تبدیل شده و برای سلامت مردم مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه نیازمند حمایت در زمینه ترمیم اعتبارات و نیز در حوزه های حقوقی و قانونی هستیم، گفت: باید به سمت رشد و تعالی موسسه رازی پیش رویم و برای رسیدن به این هدف نیازمند کمک مجلس و دولت هستیم تا ساختارهای مطالعاتی و عملیاتی در حوزه مواد بیولوژیک توسعه یابد.

دکتر هاشم زاده اضافه کرد: علوم مواد بیولوژیک حتی بالاتر از علوم هسته ای و نانو تکنولوژی است چراکه با سلامت انسان ها در ارتباط است و باید اهمیت این موضوع برای همگان مشخص شود.

 
 
نظر شما
ادامه