کد خبر: ۳۵۹۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیماری تب کریمه کنگو تحت کنترل است و با رعایت ضوابط بهداشتی مشکلی برای جامعه ایجاد نمی شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر قاسم رضائیان زاده» روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مزارع پرورش میگوی استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: مردم در مقابل برخی بیماریها رویه مصرف نکردن مواد پروتئینی و غذایی را پیش می گیرند که این درست نیست.

وی اضافه کرد: مردم می توانند از گوشت هایی که تحت نظارت بهداشتی هستند، استفاده کنند و مشکلی نیز در این زمینه وجود ندارد.

رضائیان زاده بیان کرد: مردم می توانند فرآورده های گوشتی ممهور به مهر دامپزشکی را از مراکز عرضه مجاز خریداری کنند.

وی گفت: سازمان دامپزشکی از تولید تا توزیع بر تمام فرآورده های خام دامی نظارت لازم را دارد و برای پیشگیری از بروز مشکلات مردم از فروشندگان دوره گرد و حاشیه جاده ها خرید نکنند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود در باره صنعت پرورش میگو بیان کرد: در زمان حاضر پایش و مراقبت از شیوع و بروز بیماریها در استخر های پرورش میگو انجام و تا این لحظه مشکلی در این زمینه دیده نشده است.

وی افزود: در این ارتباط ارائه آموزشهای لازم به هسته های مختلف تولید تا صادرات با هدف پیشگیری از بروز بیماریها در دستور کار سازمان دامپزشکی قرار دارد.

رضائیان زاده اظهار کرد: در این ارتباط دوره های مختلفی در زمینه رعایت اصول امنیت زیستی در سطح استخرهای پرورش در استانهای فعال در بخش پرورش میگو برگزار می شود.

وی بیان کرد: استانهای خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و گلستان از جمله استانهای فعال در صنعت پرورش میگو هستند که تمام فعالیت ها پیش از آغاز دوره پرورش تا مرحله صادرات تحت کنترل مستقیم این سازمان قرار دارد.

رضائیان زاده افزود: با توجه به اینکه ماهیت بیماری لکه سفید به دلیل بومی بودن، وجود عوامل استرس زا، اختلاف دما و برخی مشکلات در آب استخرهای پرورش میگو همواره با تهدید ابتلا به بیماری روبه رو هستند.

وی تاکید کرد: با رعایت اصول بهداشتی، استفاده از منابع تغذیه سالم، رعایت اصول قرنطینه، معدوم سازی و کنترل سریع استخرهای درگیر می توان جلو شیوع انواع بیماریها در استخرهای پرورش را گرفت.

وی تاکید کرد: با توجه به اقدامهای صورت گرفته در زمان حاضر هیچ موردی از بیماریهای میگو در سطح کشور دیده نشده است.

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه میگوی پرورشی تمام شرایط لازم بهداشتی برای صادرات را دارد، پارسال 15هزار و 243تن در قالب 635محموله به کشورهای مختلف از جمله اروپا صادر شده است.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
بدتر از تب کریمه کونگو ضعف سازمان در عقب نشینی از مواضع بهداشتی اش است جناب دکتر ، که ممکن است باعث نگرانی مردم نسبت به کلیه محصولات دامی گردد.بهتر است هر چه سریعتر نسبت به اعلام قاطع موضع سازمان در ارجحیت سلامت مردم نسبت به هر مصلحتی حتی میزهای حضرات مسئولین سازمان اقدام فرمایید پیش از آنکه خیلی برای این کار دیر شود و نام شما برای همیشه در تاریخ دامپزشکی ایران به بدی یاد شود. نظارت بهداشتی بر کشتارگاههای داخل و خارج از وظایف مهم و قانونی سازمان و میراث بجا مانده از بزرگان این رشته است که هر گونه قصور در آن در حکم خیانتی نابخشودنی به مردم و دامپزشکی کشور محسوب می گردد....
پاسخ ها
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
سازمان می خواد ................... شما هم زیاد سخت نگیرید.روسا این روند را دوست دارند و ........................ شما هم یاریگر استرانژی سازمان باشید و حالشو ببرید
نظر شما
ادامه