کد خبر: ۳۵۹۹۹
 

مدیرکل سازمان‌های تخصصی امور بین‌الملل و روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی محصولات لبنی و دامی کشور وارد بازارهای اوراسیا شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر صفرعلی ماکنعلی» ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌هایی بسیار خوبی در حوزه پرورش میگو است و بخش عمده میگوی کشور در این استان تولید می‌شود.

وی به ظرفیت‌های بالای صادرات آبزیان در ایران اشاره کرد و ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته ایران در ردیف کشورهای دارای مجوز برای صدور ابزیان به اروپا قرار گرفته است.

مدیرکل سازمان‌های تخصصی امور بین‌الملل و روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به ورودی محصولات لبنی و دامی کشور به بازارهای اوراسیا، اضافه کرد: صادرات این محصولات برای نخستین بار انجام شده است که سال گذشته دو هزار تن شیر خشک به روسیه صادر شد و با کشورهای ارمنستان و قزاقرستان مبادلات بهداشتی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ واحد در کشور مجوز صادرات به بازارهای اروپایی را دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: واحدهای آبزی پروری می توانند محصولات خود را در بازار اروپا عرضه کنند.

ماکنعلی افزود: کیفیت تمام مواد غذایی گوشتی اعم از گوشت قرمز، مرغ، ماهی، میگو و فرآورده های آن مورد آزمایش قرار می گیرند که پس از اطمینان از سلامتی آنها مجوز توزیع، عرضه و صادرات ارائه می شود.

وی با بیان اینکه توجه به کیفیت مواد غذایی پروتئینی یکی از وظایف دامپزشکی است گفت: کیفیت مواد غذایی نقش مهمی در توسعه سلامتی و پیشگیری از بیماری ها دارد که این مهم باید مورد توجه همگان قرار بگیرد.

 
 
نظر شما
ادامه