کد خبر: ۳۶۰۲۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستانه‌اشرفیه در نشست کمیته سلامت و امنیت غذایی این شهرستان گفت: ۱۰ رأس گاوهای تلف‌شده در روستای کین چاه متعلق به کسانی بود که دام‌های خود را واکسینه نکرده بودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از جلال  شرق، «دکتر سید علی قائمی» درباره جمع‌آوری مرغ‌های صنعتی در بازار آستانه‌اشرفیه اظهار کرد: جمع‌آوری مرغ صنعتی با همکاری سد معبر شهرداری و در صورت نیاز نیروی انتظامی و وظیفه اصلی بر عهده دادگستری است و ما هر کاری را باید انجام دهیم، بدون اذن مرجع قضایی نمی‌توانیم انجام دهیم .

وی بابیان اینکه ما قبل از عید محموله‌ای را با هماهنگی شهرداری و شبکه بهداشت و زیر نظر فرمانداری در گشت مشترک توقیف کردیم، افزود: با توجه به عدم حضور دادستان و معاون ایشان، چون مرغ صنعتی باید در کشتارگاه کشتار گردد، مرغ توقیفی را به کشتارگاه  بردیم. متأسفانه بعد از دو ماه قاضی محترم رأی داده است مرغ‌هایی که از آن مرد فروشنده گرفته‌اید و کشتار کردید، دوباره باید به وی پس بدهید

وی با اشاره به اینکه عمل فروش مرغ صنعتی این مرد تهدید علیه امنیت غذایی عمومی مردم بود، افزود: قاضی پرونده نظرشان این بود که من قاضی هستم و رأی می‌دهم و با اعتراض دوباره بار دیگر پرونده به همان شعبه و قاضی مربوطه برگشته است و حالا باید بروم و آن مرد را پیدا کنم و مرغ‌های زنده را به وی پس بدهم!

قائمی جمع‌آوری مرغ‌ها را بر عهده شهرداری و کارهای حقوقی را بر عهده  دامپزشکی نام برد و تأکید کرد: رأی اساسی را قاضی دادگاه صادر می‌کند زیرا بدون اذن قاضی کاری از دست ما بر نمی‌آید.

وی بابیان اینکه ما یک کشتارگاه طیور در شهرستان آستانه‌اشرفیه داریم، در خصوص زنده گیری و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد گفت: این سگ‌ها می‌تواند ناقل بیماری هم باشند باید با همکاری دامپزشکی و شبکه مرکز بهداشت جمع‌آوری و آن‌هایی که باید معدوم‌سازی یا نگه‌داری شوند اقدام لازم انجام گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستانه‌اشرفیه درباره بیماری سیاه‌زخم یا شاربن گفت: هنوز نتیجه برداشت‌های نمونه از دام‌های تلف‌شده جوابی از مرکز به ما ارسال نشده است که دو ماه این فرآیند طی می‌شود.

وی افزود: در آخرین واکسنی که در روستای کین چاه برای دام‌ها استفاده شد به تاریخ ۸ مردادماه ۹۵ بوده است و از ۱۰ مورد گاو تلف‌شده متأسفانه  ۹ مورد دام تلف‌شده متعلق به کسانی بودند که همکاری لازم نکرده و دام‌هایشان را واکسینه نکرده بودند

وی از بخشداران مرکزی و بندر کیاشهر درخواست کرد که به دهیاران تابعه خود ابلاغ فرمایند که با دامپزشکی شهرستان همکاری لازم را انجام دهند.

وی بیماری سیاه‌زخم را یک بیماری مشترک و خطرناک نام برد و افزود: با مراقبت‌های ویژه‌ای که در منطقه انجام گرفت و با توجه به اینکه  اجساد دام‌های تلف‌شده در عمق خوبی دفن ‌نشده بود و توسط بعضی از حیوانات مانند شغال از کف زمین بیرون آورده شده بود، اقدامات لازم برای مهار این بیماری در منطقه انجام گرفت .

وی ادامه داد: متأسفانه دام‌های قاچاق با خودش بیماری را نیز همراه دارند و کنترل مرزهای کشور در اختیار دامپزشکی هم نیست و همسایه‌هایی مانند افغانستان،  عراق و پاکستان که از لحاظ بهداشتی هم مناسب نیستند، بیماری‌های دامی را وارد ایران می‌کنند.

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
0
بی تجربگی کارشناسان شاغل باعث شرمساری در محکمه قضایی است
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
0
درود
-تمرکز بر موضوع ، احاطه بر قوانین و تبصره های حقوقی فر آورده های خام دامی و تعامل ریاست دامپزشکی با مدیریت قضایی شهر باعث تسهیل امور و احقاق حقوق حقه مردم و سازمان دامپزشکی ازسوی دادگاه ها میشود-با کمال احترام
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
0
0
شما این مسایل اساسی را حل کنید بعد سر ملت را بحث انتقال به وزارت بهداشت گرم کنید
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
رییس اداره ......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
سلام خدمت مدير حكيم مهر
تقدير از مديركل فارس توسط معاون دادستان و رييس دادسراي فارس رو هم بزنيد تا ساير دستگاه قضايي استانها نيز متوجه بشوند دامپزشكي خدمات ارزنده اي دارد
بهروزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
0
دکتر قائمی شما دیگه چرا معدوم سازی سگ های ولگرد
نظر شما
ادامه