کد خبر: ۳۶۰۲۷
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر مهدی خلج» در مراسم افتتاح شرکت تحقیقات دانش‌بنیان ماهیان زینتی محلات افزود: دامپزشکی‌ها در تمام دنیا تشکیلات بارز حکومتی هستند ...
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه مهر سازمان دامپزشکی کشور در ۱۸۰ کشور دنیا رسمیت دارد، گفت: ۷۵ درصد مجوزهای بهداشتی دامپزشکی مجوزهای صادراتی بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر مهدی خلج» ظهر امروز در مراسم افتتاح شرکت تحقیقات دانش‌بنیان ماهیان زینتی محلات وابسته به موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور اظهار داشت: استان مرکزی دارای شهرستان‌های شاخص بسیاری است که متاسفانه در میان آنها شاید محلات خوب شناخته نشده و این شهر به غیر از سابقه تاریخی که در اذهان دارد دارای طراوت و شادابی ناشی از آب، گل و گیاه موجود در آن منطقه است.

وی افزود: متاسفانه اقلیم این منطقه تاثیری بر جذب جمعیت داشته که این طراوت و شادابی را از بین برده‌اند و این درحالی است که طبیعت این منطقه در زمان گذشته بسیار انبوه بوده که متاسفانه آن زیبایی از بین رفته‌ است و امیدواریم که با تدبیر فرماندار، شهردار و نماینده مردم محلات در مجلس و با نهادینه کردن فرهنگی در باب اطلاعات و آموزش مقداری پایداری در این ظرایط موجود به وجود آوریم زیرا خشکی درحال رشد در این منطقه است.

تفسیر نادرست از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی، آفت تولید در کشور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: آنچه که امروزه در جامعه آفت تولید ما شده این است که تعبیر و تفسیر صحیحی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی در بسیاری از عرصه‌ها نداریم، شاید در بنیان یک حرکت کمتر فکر کنم که چه اقدامی انجام دهیم که به اقتصادی پایدار برسیم و تولیدی داشته باشیم که در شرایط متعدد پایداری داشته باشد.

خلج ادامه داد: آفات نام اقتصاد مقاومتی فکری و ذهنی هستند که مانعی شده برای اینکه تولیدی با مفاهیم زیبا با بنیان علمی و تجربی که پایداری تولید را در آینده حفظ کند داشته باشیم؛ اصل اقتصاد مقاومتی به این معناست که در آغاز فرایند یک تولید تمام صاحب‌نظران بکوشند، زیرا این دستاوردها علاوه بر افزایش علم‌وتجربه درون کشور برون‌زا هم هستند تا ما بتوانیم از تمام معادلات علمی و یافته‌های جهانی استفاده ببریم و بنیان و شالوده یک تولید را به‌گونه‌ای ترسیم کنیم که در مرحله نخست علم محور باشد و سپس در مسیری حرکت کند که تولید ثروت را به همراه داشته باشد.

قابلیت رقابت تولید به دو مولفه قیمت و کیفیت، به‌ویژه کیفیت بهداشتی وابسته است

وی عنوان کرد: تولید پایدار تولیدی است که قابلیت رقابت داشته باشد و تولیدی قابلیت رقابت دارد که دارای دو مولفه قیمت و کیفیت به‌ویژه کیفیت بهداشتی باشد زیرا اگر ما تولیدی داشته باشیم که قیمت بالایی داشته باشد مزیت‌های صادراتی آن را می‌توانیم با مشوق‌ها صادراتی حفظ می‌شود اما اگر تولیدات ما بی‌کیفیت و دارای مشکلات بهداشتی باشند هیچ‌کس حاضر نمی‌شود این تولیدات را به بازاری راه دهد.

برخی کاندیداهای ریاست جمهوری تنها به مسئله میزان تولید و اشتغال اشاره دارند، نه بازار مصرف تولیدات

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: ما موظفیم قبل از آنکه به میزان انبوه تولید فکر کنیم باید به ایجاد بستر تولید پایدار بیندیشیم و آن مولفه‌هایی که کمیت را در بر دارند براساس ذائقه بازار تنظیم کنیم؛ یکی از نقاط ضعفی که در مصاحبه‌های برخی کاندیداهای ریاست جمهوری جمهور دیده می‌شد این مسئله بود که تنها به میزان تولید و اشتغال اشاره می‌شد اما باید گفت مسئله مهم بازار مصرف این تولید است.

خلج بیان کرد: اگر بخواهیم تولیدات را به بازارهای خارج از کشور ارجاع دهیم باید قابلیت رقابت داشته باشند که پس از قیمت در شاخص جهانی عرضه تولیدات شرط رعایت بهداشت است، امروزه با جهانی شدن اقتصاد و تجارت تنها مولفه‌ای که حاکمیت بر اجرای آن موظف شده رعایت قوانین اس.پی.اس است یعنی اگر بخواهیم هر کالایی را ارائه دهیم دولت‌ها تنها بر اساس قوانین تجارت بین‌المللی می‌توانند در معادله بهداشت دخالت داشته باشند که با ورود و خروج کالا جرم بیماری‌زا، مخاطرات بهداشتی محیطی، انسانی و حتی حیوانی را تحت تاثیر قرار ندهد.

وی افزود: یکی از موضوعات اصلی اقتصاد مقاومتی دانش‌بنیان بودن و علم‌محور بودن آن است و این پژوهشکده که تشکیل شده یکی از پایگاه‌های مفید در عرصه تولید است و امیدواریم که در نهایت با تزریق همفکری در سطح ملی این مکان به رده مطلوبی برشد که در حوزه تولید اثرگذار باشد.

یکی از گرفتاری‌های جامعه ما این است که ارتباط میان تحقیق و اجرا بریده شده است

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: یکی از گرفتاری‌های جامعه ما این است که ارتباط میان تحقیق و اجرا بریده شده و میان صنعت و دانشگاه ارتباط معنی‌داری وجود ندارد اما این توامان و تلفیقاتی که این مرکز تحقیق به همراه دارد می‌تواند در عرصه تولیدات موثر و پایدار مفید واقع شود و برای تولیدکنندگان ما ثروت‌زایی به همراه داشته باشد.

دامپزشکی در تمام دنیا جزو تشکیلات بارز حکومتی است

خلج عنوان کرد: در سطح جهان همه بر این باورند که با جهانی شدن اقتصاد و تجارت دولت‌ها کوچک می‌شوند اما تنها چیزهایی که بارز و قدرتمند می‌شوند تشکیلات حاکمیتی هستند، دامپزشکی‌ها در تمام دنیا تشکیلات بارز حکومتی هستند که با کوچک شدن دولت‌ها باید اقتدار و انسجام بیشتری پیدا کنند و علت بر این مبنا است که در سطح ملی مسئولیت تحکیم مبانی اقتصاد، بهداشت و سلامت جامعه و کلید تعامل بازرگانی با دیگر کشورها است.

ضرورت تولید آبزیان و تولیدات دامی تنها با مهر سازمان دامپزشکی کشور

وی خاطرنشان کرد: اگر ما در کشورمان ماهیان زینتی و انواع آبزیان، انواع تولیدات دامی و حتی داروهای دامپزشکی تولید کنیم، تنها با مهر سازمان دامپزشکی کشور وارد عرصه‌های توزیع می‌شود و این مهر و امضاها تضمین کننده محصول هستند و مهر سازمان دامپزشکی کشور و امضا رئیس سازمان و مدیران این مجموعه در 180 کشور رسمیت دارد و تولید کنندگان تنها یک حلقه از این زنجیره هستند.

سازمان دامپزشکی هم همانند سازمان انرژی اتمی در قبال هر فعالیت ممیزی می‌شود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: وقتی که سازمان دامپزشکی اقدام به صدور کالایی کند با دارا بودن این مرجعیت بین‌المللی ممیزه می‌شود و بارها گفته‌ایم این سازمان هم همانند سازمان انرژی اتمی در قبال هر فعالیت ممیزی می‌شود، در سال گذشته حدود 35 هزار مجوز بهداشتی صادر کرده‌ایم که از این میزان بالغ بر 70 درصد مجوز صادراتی و هفت تا هشت هزار مجوز هم وارداتی و یک تعدادی هم مجوزهای ترانزیتی بوده است.

خلج افزود: وقتی که این مهر سلامت پذیرفته شده محسوب می‌شود از نخستین نقطه تا آخرین نقطه این زنجیره صادراتی تحت کنترل قرار می‌گیرد و اگر غیر از این باشد، آزمایشگاه و توان تشخیص صحرایی و فنی ما بازرسی می‌شود تا بپذیرند این امضا قطعیت دارد.

با توسعه بی‌حساب و کتاب آموزش عالی مخالفم

وی ادامه داد: مقرر شده که در کنار تولیدات مطلوب گیاهان زینتی به شرایط خوبی برای تولید ماهیان زینتی هم برسیم؛ در سنوات گذشته کتابی برای توسعه شهر تدوین شد که چند مطلب را در بر داشت که همین مسئله گل‌وگیاه، گردشگری و شهرک دانشگاهی از این دسته مسائل بودند که بنده در همان موقع هم با احداث شهرک دانشگاهی مخالف بودم باتوجه به این توسعه بی‌حساب و کتاب آموزشات عالی که بسیاری از آنها محتوایی ندارد و اکنون در تلاشیم تا در عرصه وزارت کشاورزی تعدیلی به این سبب ایجاد کنیم که امیدواریم که کمیسیون آموزش و تحقیقات هم در این زمینه کمک کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: ما مجبور هستیم برخی از اتفاقات را رقم بزنیم اما باید با تولیدکنندگان تعامل بیشتری داشته باشیم تا آنچه که می‌توانیم به عنوان یک بستر بهداشتی و به عنوان اساس تولید سالم لازم است به دست آوریم؛ جایگاه پرورش باید بستری سالم داشته باشد و فردی که می‌خواهد این کار را انجام دهد بطور حتم باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در بر گرفته باشد تا موجود زده‌ای که در فضای رشد قرار می‌گیرد از شرایط بهداشتی مطلوبی برخوردار شود تا با همکاری تولیدکنندگان تولیدات مطلوبی داشته باشیم.

 
 
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
آروین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
0
0
....................... اگه زحمتی نیست نسبت به درخواست های دامپزشکان هم اقدامی بکنید ..................
آروین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
0
0
آقای دکتر خلج قرار بود جلوی تاسیس بی رویه دانشکده های دامپزشکی آزاد رو بگیرید چی شد؟ ...........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
0
0
.................. کشور ما آنقدر کمبود داره که حتی برای بنجل های چینی هم بستر داره ........................
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
0
0
آقای دکتر اشتباه نفرماييد اگر واقعا امضای رییس سازمان و مدیران آن در 180 مملکت دنیا رسمیت دارد یا روسای آن ممالک انسانها شریفی هستند یا برخی از مدیران کل شما بسیار پوست کلفت اند.جناب رییس سازمان هنوز در بعضی از استانها مدیران کل شما بعد گذشت 4 ماه از سال وقت تشکیل کارگروه اجرای ماده 19 را نداشته اند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
0
0
...................................... چون مدیر کل محترم استان ما به همراه ریاست محترم اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی استان به بهانه تبریک عید سعید فطر سه روز تشریف نداشتند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
0
0
ازدیاد بی رویه فارغ التحصیل بدون توجه به نیاز کشور،بی مدیریتی و اسراف محسوب می شه.این توسعه نیست توسعه مفهوم مثبت دارد این یک هدر دادن اسرافانه نیروی انسانی می باشد و این کار از مصادیق خیانت هست ولی در عصر امروز،دزدی،خیانت و ...همه صورت قانونی دارن و صدای هیچ کس هم درنمی یاد.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
0
0
............................. زیر بار رفتن در تایید عدم فرستادن ناظر فنی بهداشتی به خارج کشور برای خشنودی جهادی ها بود و همچنین عدم اجرای ماده 19 ..........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
جناب آقای دکتر خلج سخنور خوبی هستند ..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
تا کی سرمون را زیربرف کنیم وبه به و جه جه کنیم وقتی تق آن درآمد که آبروی رفته را نمی توان برگرداند ..............................
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
............... در نحوه اجرای ماده 19 آوردند ، خیلی خوب مشخصه که ...... چقدر دغدغه بهداشت تولید کارخانجات فراورده های خام دامی و سایر تولیدات رو دارند ..............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
مدیر مطلوب وزارت جهاد
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
فقط میشه گفت: دوصد گفته چون نیم کردار نیست ...........................
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
عجب کاندیدای ... بوده
دکتر رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
0
0
شاخصترین وتوانمندترین مدیروزارت جهادکشاورزی
خسته نباشیدو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
.......................... از لحاظ توانمندی شکی نیست چون .......... تابع محض وزارت جهاد هستند و هر چه آقایان می گویند نه نمی گویند.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
0
0
با سلام به دست اندر کاران عزیز و زحمت کش حکیم مهر . تا دیروز فکر میکردم حکیم مهر بدون هیچ ترسی از مقامات مسئول نظر مخاطبان رو اعلام میکنه در صورتیکه نگذاشتن نظر دیروز حقییر که هیچ اهانتی در مطلب ارایه شده وجود نداشت متوجه شدم که حکیم مهر هم محافظه کارانه عمل میکنه که جای تاسف داره.
نظر شما
ادامه