کد خبر: ۳۶۰۳۲
 

پنج هفته پس از اعمال تحریم های اقتصادی و قطع صادرات از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس به قطر، روز سه شنبه اولین محموله واردات گاو هولشتاین از آلمان وارد خاک این کشور شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از یورونیوز، قطر قرار است تعداد ۴ هزار گاو شیرده را برای تامین بازار گوشت و لبنیات وارد کشور کند.

به گفته سخنگوی شرکت قطری پاور هولدینگ اینترنشنال، وارد کننده این گاوها، محصولات لبنی ۱۶۵ راس از گاوهای شیرده وارد شده از آلمان تا هفته آینده وارد سوپر مارکت های قطر خواهد شد.

به گفته سخنگوی این شرکت، محموله های بعدی گاو، از استرالیا و آمریکا خواهد بود که با فاصله های سه روزه وارد دوحه می شوند و در عرض یک ماه به تعداد ۴ هزار راس خواهد رسید.

عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین از تاریخ پنجم ژوئن، با قطع روابط دیپلماتیک با قطر این کشور را عملا محاصره کردند.

ده درصد از میزان کل واردات این کشور را مواد غذایی و حیوانات تامین کننده گوشت و لبنیات تشکل می دهند. امارات متحده عربی و عربستان سعودی ۲۸ درصد از واردات مواد غذایی به قطر را تامین می کردند که محصولات لبنی بخش عمده ای از این مواد غذایی بود.

اما با آغاز این تحریم ها کشورهای ترکیه و ایران صادرات محصولات خود به دوحه را افزایش دادند. به گزارش رسانه های ایران مواد غذایی و سبزیجات ایران وارد بازارهای این کشور حوزه خلیج فارس شده اند.

 
 
نظر شما
ادامه