کد خبر: ۳۶۰۳۳
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور از تعطیلی بازار دام این شهرستان بخاطر جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از عطارنیوز، «دکتر سلیمانی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور صبح روز پنج شنبه ۲۲ تیرماه در جمع خبرنگاران گفت: چهارشنبه‌بازار دام سنگین (گاو و گوساله) در ۲۱ تیرماه برای جلوگیری از انتشار بیماری تب برفکی به درخواست شبکه دامپزشکی و به دستور دادستان و هماهنگی با فرمانداری و نیروی انتظامی تعطیل شد.

وی افزود: با توجه به مشاهده کانون‌های از بیماری تب برفکی و برای پیشگیری از شیوع آن و همچنین محدودیت نقل و انتقال دام و کنترل رفت‌وآمد دلالان به دامداری‌ها چهارشنبه‌بازار دام سنگین تعطیل شد.

سلیمانی گفت: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی خطرناک است که بیشترین خسارات اقتصادی را به دامداران وارد می‌کند و علائم آن در دام‌ها تب، زخم روی لثه‌ها و زبان، زخم روی پستان‌ها و لنگش می‌باشد.

وی به دامداران توصیه کرد از خرید دام‌های بدون هویت بهداشتی خودداری نموده، از ورود دلال‌ها به محوطه دامداری جلوگیری نمایند، تا اطلاع ثانوی به میدان دام نروند و خودروهای حمل شیر و علوفه را قبل از ورود به دامداری ضدعفونی نمایند.

سلیمانی یادآور شد: مراکز جمع‌آوری شیر نیز با توجه بااینکه محل تجمع خودروهای حمل شیر می‌باشند بایستی نسبت به فعال نمودن حوضچه‌های ضدعفونی و راه‌اندازی پمپ‌های ضدعفونی اقدام کنند.

وی ادامه داد: دامداران و دلالان توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی را جدی بگیرند تا در صورت عدم مشاهده موارد جدید برای هفته‌های آینده بازار دام دایر باشد، ولی چنانچه کانون جدیدی بروز نماید هفته آینده نیز بازار دام سنگین تعطیل خواهد بود.

 
 
نظر شما
ادامه