کد خبر: ۳۶۰۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

هزاران کره چشم از سرتاسر دنیا سالانه به دانشکده دامپزشکی دانشگاه مدیسون ایالات متحده ارسال می‌گردد. این مجموعه شامل ۵۶۰۰۰ نمونه از انواع حیوانات شامل شیر‌دریایی، نهنگ، وال‌، گاو‌ها، گوسفندان، اسب‌ها، زرافه، مارمولک‌ها، پنگوئن‌ها، خرس‌قطبی، بید‌ها، درنای‌شن‌زار، ماهیان خاویاری، مار‌بوآ، خفاش‌ها، هشت‌پا، جغد، بسیاری از سگ‌ها و گربه‌ها و غیره می‌باشد.

به گزارش گروه بین الملل حکیم مهر به نقل از Journal Times ، یکی از بزرگترین کلکسیون‌های تحقیقاتی از بافت چشم حیوانات در دانشگاه ویسکانزین- مدیسون واقع است.

«ایوان شوآب» چشم‌پزشک دانشگاه دیویس کالیفرنیا می‌گوید: این کلکسیون یک گنج با‌ارزش و مجموعه‌ای بی‌نظیر می‌باشد. این مجموعه توسط «پروفسور دیک دوبیلزیگ» استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه مدیسون، به عنوان یک سرگرمی از سال ۱۹۸۳ آغاز گردید.

وی باغ‌وحش‌ها و سایر موسسات را متقاعد نمود تا چشم حیوانات خود را پس از مرگ برای ایشان پست نمایند. وی با استفاده از تحقیقات خود، در درمان بیماری‌های چشم حیوانات به دامپزشکان کمک بسیاری نموده است.

آزمایشگاه آسیب شناسی چشم در تشخیص دهها مورد از بیماری های چشم حیوانات نقش مهمی ایفا کرده است.

دوبیلزیگ می‌گوید: من از نمونه ها جهت تحقیقات علمی استفاده کردم اما در اصل این کلکسیون را جهت برآوردن حس کنجکاوی خود راجع به آناتومی کره چشم حیوانات و مقایسه ساختار آنها، جمع‌آوری نموده‌ام.

هم‌اکنون این آزمایشگاه دارای بودجه تحقیقاتی جهت مطالعه بیماری گلوکوم در سگ‌ها می‌باشد. علاوه بر نمونه‌های بافتی که در موم و شیشه نگهداری می‌شوند، دوبیلزیگ یک دیتابیس از تصاویر دیجیتال نمونه های چشم، با بالاترین کیفیت تهیه کرده است. به عنوان مثال وی ظرف مدت ۳۰ ثانیه می‌تواند عکس اسلاید تهیه شده از برش چشم مرغ مگس خوار را جستجو نماید. حتی اگر نمونه‌ای از چشم حیوانات را در شرایط نادر دامپزشکی جستجو نماییم، در آن آزمایشگاه وجود دارد.

از نمونه‌های رایج ارسالی به این آزمایشگاه، نمونه های چشم سگ و گربه های بیمار می‌باشد. چشم اسب­های بیمار نیز در ردیف دوم نمونه‌ها است.

دوبیلزیگ و دو پاتولوژیست تمام وقت این آزمایشگاه، بافت نمونه‌های دریافتی رابررسی نموده و به دامپزشکان ارسال کننده، راجع به امکان انتقال بیماری به سایر حیوانات و چگونگی درمان آن اطلاع می‌دهند.

تعداد نمونه‌های ارسال شده به این آزمایشگاه در سال ۲۰۱۵ بیش از ۳۰۰۰ مورد بوده است. این رقم در سال ۲۰۱۶، به ۳۳۰۰ نمونه رسید. نمونه ها هر روز از طریق سرویس پست فدکس، در کیسه‌های پلاستیکی و فرمالدئید رقیق وارد آزمایشگاه می‌شوند.

جالب اینجاست که آزمایشگاه به مشتریان خود می گوید: در صورت ارسال بخش کوچکی از نمونه چشم همانند قرنیه، بایستی جهت مرطوب ماندن، آنرا بر روی برشی از خیار نگه دارند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
تو پزشکی هم ایران نداریم
نظر شما
ادامه