کد خبر: ۳۶۰۴۲


مدیر کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه پستانداران وحشی و اهلی عامل انتقال‌دهنده این ویروس هستند، افزود: شکارچیان، یکی از گروه‌های در معرض خطر این بیماری هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «دکتر رفیعی پور» استفاده از لوازم حفاظت فنی توسط افرادی که به صورت مستقیم با دام و محل‌های آلوده با کنه در ارتباط هستند، برای مقابله با این بیماری از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه این بیماری ممکن است در جمعیت حیات وحش نیز وجود داشته باشد، اظهار کرد: یکی از گروه‌هایی که شاید کمتر به خطر انتقال بیماری به آنان توجه شده است، شکارچیان هستند.

وی بیان کرد: فرهنگ‌سازی برای ایجاد واکنش مردم با مسایل و مشکلاتی که می‌تواند انتقال‌دهنده بیماری باشد حایز اهمیت است، چرا که امکان اینکه ۱۰۰ درصد دام‌ها در کشتارگاه‌های بهداشتی و صنعتی ذبح شود، وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان ادامه داد: برخی افراد متخلف، دام را در مکان‌های غیرقانونی و غیربهداشتی ذبح می‌کنند بنابراین گوشت، پوست، پشم، جگر و غیره آلوده به بیماری باشد و مردم از آن استفاده کنند، زیاد است.


نظر شما
ادامه