کد خبر: ۳۶۰۶۰
 

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تولید فرآورده های جدید، بهبود فرآیندها و تولیدات فعلی را از مهمترین رویکردهای این موسسه عنوان کرد و گفت: تامین نیازهای داخل کشور و صادرات نیز از دیگر برنامه های این موسسه محسوب می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر مسعود هاشم زاده» با اشاره به برنامه هایی که در دستور کار این موسسه قرار دارد، اظهار کرد: این برنامه ها شامل چندین بخش است که حوزه تحقیقات یکی از این موارد محسوب می شود، بر این اساس تحقیقات با توجه به نیاز و سفارش موسسه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه نیازهای موسسه به دو بخش تقسیم می شود، افزود: یکی از این نیازها مرتبط با فرآورده های بیولوژیک مورد نیاز کشور بوده که شامل بهبود فرآیندها و تولیدهای فعلی موسسه و نیز تولید فرآورده های جدید می شود و بخش دیگر آن مربوط به تحقیقات دامپزشکی است.

رئیس موسسه رازی ارزیابی رفتار بیماری ها و کنترل بیماری پیش از شیوع را یکی از مهمترین رویکرد های موسسه رازی عنوان کرد و گفت: در نظر داریم با اینچنین رویکردی به سازمان دامپزشکی کشور و سایر دستگاه های اجرایی، خدمات رسانی لازم را انجام دهیم.

وی تولید برای تامین نیازهای داخل کشور و در کنار آن تولید برای صادرات را از دیگر رویکردهای این موسسه برشمرد و خاطرنشان کرد: موسسه رازی به عنوان دستگاهی حامی، از توسعه، ایجاد و بهره برداری از کارخانجاتی که در این زمینه فعال بوده و به صورت غیردولتی اداره می شوند، حمایت می کند.

دکتر هاشم زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر کارخانجات چندانی در زمینه تولید این فرآورده های بیولوژیک در کشور نداریم، موسسه رازی در زمینه کمیت و کیفیت محصولات باید به گونه ای باشد که علاوه بر تامین نیازهای داخلی، در حوزه صادرات نیز فعالیت کند.

 
 
نظر شما
ادامه