کد خبر: ۳۶۰۸۰
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
در گفت‌وگوی حکیم مهر با دامپزشک جراح تشریح شد:
«دکتر مسعود شخص نیایی» به همراه همسر دامپزشک خود،‌ مدیریت یک کلینیک دامپزشکی واقع در مهرشهر کرج را برعهده دارند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: خارج کردن موفقیت‌آمیز تومور ۸ کیلویی از بدن یک سگ، افتخاری است که نصیب یک کلینیک دامپزشکی واقع در مهرشهر کرج شده و حال و احوال دامپزشک جراح این سگ را به گفته خودش، بسیار خوش کرده است. «دکتر مسعود شخص نیایی» به همراه همسر دامپزشک خود،‌ مدیریت این کلینیک را بر عهده دارند و معتقدند که اگر هر چند ماه یکبار، بتوانند چنین خدمتی به حیوانات کنند، برای آنان کافی است و همیشه حال خوبی خواهند داشت.

حکیم مهر: آقای دکتر، چه شد که به این حوزه علاقه‌مند شدید؟

بنده دکترای دامپزشکی خود را از دانشگاه تهران گرفتم و امروز حدود ۷ سال است که به همراه همسرم در این عرصه فعالیت می‌کنیم. مجوز کلینیک به نام همسرم است و خودم به عنوان دامپزشک جراح در کلینیک مشغول به فعالیت هستم.

حکیم مهر: ماجرای انجام موفقیت‌آمیز این تومور ۸ کیلویی چه بود؟

یک مورد سگ ژرمن شپرد نر توسط صاحب آن و با تصور عفونت شکمی شدید به کلینیک ارجاع شد. مراکز دیگر در مورد آن تشخیص پیچ‌خوردگی طحال داده بودند اما علائم آن به پیچ خوردگی طحال شبیه نبود. حیوان هیچ دردی نداشت و نرمال بود. برای سونوگرافی مجدد آن را خدمت دکتر رستمی ارجاع دادیم. ایشان سونوگرافی را انجام داده و تشخیص دادند که طحال و ارگان‌های دیگر سالم هستند. تشخیص ایشان تومور بود. ما برای تایید اینکه آیا عروق اصلی مثل آئورت درگیر هستند یا خیر، مورد را برای بررسی خون‌رسانی توده خدمت آقای دکتر مسعودی فر ارجاع دادیم. ایشان بعد از انجام سیتی آنژیوگرافی گفتند که عروق اصلی درگیر نیست، اما حجم توده به صورت دراماتیک خیلی بزرگ و در حدی است که زنده ماندن آن در حد معجزه است.

قریب به ۹ روز درگیر کنترل عفونت و امور پاراکلینیکی بودیم. در نهایت جراحی حیوان حدود ۳ ساعت طول کشید، توده به صورت کامل خارج شد و امروز وضعیت اشتها و تحرک حیوان به حالت نرمال بازگشته است.

حکیم مهر: آیا این یک تجربه منحصر به فرد بود؟

راستش خودم دقیق نمی‌دانم. اما دکتر مسعودی‌فرد و دکتر رستمی گفتند که ما تا به حال تومور در این سایز نداشتیم. چند مورد بوده اما تا این حد خونرسانی نداشته و متاسفانه حیوانات تلف شده‌اند.

حکیم مهر: در فرایند جراحی با چه مشکلاتی مواجه شدید؟

حیوان چسبندگی زیادی در بخش کبد و قسمت‌هایی از روده داشت. همچنین خون‌رسانی زیادی داشت و ما نگران خونریزی بعد از جراحی بودیم و لذا از پودرهای نانوتکنولوژی برای بندآوردن خون استفاده کردیم که احتمال خونریزی بعد از جراحی را کم کند. الان حیوان سالم و در شرایط مساعدی است.

حکیم مهر: اشاره کردید که حیوان توسط صاحب خود به کلینیک ارجاع شد. اگر یک شخص رهگذر آن را برای شما آورده بود، باز هم به همین شکل با آن رفتار می‌کردید؟

ما برای همه موارد ارجاعی حساس و دقیق هستیم و با موارد حمایتی هم به همین شکل رفتار می‌کنیم. درواقع همان زمان و انرژی که برای یک مورد عادی صرف می‌کنیم، برای موارد حمایتی هم به کار می‌گیریم.

حکیم مهر: هزینه‌های موارد حمایتی را چطور تامین می‌کنید؟

ما در کلینیک یک تعرفه حمایتی گذاشتیم که ۳۰ درصد از تعرفه‌ها را خود ما و ۷۰ درصد آن را حامیان حیوانات پوشش می‌دهند. درواقع اکثر کسانی که حیوانات را به کلینیک ارجاع می‌دهند، جزء حامیان حیوانات هستند.

حکیم مهر: آقای دکتر، شما سال‌هاست که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنید. در این مدت با چه مشکلاتی مواجه بودید؟

مهمترین مشکل ما در منطقه این است که خیلی بیشتر از حد نیاز به بخش خصوصی مجوز فعالیت داده می‌شود. یکی از مضرات این رویکرد، ایجاد رقابت ناسالم است. مثلا یک دامپزشک برای یک مورد آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند و همکار دیگر می‌گوید این تجویز اصلا صحیح نیست و خود او دوباره از همان دسته یک انتی بیوتیک دیگر تجویز می‌کند.

مشکل دیگر این است که به بخش خصوصی تسهیلاتی داده نمی‌شود اما سازمان دامپزشکی انتظار دارد که استانداردها با ریزه‌کاری‌های زیادی اجرا شود. مثلا خود ما در به کار گرفتن دامپزشک همکار حساسیت زیادی به خرج می‌دهیم اما سازمان دامپزشکی به یک دامپزشک ماهر که یک جا مشغول به کار است، مجوز فعالیت در بخش دیگر را نمی‌دهد. یعنی شرایط ما مثل پزشکی نیست که یک دامپزشک که مهارت زیادی دارد، بتواند در چند مرکز به صورت همزمان فعالیت داشته باشد.

حکیم مهر: فعالان بخش خصوصی دامپزشکی چقدر با مشکلات معیشتی روبرو هستند؟

با توجه به محدودیت تعداد موارد ارجاعی و مجوزهای خیلی زیاد در این بخش، همچنین محدودیت‌هایی که از نظر فرهنگی و مذهبی وجود دارد، همه موارد مزید بر علت شده و همه چیز دست به دست هم می‌دهد که دامپزشکی آنطور که انتظار می‌رود یک شغل اقتصادی محسوب نشود.

حکیم مهر: راهکاری که به نظر شما می‌رسد، چیست؟

فکر می‌کنم سازمان دامپزشکی همه مشکلات را می‌داند، راهکارها هم برای آنها مشخص است و اینکه چقدر در جهت حل مشکلات تلاش می‌کند، بستگی به همت خود سازمان دارد.

شاید در حد توان هم کارهایی انجام می‌شود اما به هر حال وضعیت این است. حداقل کاری که می‌توان کرد این است که در ارائه مجوزها تجدید نظر کرد. ما در کرج مناطقی را داریم که اصلا دامپزشکی ندارد، اما درمناطقی مثل مهرشهر آنقدر مجوز صادر می‌شود که که آن رقابت ناسالم به وجود می‌آید. اگر بتوانیم بر حسب نیازهای منطقه مجوز صادر کنیم بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود.

حکیم مهر: آقای دکتر، همسر شما هم دامپزشک است. دامپزشکی چه جذابیت‌هایی در زندگی شما ایجاد کرده است؟

بله. اتفاقا همسر بنده تنها کلینیسین خانم دام‌های کوچک کرج است. همینکه دغدغه‌های ما مشترک است و در یک جهت حرکت می‌کنیم، بسیار برای ما لذت‌بخش است و درک متقابلی را ایجاد می‌کند.

حکیم مهر: خودتان حیوان خانگی دارید؟

متاسفانه خیر چون بیشتر از اینکه در خانه باشیم، وقتمان در کلینیک می‌گذرد.

حکیم مهر: نظر شما در مورد فعالیت‌های پایگاه خبری حکیم مهر چیست؟

خودم به شکل مرتب پایگاه خبری حکیم مهر را مطالعه می‌کنم. از نظر من حکیم مهر معتبرترین و جامع‌ترین سایت خبری تخصصی دامپزشکی است. همه دوستان و آشنایان بنده هم سعی می‌کنند با این سایت همکاری و اگر مطلب مفیدی باشد، برای سایت ارسال کنند.

حکیم مهر: به عنوان حرف آخر...

در پایان از آقایان دکتر مسعودی‌فرد و دکتر رستمی تشکر و اعلام می‌کنم که این جراحی حاصل زحمات یک تیم شامل دکتر مسعود نیایی و دکتر ناریلا کلامی بوده است.

 
 
 
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
دكتر محمد بازايي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
0
2
خسته نباشيد باعث افتخار صنف هستيد . اميد وارم هميشه لبخند بر لب خودتان و تيم درمانيتان باشد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
0
1
آقای دکتروخانم دکترخسته نباشین خداقوت
موفق باشین
زرندی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
1
خانم دکتر اقای دکتر امیدوارم همیشه موفق وسربلند باشید همینطور که باعث شادی ماشدید همیشه شادباشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
1
رهانیدن یک مخلوق زبان بسته خدا که از بیان زبانی درد و آلام خود عاجز است یقینا" موجب رضایت و خوشنودی مضاعف خالق یکتا خواهد شد و پاداشی که شما جناب آقای دکتر و تیم همکاران در قبال این کارتان از خداوند رحمان خواهید گرفت یقینا" غیر قابل تصور خواهد بود.
موفق باشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
1
خسته نباشيد و خدا قوت
حامد منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
1
موفق باشيد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
1
از اینکه با زحمات طاقت فرسا حیات را به یکی از آیه ها و نشانه ای خدا برگرداندید که در تصویر نشاط او و درماگران او محسوس است کمال تشکر و سپاسگزاری از شما و تیم همراه را دارم
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
1
درود به اقای دکتر وخانم دکتر همیشه موفق وپاینده باشید مایه افتخار دامپزشکی هستید
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
1
دست مریزاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
1
عجب تومور خارق العاده ای
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
3
حکیم مهر،
لطفا در مصاحبه هایتان سوالات تخصصی تری داشته باشید. چون خوانندگان از دامپزشکان هستند و لازم نیست سوالاتتان مانند نشریات و سایت هایی از نوع به اصطلاح زرد باشد!!
ضیائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
1
healthy pet جزو معدود کلینیکهایی هست که تیم پزشکی بسیار دلسوز و متعهد و طرفدار حقوق حیوانات دارند. من ازینکه مدتهاست افتخار آشنایی با کلینیک شما رو دارم بسیار خرسندم و این آشنایی رو مدیون miloo هستم. همیشه با رضایت کامل از کلینیک شما بیرون اومدم. امیدوارم موفقیتهاتون روزافزون باشه، آمین.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
1
1
این جمله جناب دکتر تکان دهنده و تاسف آور است و مفهوم آن تعطیلی اخلاق در بین دامپزشکان است:

"....مهمترین مشکل ما در منطقه این است که خیلی بیشتر از حد نیاز به بخش خصوصی مجوز فعالیت داده می‌شود. یکی از مضرات این رویکرد، ایجاد رقابت ناسالم است. مثلا یک دامپزشک برای یک مورد آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند و همکار دیگر می‌گوید این تجویز اصلا صحیح نیست و خود او دوباره از همان دسته یک انتی بیوتیک دیگر تجویز می‌کند."

بعد یه عده ........... گمشده خود و دامپزشکی را در پیوستن به وزارت بهداشت جستجو می کنند.
بخشايش سهند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
0
1
هلسي پت واقعا كلبينيك بي نظيري از نظر اعتماد و همه چي البته خانم و اقاي دكتر بسيار با اخلاق حرفه اي و دلسوز حيوانات هستند من بي نهايت بهشون احترام مي ذارم و اعتماد دارم اميدوارم هميشه خوب سلامت باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
0
1
تبریک میگم و آرزوی موفقیت دارم براتون
امیدوارم به عنوان کلینیک همکار محیط زیست تو استان البرز شناخته بشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
0
0
ارتیاط پاسخ با پرسش را پیدا کنید

حکیم مهر: آقای دکتر، چه شد که به این حوزه علاقه‌مند شدید؟

بنده دکترای دامپزشکی خود را از دانشگاه تهران گرفتم و امروز حدود ۷ سال است که به همراه همسرم در این عرصه فعالیت می‌کنیم. مجوز کلینیک به نام همسرم است و خودم به عنوان دامپزشک جراح در کلینیک مشغول به فعالیت هستم.
مقدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
0
0
کلینیک healthy pet را خوب میشناسم و به ایشان تبریک عرض میکنم بابت این جراحی موفق آمیز. ولی عجیب است که ایشان انتظار دارند که در مهرشهر مجوز کلینیک صادر نشود تا ایشان کار کنند.آیا دیگر دامپزشکان برای این رشته زحمت نکشیدند؟ من مدتی در یکی از کلینیک های مهرشهر شاغل بودم که سگی به علت شکستگی ران توسط یکی از همکاران جراح جراحی شده بود و صاحب سگ چند روز بعد از جراحی خیلی طلبکارانه مراجعه کرده بود و میگفت .............................. حالا سوال من از این همکار محترم اینه که رقابت سالم را برای ما توضیح بدهند. متشکرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
1
0
البته این عمل جراحی خارق العاده که نبوده چون خارج کردن ضایعه در جراحی عمومی کار روتین هست .....چرا اینقده بزرگش کردن جای تعجبه .....فقط اینکه .....این سگ زبان بسته بعد این عمل حتما نیاز به شیمی درمانی هم خواهد داشت اینو چیکار کنیم .........راجع به این چه اقدامی باید صورت بگیرد وگرنه درمدت زمان کمی این تومور بازم رشد خواهد کرد.....
زرندی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
0
0
با کمال تاسف به علت سن بالای بنجی امکان استفاده کردن از شیمی درمانی مقدور نبود و بعد از دو ماه از بین رفت.
نظر شما
ادامه