کد خبر: ۳۶۰۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی فعالیت های دامپزشکی را صد درصد بهداشتی دانست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «دکتر علیرضا رفیعی پور» به وظایفه مندی دامپزشکی در بهداشت عمومی جامعه و ارتقای شاخص های سلامت اشاره کرد و افزود: فعالیت های دامپزشکی صد درصد بهداشتی است که اگر در انجام آن دقت نشود و یا این وظایف خطیر مورد توجه قرار نگیرند، مخاطرات بهداشتی گریبان گیر مردم و جامعه می شود.

وی اجرای طرح تحول نظام سلامت را یک دستاورد خوب برای کشور دانست و گفت: یکی از مشکلات این طرح این است که بیشترین توجه به حوزه درمان معطوف شده است و این در حالی است که در حوزه سلامت 95 درصد بر دوش بهداشت و 5 درصد باقی مانده شامل حوزه درمان، آموزش، بیمارستان و تجهیزات می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اذعان داشت: سازمان دامپزشکی کشور پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام، بیماری های واگیر دار دام و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی را برعهده داشته است که سبب افزایش شاخص های بهداشتی جامعه می شود که این موضوع اهمیت کار دامپزشکی را نشان می دهد.

رفیعی پور تاکید کرد: بیماری های منتقله از مواد غذایی آلوده به عوامل بیماریزا در دراز مدت می تواند باعث بروز بیماری های خطرناک مزمن از ساده ترین این بیماری ها مثل اسهال تا انواع سرطان ها در جامعه انسانی شود.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
0
0
....................... شما به کارای استان برسید.دامداران برشکست شدن ....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
0
0
حرف درست هم همینه دامپزشکی با بهداشت و سلامت در ارتباط هست نه ورشکستگی دامدار و اقتصاد شیر و گوشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
0
0
تا دامدار و شیر و گوشت نباشه .میشه بفرمایید دامپزشکی در چه چیزی میخاد بهداشت و رعایت کنه؟؟تو مقالات؟؟تو سخرانی ها؟تو جلسات؟؟
نظر شما
ادامه