کد خبر: ۳۶۱۰۵



بیماری ویروسی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از بیماری های مشترک و خطرناک بین انسان و دام است که در دام زنده هیچگونه علایمی ندارد و از طریق خون و ترشحات دام آلوده و گزش کنه آلوده به انسان منتقل می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهار محال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان اظهار داشت: یکی از راه های پیشگیری از این بیماری نگهداری لاشه های استحصالی در سالن پیش سرد و کشتارگاه به مدت حداقل 24 ساعت در دمای 4-0 درجه یخچال می باشد.

دکتر عبدالمحمد نجاتی گفت: جلوگیری از کشتاردام خارج از کشتارگاه و انتشار خون و آلودگی در محیط با توجه به اینکه کشتار دام در مناطق رستم اباد، الیکوه و دشتک خارج از کشتارگاه و در معابر عمومی انجام می شود خطر بروز بیماری فوق همواره وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا با پیگیری های مستمر اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی شهرستان اردل و دستور صریح مقام قضایی مبنی بر برخورد با قصابی هایی که اقدام به کشتار غیر مجاز و غیر بهداشتی دام در خارج از کشتارگاه می نمودند و لزوم پلمپ آن ها به منظور جلوگیری از اشاعه بیماری های مشترک بین انسان و دام بویژه تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو انجام شد.

وی گفت: کلیه قصابیهای فعال در روستاهای رستم اباد، آلیکو و شهر دشتک به تعداد 16 واحد پس از پلمپ 27 واحد قصابی شهر کاج با همکاری پرسنل نیروی انتظامی،نماینده شبکه بهداشت و نماینده محیط زیست با ابلاغ اخطاریه های متعدد تعطیل و پلمپ شدند.

این مقام مسئول از مردم خواست که گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز مورد تایید دامپزشکی تهیه نمایند.

 
نظر شما
ادامه