کد خبر: ۳۶۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - معاون دفتر بررسی، مراقبت و مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: در حوزه GIS و در زمینه مرتبط با بیماری‌های دامی به پیشرفت‌های زیادی دست یافته‌ایم.

دکتر وحید عطارد در حاشیه کارگاه آموزشی یک‌روزه در اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار داشت: در حوزه GIS و در زمینه مرتبط با بیماری‌های دامی به پیشرفت‌های زیادی دست یافته‌ایم که این پیشرفت‌ها و نتایج عالی به‌کارگیری سامانه فوق سبب شده تا در زمینه طیور و آبزیان نیز سامانه‌هایی مشابه را راه‌اندازی کنیم که این مهم تا یک ماه آینده نهایی می‌شود.
معاون دفتر بررسی، مراقبت و مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور افزود: هزینه ساخت نرم‌افزار خاص GIS طیور و آبزیان توسط پدافند غیرعامل وزارت جهادکشاورزی پرداخت شده و این نشان‌دهنده اهمیت این موضوع برای وزارتخانه است.


عطارد گفت: علاوه بر موارد فوق مقرر شده تا جریان اطلاعات روی بستر MPLS نیز بین سازمان دامپزشکی و ادارات کل دامپزشکی رد و بدل شود که ضمن تسریع در روند گزارش‌دهی امنیت داده‌ها نیز در این جریان تامین می‌شود.
رئیس GIS سازمان دامپزشکی کشور در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: به‌کارگیری سامانه اطلاعات جغرافیایی GIS سبب شده تا علاوه بر سرعت تبادل اطلاعات و به‌روز شدن گزارشات، حجم عظیمی از مکاتبات اداری نیز از چرخه اداری حذف شود که این مهم نقشی تاثیرگذار در اصلاح الگوی مصرف نیز دارد.
عطارد خاطر نشان کرد: کارگاه آموزشی که در مشهد در جریان برگزاری است با هدف تشخیص دقیق PPR یا همان بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک است که با حضور 15 نفر از کارشناسان دامپزشک استان‌های شرقی کشور و 25 نفر روسای شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های استان خراسان رضوی برگزار می‌شود و مشابه آن در هفته گذشته در کرمانشاه برای استان‌های نیمه غربی کشور برگزار شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به شباهت علائم بالینی بیماری یادشده با تب برفکی، برگزاری این کارگاه به جهت تشخیص دقیق بیماری فوق که در صورت بروز خسارت‌های زیادی به صنعت دامداری کشور وارد می‌کند تاثیر بسزایی دارد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
كارشناس
|
-
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۶
0
0
آخه اگه اين سيستم به درد بخور بود كه تا حالا كشورهاي پيشرفته خيلي زودتر ازما از اون استفاده كرده بودند، با اين سيستم تنها آمار خوبي البته به صورت صوري براي كارشناسان سازمان هاي بين اللمللي مانند OIE و غيره جور ميكنن، مثلا آقايان ادعا ميكنن كه با اين سيستم جلوي پيشرفت تب برفكي رو ميگيرم وچه كارها كه نمي كنيم در صورتيكه در اصل ماجرا كارشناس شبكه هاي دامپزشكي كشور در اداره به صورت روزانه آمار مراقبت تب برفكي را فقط و فقط به صورت صوري در اين سيستم وارد مي كنن بعد هم آقايون اظهار نظر ميكنن كه ما داريم لحظه به لحظه تب برفكي رو رصد مي كنيم!!!!!!!!
نظر شما
ادامه