کد خبر: ۳۶۱۱۰
 

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: با کمال مسرت به اطلاع محققین و اعضای هیئت علمی موسسه رازی می رساند در پی مذارکرات و مکاتبات انجام از پاییز 96، (نشریه دامپزشکی) تحت عنوان (نشریه تحقیقات دامپزشکی و فرآورده های بیولوژیک) منتشر خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر کیوان تدین» با اشاره به تغییر نام نشریه دامپزشکی، اظهار کرد: در پی مذاکرات و مکاتبات انجام شده با کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موافقت این وزارتخانه، از این پس (نشریه دامپزشکی) تحت عنوان (نشریه تحقیقات دامپزشکی و فرآورده های بیولوژیک) منتشر می شود.

وی افزود: با توجه به 3 گزینه که از سوی موسسه رازی برای عنوان جدید این نشریه پیشنهاد شده بود، وزرات علوم، تحقیقات و فناوری با تلفیقی از این عناوین، با عنوان (فرآورده های بیولوژیک دامپزشکی) موافقت کرده بود که اگرچه تخصصی به نظر می رسید، در عین حال نمی توانست تمامی زمینه ای فعالیت های علمی موسسه را پوشش دهد.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی خاطرنشان کرد: نخستین شماره این نشریه از پاییز سال 1367 با نام (نشریه امور دام) فعالیت خود را آغاز کرد و از شماره 5 تا 11 با عنوان (نشریه کشاورزی و دام) منتشر شد.

وی اضافه کرد: این نشریه از شماره 12 تا 49 با عنوان (پژوهش و سازندگی) ادامه حیات داد و از شماره 50 تا 81 در سه گرایش امور دام، منابع طبیعی، و زراعت و باغبانی انتشار یافت.

دکتر تدین با بیان اینکه از شماره 82 تا 115 این نشریه در چهار گرایش دامپزشکی، علوم دامی، آبخیزداری و زراعت فعالیت خود را ادامه داد، گفت: نشریه دامپزشکی از شماره 116 (پاییز 96) با عنوان جدید (نشریه تحقیقات دامپزشکی و فرآورده های بیولوژیک) منتشر خواهد شد .

این نشریه با رویکرد علمی- پژوهشی به زبان فارسی و به صورت فصلی منتشر می شود، که موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی  صاحب امتیاز آن است.

 
 
نظر شما
ادامه