کد خبر: ۳۶۱۱۵
 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران گفت: نظارت بر پیش، حین و پس از کشتار گوشت های وارداتی بسیار بیشتر از نظارت بر گوشت های داخلی است و مردم از این بابت مطمئن باشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، «دکتر سعید کرمی» در حاشیه نظارت تعزیرات بر روند توزیع گوشت های گرم وارداتی افزود: این گوشت ها به محض ورود به کشور فقط سه روز قابل مصرف است و اگر در فروشگاهی این مدت زمان طی شود باید حتماً گوشت ها عودت داده شود.

وی گفت: به طور قطع کیفیت این گوشت ها با گوشت های داخلی برابری می کند و سازمان دامپزشکی بر بهداشت و حتی ذبح شرعی آن نظارت می کند، مردم با اطمینان مصرف کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران در بخش دیگری از این گفتگو درخصوص گوشت های چرخ کرده ای که به صورت بسته بندی در برخی فروشگاه های زنجیره ای عرضه می شود هم گفت: نظارت دامپزشکی بر اینگونه گوشت ها نیز بر مبنای برنامه مدون صورت می گیرد و ما مرتب از این واحدهای بسته بندی بازدید و نمونه برداری می کنیم و در سال حداقل 10 بار در این شرکت ها حضور می یابیم و محصولات در آزمایشگاه های مجهز آزمایش می شود.

وی افزود: حتی در برخی از این گوشت ها برچسب هایی مبنی بر گوشت چرخ کرده مخلوط درج می شود که ما در آزمایشگاه هایمان دقیقاً می توانیم میزان گوشت گوسفند یا گوساله موجود در این بسته ها را نیز به تفکیک تشخیص دهیم.

دکتر کرمی گفت: اگر در این گوشت های چرخ کرده ناخالصی وجود داشته باشد، متخلفان به مسئولان قضایی معرفی می شوند.

نظارت تعزیرات بر روند توزیع گوشت های گرم وارداتی ادامه دارد

رئیس مرکز گشت های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: گوشت های گرم وارداتی در فروشگاه های زنجیره ای تهران عرضه می شود و ما بر روند عرضه آن نظارت کامل داریم.

«بهمن حسن بیگی» در حاشیه نظارت بر روند توزیع گوشت های گرم وارداتی در چند فروشگاه زنجیره ای در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: به مردم اطمینان می دهیم که گوشت های گرم وارداتی از کیفیت بالایی برخوردار است و همه شایعات مطرح شده درخصوص بی کیفیتی و بیماری زایی بودن این گوشت ها تکذیب می شود و کارشناسان دامپزشکی کاملاً در زمان کشتار این دام ها در خارج از کشور و در زمان ورود و توزیع آن نظارت کامل دارند.

وی گفت: این گوشت ها به صورت شقه ای، نیم شقه ای و بسته بندی های 1 و 3 کیلوگرم با قیمت مصوب در فروشگاه های زنجیره ای شهروند، کوروش و میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با کیفیت عالی عرضه می شود و بسته بندی موجب افزایش قیمت نشده است.

حسن بیگی افزود: قیمت گوشت های استرالیایی شقه ای به ازای هر کیلو 33 هزار و 500 تومان و گوشت های آسیای میانه به ازای هر کیلو 30 هزار و 500 تومان عرضه می شود اما قطعاً میان ران، سردست و قلوه گاه تفاوت قیمتی وجود دارد.

وی گفت: همه مراکزی که برای توزیع این گوشت ها انتخاب شده اند موظفند در ورودی فروشگاهشان بنر، نصب و جایگاهی را برای عرضه این گوشت ها تعیین کنند و اینگونه نباشد که گوشت های داخلی و وارداتی در یک مکان عرضه شود و باید مکان عرضه جدا باشد.

حسن بیگی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه تضمینی وجود دارد که این گوشت های گرم وارداتی سر از قصابی ها درنیاورد و بعنوان گوشت داخلی و با قیمت بالاتر عرضه نشود؟ افزود: نظارت ما به همین خاطر است و اگر مردم با چنین مواردی برخورد کردند حتماً با شماره های 124 و 135 تماس بگیرند.

رئیس مرکز گشت های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: حتماً این گوشت ها باید با برچسب طرح تنظیم بازار عرضه شود.

نماینده جهاد کشاورزی استان تهران هم که ما را در این گشت مشترک همراهی می کرد در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: گوشت های گرم وارداتی در فروشگاه های شهروند و کوروش و میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به صورت بسته بندی و در فروشگاه های شهروند به صورت شقه ای عرضه می شود.

کاغذلو افزود: البته قرار است علاوه بر استرالیا و آسیای میانه، گوشت هایی از نیوزلند و رومانی نیز وارد شود که فعلاً واردکنندگان درحال دریافت مجوز هستند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا با وجود واردات این گوشت ها همچنان قیمت گوشت داخلی افزایش می یابد؟ گفت: شاید یکی از علت ها کمی واردات باشد و علت دیگر هم این است که اطلاع رسانی خوبی از نحوه عرضه گوشت های گرم وارداتی به مردم صورت نگرفته است.

معاون بازرگانی و امور اقتصادی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران هم در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: این سازمان در راستای برنامه های ستاد تنظیم بازار آمادگی کامل برای عرضه این گوشت های گرم وارداتی را در 220 مرکز تره بار در تهران دارد.

«حسین اعرابی» افزود: این گوشت ها با قیمت مصوب و با نظارت کارشناسان سازمان دامپزشکی عرضه می شود.

 
 
نظر شما
ادامه