کد خبر: ۳۶۱۱۶
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گناباد گفت: متاسفانه فقط یک سوم دام‌های سنگین گناباد واکسن تب برفکی دریافت می‌کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر ایرج مقیمی» در حاشیه جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش دام سنگین گناباد اظهار داشت: در گناباد 16 هزار دام سنگین وجود دارد که در حدود 5 هزار دام نسبت به تب برفکی واکسینه و بقیه این واکسن را دریافت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: درگذشته به این دلیل که این واکسن رایگان در اختیار دام دار قرار می‌گرفت استقبال بیشتری برای واکسینه کردن دام‌های سنگین صورت می‌گرفت.

وی بابیان اینکه این واکسن در شیشه‌هایی نگه‌داری می‌شود که باید در یک زمان مشخص به پنجاه دام تزریق شود، گفت: دامداران صنعتی که صاحب چندین راس دام هستند در این زمینه مشکل ندارند اما دامداران سنتی چند راسی برای استفاده از این واکسن باید با چند دامدار دیگر هماهنگ شوند که این امر مشکل به نظر می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه بیماری تب برفکی تاکنون در گناباد مشاهده نشده است، گفت: با این وجود باید نسبت به موضوع حساس بود.

مقیمی با اعلام اینکه در گناباد کشتارگاه صنعتی وجود ندارد، گفت: متاسفانه کشتارگاهی که در منطقه مسکونی وجود دارد سنتی است که قبلا غسالخانه بوده است.

وی با تقدیر از شهرداری گناباد گفت: بعد از چندین سال شهرداری گناباد توانسته است مجوز دامپزشکی تاسیس یک کشتارگاه صنعتی را اخذ کند و می‌شود گفت بنای کار بر جای درستی نهاده می‌شود.

مقیمی ادامه داد: با تاسیس کشتارگاه صنعتی بسیاری از مشکلات دامداران از جمله کاهش هزینه انتقال دام به شهرستان‌های دیگر حل می‌شود.

 
 
نظر شما
ادامه