کد خبر: ۳۶۱۳۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«مهندس علی اشرف منصوری» افزود: بنده یکی از موافقین سرسخت رعایت موازین بهداشتی مخصوصاً در حوزه دام،‌ طیور و آبزیان هستم ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: دستور توقف موقت اجرای دستورالعمل ماده 19 از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبری بود که پیش از این در فضای مجازی پیچید، در حالی که صحت نداشت. «مهندس علی اشرف منصوری» که از بانیان انتشار این خبر گله‌مند بود، همان موقع با هدف تنویر افکار عمومی تکذیبیه‌ای را تنظیم و برای انتشار به دفتر حکیم مهر فرستاد. وی که خود را یکی از موافقین اجرای طرح ماده ۱۹ می‌داند، حالا از لزوم حضور ناظرین دامپزشکی در مراکز فراوری، تولیدی و کشتارگاهی و البته استقلال آنها سخن می‌گوید.

حکیم مهر‌: آقای مهندس، شما قبلا هم خبر دستور توقف موقت اجرای ماده 19 را تکذیب کرده بودید.

بله. اصلا چیزی که قانون است و وزارتخانه هم دستورالعمل آن را ابلاغ می‌کند، در حیطه مسئولیت بنده نیست که بخواهم آن را متوقف کنم. متوقف کردن قانون تنها از سوی قانون‌گذار امکان‌پذیر است. بنده از مجموعه‌ای که این موارد را به این شکل انتشار دادند گله‌مند هستم و قبلا هم به تعدادی از همکاران شما این مساله را عنوان کردم. رئیس سازمان دامپزشکی کشور و مدیرکل دامپزشکی استان تهران نیز در جریان هستند که بنده یکی از موافقین سرسخت رعایت موازین بهداشتی مخصوصا در حوزه دام،‌ طیور و آبزیان هستم.

حکیم مهر: پس ماجرای انتشار این خبر چه بود؟

ماجرا از اینجا آغاز شد که جمعی از صاحبان کشتارگاه‌ها و مدیران آنها ضمن حضور در سازمان، به شیوه اجرای ماده ۱۹ معترض و مدعی بودند که سازمان دامپزشکی در این رابطه اطلاع‌رسانی درستی به آنها نکرده و آنها را در تدوین آیین‌نامه مشارکت نداده است. من به صحبت‌های آنها گوش کردم و در برخی موارد اختلاف خاصی را بین دامپزشکی و آنها ندیدم. برخی موارد جزئی بود که آن هم بیشتر به سلیقه اجرا شباهت داشت تا ماهیت دستورالعملی که دکتر خلج در قانون ابلاغ کرده‌اند. این موارد را تذکر دادم و آنها نیز حدود ۲ هفته فرصت خواستند که خود را با دستورالعمل تطبیق دهند. این هماهنگی بین سازمان دامپزشکی به وجود آمد و فرصت آنها هم تمام شد. حالا هم موظف هستند که دستورالعمل و موارد ابلاغی آن را رعایت و به آنچه از ناحیه سازمان دامپزشکی کشور ابلاغ شده است، تمکین کنند.

حکیم مهر: در مجموع همکاری بین سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و سازمان دامپزشکی کشور را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ما دامپزشکی را اصلا جدا از خود نمی‌دانیم که بخواهیم ازهمکاری با آنها سخن بگوییم. دامپزشکی یکی از بدنه‌های مجموعه جهاد کشاورزی محسوب می‌شود و کار آنها به شکل مستمر باید با رعایت ارتقای تولید و موازین بهداشتی در تمام سطوح دنبال شود.

حکیم مهر: از نظر شما جایگاه ناظرین بهداشتی ما کجاست؟

به اعتقاد بنده ناظرین دامپزشکی باید در همه مراکز فراوری، تولیدی و کشتارگاهی ما حضور داشته و استقلال داشته باشند. کمااینکه این استقلال برای ما از همه چیز مهمتر است.

حکیم مهر: به ماده ۱۹ آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی بازگردیم. چقدر این ماده را قبول دارید؟

به نظر من این قانون حتما باید اجرایی شود و اجرای آن یکی از درخواست‌های بنده از گذشته بوده است. قبل از ابلاغ این دستورالعمل بارها با دکتر برائی‌نژاد و دکتر خلج این مساله را مطرح کردم. اگر این ناظرین فنی در کشتارگاه‌ها زیر بلیط صاحبان کشتارگاه باشند، نمی‌توانند نظارت دقیق داشته باشند. آنها باید مستقل عمل کنند تا بتوانند با فراغ بال، اعمال نظارت‌های فنی و بهداشتی را داشته باشند.

حکیم مهر: از نظر شما نقش و اهمیت دامپزشکی در سلامت تولیدات دامی چقدر است؟

در کشور ما و در سایر جوامع، دامپزشکی می‌تواند مهمترین نقش را در کنترل مسائل بهداشتی داشته باشد. لذا این مجموعه حتما باید تقویت شود تا بتواند اعمال نظارت بیشتری در صنایع فراوری هم در صنایع کشتارگاهی و هم واحدهای تولیدی داشته باشد.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
0
1
مهندس منصوري از معدود مديران منطقي موجود در جهاد كشاورزي هستند و جون منطق بر اصولشان حاكم است مسيرشان رو به ارتقاء جايگاهها خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
0
1
احسنت بر مدیر لایق و قانون مند.ام شالله همه پیروی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
1
0
انجمن کشتارگاه های دام کشور:
در جلسه ی مشترک انجمن کشتارگاه های طیور ایران و انجمن سراسری کشتارگاه های دام مطرح شد که قراردادهای مسئولین فنی مطابق پنجمین دستورالعمل ماده ۱۹ در کشتارگاهها تالی فاسد دارد.
مسئول فنی باید مسئول کنترل بهداشتی باشد کنترل بهداشتی یعنی تلقی مشگلات بهداشتی بعنوان انحراف و سپس یافتن راهکار برای اصلاح و پیشگیری از مشگلات بهداشتی معنای مسئول فنی با معنای ناظر بهداشتی یکسان نیست ناظر بهداشتی یک سمت حاکمیتی است ناظر بهداشتی دولتی مشگلات بهداشتی را مشاهده میکند و انرا بعنوان تخلف گزارش میکند و اخطار و جریمه نتیجه ی کار اوست مسئول فنی کنترل میکند اما ناظر دولتی مانیتور میکند مسئول فنی مشگلات را انحراف بهداشتی تلقی میکند و بدنبال راه حل است لاکن ناظر دولتی مشگل بهداشتی را تخلف میداند و بدنبال اخطار و جریمه میرود. مسئول فنی از مرکز تحت نظارت حقوق حلال در قبال کار مفید دریافت میکند لاکن ناظر دولتی گاهی لغزش میکند و چیز دیگری میگیرد در کشتارگاهها ناظر دولتی لازم است و ناظرین دولتی در کشتار گاها حضور دارند ضرورتی نیست مسئول فنی ناظر دولتی باشد .اگر مسئول فنی ناظر دولتی باشد در این صورت چه کسی مسئول کنترل باشد؟ایا فرایند اصلاح و بهبود امور بهداشتی اسیب نمیبیند؟ نکته اینجاست که دستورالعمل ماده ۱۹ مسئول فنی را به ناظر دولتی مبدل میکند بهمین دلیل است که ما میگوئیم اجرای دستورالعمل ماده ۱۹ تالی فاسد دارد. عزیزانی که از قرار داد دستورالعمل ماده ۱۹ حمایت میکنند و میگویند کشتارگاها موظف به اجرای دستور العمل کذائی ماده ۱۹ هستند ندانسته از این فساد حمایت میکنند.و این جای تاسف است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
........................ ایشون زیر پوستی کلمه بهداشتی را از عنوان فنی- بهداشتی حذف کردند تا به مطلوب نظر خودشان برسند.اگر حقوق مسئول فنی را حلال می دانید پس چرا در مورد حقوق به دیوان عدالت شکایت بردید.نظر آقایان این است آقا خودمون حقوق تعیین می کنیم خودمون شرح وظیفه می نویسیم .زهی خیال باطل!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
1
0
حرف انجمن کشتارگاها قابل تامل است این قرائت جدیدی است که باید به ان توجه کرد تا الان از این زاویه به مسئله نگاه نشده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
این قرائت نخ نما شده را می فرمایید قرائت جدید ؟!؟!؟!
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
0
1
تالي فاسد يعني چي به زبون ايرانيها صحبت كن ببينيم چي ميگي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
0
1
کارمون به جایی رسیده که یه عده ........مسلک خارج نشین برای بهداشت مردم فقیر این مملکت تعیین تکلیف میکنند خیلی دوست دارم عواقب این کار رو تو خانواده هاشون ببینم
نظر شما
ادامه