کد خبر: ۳۶۱۴۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
مهمترین ابزار پیشگیری و کنترل بیماریهای دامی واکسن و واکسیناسیون استمهمترین ابزار پیشگیری و کنترل بیماریهای دامی واکسن و واکسیناسیون است
 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در نشست مشترک مدیران کل منطقه 4 کشور و مسئولان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: اصلی‌ترین هدف دامپزشکی پیشگیری از بیماریهای دامی و مهمترین ابزار این بحث واکسن و واکسیناسیون است.




به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، دکتر امیرحسین بهداد مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی و رئیس دامپزشکی منطقه 4 کشور در نشست مشترک مدیران کل منطقه 4 کشور و مسئولان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی که با حضور دکتر هاشم زاده رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، مدیران کل دفاتر سازمان دامپزشکی کشور و مدیران کل دامپزشکی استانهای آذربایجان غربی، قزوین، اردبیل و زنجان برگزار گردید با اشاره به اهمیت پیشگیری از بروز بیماریهای دام و طیور در حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مهمترین موسسه در بحث تهیه و تولید واکسنهای دام و طیور در کشور است.


وی همچنین افزود: در این نشست مشکلات احتمالی در خصوص واکسیناسیون، میزان تولید واکسن و نیز کیفیت واکسنهای تولیدی بررسی شده و در خصوص راه‌کارهای موجود هم اندیشی گردید.


دکتر هاشم زاده رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کشور نیز در این جلسه افزایش سطح کیفیت سرم‌ها و واکسن‌ها، ارتقا سطح مباحث آموزشی، ترویجی و بهداشتی را از رویکردهای اصلی این موسسه برشمرد.




وی با تأکید بر اینکه اقدامات موثری برای رفع اشکالات ساختاری در راستای بهره‌برداری از مطالعات محققین موسسه در دستور کار قرار گرفته است افزود: تحقیقات در موسسه رازی در 3 حوزه فرآورده‌های بیولوژیک انسانی، دام و طیور و نیز تحقیقات دامپزشکی است که متناظر با فعالیت سازمان دامپزشکی شکل می گیرد.


دکتر جهان پیما مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور ضمن ابراز رضایت کامل از عملکرد اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در پیشگیری و کنترل بیماریهای دامی گفت: سازمان دامپزشکی کشور در اجرای مأموریتهای محوله خود در راستای حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی کشور مصمم است.


دکتر طهرانی مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور دامپزشکی کشور نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از الویتهای سازمان دامپزشکی کشور بحث ارتقای امنیت زیستی در واحدهای پرورش طیور است تا شرایطی فراهم گردد که چه از نظر ساختار سخت افزاری و چه ساختار نرم افزاری، عملکرد خود واحد به نحوی ارتقا یابد تا با افزایش امنیت زیستی گله بتوانیم مانع ورود اجرام بیماری زا و پاتوژن به واحدها پرورش طیور گله‌ها شویم.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
0
0
با عرض خیر مقدم به مدیر کل محترم دفتر بهداشت بیماریهای دامی جناب آقای دکتر جهان پیمایی .لطفا پاسخ بفرمایید چرا در یکی از استانها واکسنهای دولتی را ........... آب ریختند و واکسنهای خارجی آوردند .اگر خبر شایعه بود چرا تکذیب نشد و اگر صحت داشت چرا ....
.......
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
0
0
امیدواریم بعد از این جلسه واکسنها را گران نکنند چون با این نرخ فعلی هم بازار مراکز مایه کوبی کساد است
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
0
0
بهتر است در دولت جدید که ۱۴ مرداد شروع بکار میکند کلیه شرکت کنندگان در این جلسه با افراد خوش فکر ودارای توان کاری و برنامه ریزی بتلا جایشان را تعویض کنند دولت جدید مدیران جدید
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
0
0
ضمن عرض خیرمقدم به شهرستان تبریز از شرکت کنندگان محترم سوال دارم چرا سالها با هزینه بالا بابت واکسن و واکسیناسیون در استانهای غربی هنوز تعداد کانونهای تب برفکی در حال افزایش است ایا به جز مشکل مدیریتی مگر مشکل دیگری هست .واکسن فراوان .اعتبار واکسیناسی ن فراوان .بهتر است شرکت کنندگان محترم جای خود را به مدیران جوان بدهند
نظر شما
ادامه