کد خبر: ۳۶۱۷۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
برای نخستین بار در کشور:
«دکتر محسن مهدوی‌نژاد» در نامه‌ای به ادارات کل دامپزشکی استان‌ها، این دستورالعمل را جهت بهره‌برداری و ایجاد وحدت رویه در امر واکسیناسیون و ایمن‌سازی حیوانات کوچک/خانگی ابلاغ کرد ...
 

حکیم مهر - برای نخستین بار در کشور، سازمان دامپزشكي با همكاري جامعه دامپزشكي حيوانات كوچک دستورالعمل واكسيناسيون حيوانات كوچك را ابلاغ كرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک، «دکتر محسن مهدوی نژاد» مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور در نامه ای به ادارات کل دامپزشکی استان های سراسر کشور، دستورالعمل واکسیناسیون حیوانات کوچک/خانگی را جهت بهره برداری و ایجاد وحدت رویه در امر واکسیناسیون و ایمن سازی حیوانات کوچک ابلاغ کرد.

 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
3
با سلام و عرض ادب. متاسفانه واکسن های چند گانه شرکت ........... کاملا غیر فعال و بی اثر بوده و ما کیسی را داشتیم 3 بار واکسن زدیم به فاصله هر یک ماه ولی متاسفانه دچار دیستمپر شده و باعث درگیری ما و صاحب حیوان شد. برای گربه خودم دو بار به فاصله یک ماه واکسن سه گانه شرکت .......... را زدم ولی متاسفانه در مواجهه با گربه بیمار دچار پن لکوپنی شد. شکست های ناشی از واکسیناسیون این شرکت در مقابل پاروو ویروس که سالیان سال هست که داره اتفاق میوفته و همه همکاران هم در جریان هستند. پخش کننده واکسن های این شرکت هر کسی که بهش زنگ بزنه بدون اینکه بدونه دامپزشک هست یا نه واکسن را بهش میده. الان هم که اکثریت پرورش دهنده ها بدلیل بی اثر بودن این واکسن ها خودشون واکسن را می یارند. پیشنهاد من این است که برای این مشکلات چاره اندیشی بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
1
سلام دوستان .
خوب الان این معلوم نشد که این دستورالعمل برای بخش خصوص هستش یا بخش دولتی .
بخش خصوصی که واکسن های ذکر شده را خودشون تهیه میکنن و تزریق هم میکنن پس نیازی به دستورالعنل نیست . ولی اگه این دستورالعمل برای بخش دولتی باشه و بخش دولتی خودش واکسیناسیون را انجام بده خودش یه مکافاتی داره . هم مزایا داره هم معایب که باید بچه های بالا حلش کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
1
سازمان دامپزشکی باید واکسنهای بی اثر دامهای کوچک و پرندگان زینتی را بررسی و از لیست داروهای مجاز حذف کند تا از این بیشتر ذینفعان ضرر نکنند .
مصطفی قلاوند
|
France
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
0
0
این پروتوکل باید مجددا بازنگری بشه
پروتوکل AAHA که در سال 2011 منتشر شده رو لحاظ نکردید؟
الگوریتمی که WSAVA توضیح مختصری داده (ژورنال January 2016) این رو چرا مد نظر نگرفتید ؟
کیس شما ممکنه حامله باشه یا در پناهگاه باشه که خیلی تفاوت میکنه...
دکتر بهرامی فر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
0
0
افرین به این حرکت سازمان دامپزشکی.
پیشنهاد میدم سازمان دامپزشکی پیشنهاد خوردن اب و غذا در دام کوچک هم با همکاری جامعه دامپزشکان ابلاغ کنن.
بیشتر واکسن ها زنجیره سردشون رعایت نشده و کلا بی اثر شدن بارها کیس به من مراجعه شده از کلینیک های مختلف که بعد از دو دوره واکسیناسیون و در موردهایی بعد از تکمیل دوره یکساله باز حیوان درگیر بیماری ویروسی شده بود.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
0
0
با اعلام لیست واکسن های مورد تایید سازمان، حداقل کیلینیسین از این مساله اطلاع پیدا می کنه که پس سایر واکسن های موجود در بازار به صورت قاچاق وارد می شوند. یعنی زنجیره سردی در مورد آنها رعایت نشده مگر در شرایط خاصی ( حتی اگر چمدانی هم بیاید احتمال حفظ زنجیره سرد تقریبا محال است). بنده تقریبا مطمئن هستم که اگر در حال حاضر از کیلینیسین های پت کل کشور آماری گرفته بشه که چند درصد از آنها واکسنهای دارای مجوز رو می شناسن تقریبا این تعداد بالای 5 درصد نخواهد بود.
مساله بعدی نحوه تهیه این واکسن ها است. همه کلینسین های پت میدونند که این وکسن ها از کجا خریده می شوند. افرادی که نه دامپزشک هستند و نه سوادی در مورد واکسندارند .دلال هایی که وارد این عرصه شده و تنها فکر آنها سود مالیست. پس نباید انتظار زیادی از واکسن هایی که به دست دامپزشک میرسه داشت.
نظر شما
ادامه