کد خبر: ۳۶۲۲۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

شیوع یک بیماری دامی طی دو هفته گذشته در منطقه روانسر منجر به تلف شدن بیش از 30 راس از گوسفندان عشایر شده است.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از کردپرس، «دکتر نادر پرور» مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه سه شنبه هفته گذشته دو نفر از عشایر ساکن در مراتع روانسر به اداره دامپزشکی این شهرستان مراجعه کردند و از بیماری دام های خود و مرگ تعدادی از آنها به این دلیل خبر دادند، اظهار داشت: پس از پیگیری های دکتر محمودی سرپرست شبکه شهرستان روانسر، از تعدادی از دام ها نمونه گیری شد و به مرکز استان ارسال شد.

وی ادامه داد: نمونه ها را از طریق هواپیما به موسسه رازی در تهران ارسال کردیم که بنابه گفته مسئولان آنجا، کار کشت نمونه ها 72 ساعت زمان خواهد برد اما از آنجایی که دو روز پایانی هفته گذشته تعطیل رسمی بود، نتایج با تاخیر اعلام گردید .

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تاکید کرد: مدیر مبارزه با بیماری های مرکز دامپزشکی استان با بررسی نمونه ها، بیماری سیاه زخم را تشخیص دادند و در همین راستا دستور دادند به 1800 راس دام بالغ این عشایر پنی سیلین تزریق شود .

وی تصریح داشت: شیوع بیماری بیشتر در بین بره ها و بزغاله ها مشاهده شد اما چون داروی آن ها در روانسر نبود، پیگیری ها برای تامین داروی مورد نیاز صورت گرفت .

پرور عنوان کرد: با دامپزشکی کل کشور مذاکراتی انجام دادیم تا از موسسه رازی درخواست کنند در کار بررسی تسریع ایجاد شود. اگر تشخیص بیماری سیاه زخم باشد باید کلا دام های منطقه پالایش و واکسیناسیون شوند .

وی خاطرنشان ساخت: در کل کشور دو آزمایشگاه رفرانس وجود دارد که یکی در تهران و دیگری در استان البرز است و در سایر نقاط کشور مجاب به انجام این آزمایش نیستند. در این راستا آزمایش را به هر دو استان فرستادیم .

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در پایان یادآور شد: طبق آخرین رایزنی های صورت گرفته، ظرف امروز یا فردا نتایج بررسی مشخص خواهد شد .

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
0
0
سلام
نمونه شاربن با تهیه گسترش از ترشحات بینی و رنگ امیزی گیمسا بسرعت قابل تشخیص است بعد جهت انجام ازمایشات تکمیلی به ازمایشگاه رفرانس ارسال شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
0
0
دام مشکوک به شاربن بود اما بعلت تعطیلات آزمایش با تاخیر صورت گرفت!!!
یعنی هیچ حرفی نیست.در هر کشوری حتی افغانستان این مشکل پیش اومده بود کل کشور آماده باش می شد.واقعا جای تاسف است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
0
0
والا تو استان ما بخاطر اینکه جناب مرغدار از اقوام استاندار می باشند ما رو ساعت دو نصفه شب به آزمایشگاه کشاندند.آفرین به مسئولین موسسه رازی
نظر شما
ادامه