کد خبر: ۳۶۲۴۶
تعداد نظرات: ۳ نظر


رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان این که ذبح بره‌های ماده از چهار سال پیش در کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد گفت: تاکنون بارها به وزارت جهاد کشاورزی، ستاد تنظیم بازار و سازمان دامپزشکی منعکس شده ولی تا کنون پاسخ روشنی ارائه نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «علی اصغر ملکی» با بیان این که ذبح بره‌های ماده از چهار سال پیش در کشور آغاز و همچنان این روند ادامه دارد افزود: ذبح بی‌رویه دام‌های مولد از جمله مشکلات اساسی حال حاضر بازار گوشت قرمز کشور است.

وی اظهار داشت: موضوع ذبح بره‌های ماده شیری بارها به وزارت جهاد کشاورزی، ستاد تنظیم بازار، سازمان دامپزشکی و ... منعکس ولی تاکنون پاسخ روشنی از سوی متولیان امر در این زمینه ارائه نشده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه ذبح بره‌های ماده از چهار سال پیش در کشور آغاز و همچنان این روند ادامه دارد، گفت: تداوم این روند لطمات جبران‌ناپذیری به صنعت دامداری کشور و اقتصاد بازار گوشت قرمز خواهد زد چرا که با کشتار بره ماده‌ها زاد و ولد دامی روند کاهشی به خود گرفته و بازار با کمبود عرضه دام مواجه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان با ارائه راهکارهای مناسب مانع ذبح دام‌های مولد در سطح کشور شوند، اظهار داشت: کشتار بره ماده‌ها در اثر عوامل مختلف منجمله وزن پائین، قیمت ارزان، کمی وزن دنبه بره ماده نسبت به بره نر و دیگر موارد صورت می‌گیرد.

ملکی گفت: بره ماده‌ها در زمان خرید به ازای هر کیلو یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ تومان از شیشک‌ها (بره نر) ارزان‌تر هستند.

وی افزود: دنبه بره ماده نسبت به بره نر از وزن کمتری برخوردار بوده و به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی بیان داشت: بره‌های ماده در اثر عوامل مورد اشاره با نازلترین قیمت از دامداران خریداری، کشتار و به قیمت گوشت بره نر به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: گوشت بره نر در بازار به لحاظ قیمتی از گوشت بره ماده بالاتر است.

ملکی یادآور شد: جدا از موارد مزبور قدرت خرید (گوشت قرمز) بالای مردم در وزن‌های پائین خود انگیزه‌ای برای ذبح بیشتر دام‌های مولد از سوی سودجویان و منفعت‌طلبان در جامعه شده است.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نازنین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
0
0
بی مسوليتی در این کشور، امريست دائمی و همیشگی
علتش، بی لیاقتی مسولين زيرربط میباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
0
0
بازار باید خودش خودش را تنظیم کند با بخشنامه و مصوبه نباید در بازار آشفتگی و فرصت طلبی برای عده ای ایجاد کرد.
دکتر عباس فرهمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
0
0
سی سال بیش به سازمان دامپزشکی پیشنهاد دادم قبل از کشتار گاو ماده لازم است از طرف یک دکتر دامپزشک علت از گله خارج شدن آن گواهی شده باشد سپس کشتار گردد تا گاو ماده سالم و قابل تولید از چرخه تولید دامی بی جهت خارج نگردد حال در مورد بره های ماده هم پیشنهاد می شود در کشتارگاه قبل از ذبح حتماً این گواهی دامپزشگ خواسته شود چون این کار کار دامپزشک است تا اگر مسولین ذی علاقه هستند حیوان حلال گوشت مولد نابود نشود و کمبود تولید ایجاد نگردد
نظر شما
ادامه