کد خبر: ۳۶۲۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر



مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: عمده ماهیان تولیدی در مزارع پرورش ماهی استان زنجان به دلیل عدم استفاده از آنتی بیوتیک و سایر داروها به عنوان ماهی سالم شناخته می شود، بنابراین از بهمن ماه سال گذشته پیگیری های لازم برای تعیین استاندارد ماهی سالم از طریق مجامع علمی بین المللی، سازمان شیلات ایران و اداره کل دامپزشکی استان به عمل آمده که تاکنون استانداردی در این زمینه تدوین نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، «محمود صیاد بورانی» با بیان اینکه طبق هماهنگی های به عمل آمده با سازمان شیلات ایران، مقرر شده شیلات استان زنجان راسا نسبت به تعریف استاندارد ماهی سالم اقدام کند، تصریح کرد: این کار از بهمن ماه سال گذشته در استان آغاز شده تا بتوانیم کیفیت ماهی سالم تولیدی آبزی پروران استان را به متقاضیان سراسر کشور معرفی کنیم.

وی به معیارها و نحوه تعیین استاندارد ماهی سالم اشاره و خاطرنشان کرد: از موارد مهمی که در تدوین استاندارد ماهی سالم مورد توجه قرار می گیرد، آنالیز بافت ماهی حداقل سه مرحله در طول دوره پرورش توسط آزمایشگاه های معتبر دامپزشکی استان و عدم وجود هورمون، آنتی بیوتیک و سایر داروهای غیر مجاز در گوشت یا بافت ماهی است.

بورانی عنوان کرد: هر آبزی پروری در استان زنجان که بخواهد ماهی تولیدی خود را به عنوان ماهی سالم و سبز معرفی کند باید قراردادی را با اداره کل دامپزشکی استان منعقد کرده و هزینه آزمایشگاه های مربوطه را پرداخت کند تا پس از بازدید مشترک شیلات، دامپزشکی و استاندارد استان آزمایش های لازم بر روی ماهی تولیدی آن ها انجام شود.

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه انجام هرگونه آزمایش بر روی ماهیان تولیدی، بدون هماهنگی با آبزی پرور خواهد بود، افزود: پس از انجام آزمایشات لازم، در صورتی که ماهیت ماهی تولیدی به عنوان ماهی سالم شناخته شد، آبزی پرور می تواند محصول خود را با عنوان ماهی سالم یا ماهی سبز با قیمتی دو تا ۳ هزار تومان بالاتر از متوسط قیمت معمول در بازار عرضه کند.

وی بیان داشت: با تدوین استاندارد برای ماهی سالم به دنبال آن هستیم تا ماهی تولیدی استان زنجان به عنوان ماهی سالم و با قیمتی متفاوت در بازار سراسر کشور به فروش برسد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید جوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
0
0
اخه چرا یه رییس شیلات نباید خبر داشته باشه استفاده از هورمون در ماهی معنی نداره و استفاده نمیشه.بعد این اقا میاد برای ماهی استاندارد ماهی سالم تعریف میکنه؟تا کی باید چوب ندانم کاری مسوولین رو بخوریم. این اقایی که مصاحبه میکنه نمیگه من میگم هورمون ،مردم رو از ماهی میترسونم. سالهاست به تک تک مردم داریم ملتمسانه جواب میدیم که بابا والله بالله برای پرورش مرغ گوشتی از هورمون استفاده نمیشه و رشد سریع مرغ نتیجه کارهای ژنتیکی و بهگزینی و تغذیه اجباریه. این کار رو با ماهی نکنیم لطفا.
نظر شما
ادامه