کد خبر: ۳۶۲۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

جلسه مشترک اداره کل و نظام دامپزشکی استان اصفهان با انجمن صنفی درمانگاه ها و داروخانه های استان، در محل اداره کل دامپزشکی استان در راستای هماهنگی جهت برخورد با متخلفین و افرادی که به صورت غیر مجاز اقدام به درمان یا فروش دارو می نمایند، برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، پیرو جلسات گذشته که با انجمن صنفی درمانگاه ها برگزار شده بود، این دو شورا نسبت به موارد تخلفاتی دغدغه هایی داشتند و لذا جهت برخی هماهنگی بین دو انجمن مقرر شد جلسه مشترکی با حضور نظام و این دو انجمن برگزار شود.

در این جلسه «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه، اظهار داشت: برگزاری چنین جلساتی علاوه بر همدلی، سبب ایجاد فضای اعتماد دو طرفه می شود، زیرا دو طرف با بیان دغدغه های خود و مشکلاتی که وجود دارد به تبادل نظر و رسیدن به نقطه مشترک جهت برطرف شدن این موارد می شوند.

وی در ادامه افزود: قوانین روشن و واضحی جهت مقابله با تخلفات وجود دارد ولی متاسفانه در اجرا گاهاً ضعف هایی دیده می شود که آن هم نه به دلیل عدم نظارت، بلکه به دلیل عدم گزارش موارد تخلف به دستگاه های نظارتی می باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان در پایان خاطر نشان کرد: موفقیت در برخورد با متخلفین منوط به هماهنگی و همکاری بین بخش های نظارتی- حاکمیتی و انجمن های غیر دولتی مردم نهادی که در این خصوص فعالیت یا متنفع هستند می باشد و امیدوارم با پای کار آمدن نظام دامپزشکی و انجمن های صنفی، بتوان به صورت اصولی با تخلف مقابله کرد.

در ادامه جلسه مسئولین انجمن های صنفی درمانگاه ها و داروخانه ها به بیان نظرات خود پرداختند، از جمله عدم به روز بودن و یا ضعف علمی برخی همکاران، فروش دارو بدون نسخه، حمل دارو در حجم زیاد توسط کلنیسین ها، ورود دارو از مناطق دیگر، فروش دارو توسط پرنده فورشی ها و... توسط شرکت کنندگان مطرح شد که در خصوص آنها بحث و تبادل نظرهایی صورت گرفت.

در پایان مقرر شد تا این گونه جلسات به صوت مداوم تا حصول نتایج مثبت ادامه پیدا کند.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
0
0
سلام
بنده بارها افرادی راکه درمان غیرمجازمی کرده اند رابه اداره معرفی کرده ام اما عمدتا برخوردهای سطحی وجسارتا آبکی با متخللفین غیردامپزشک ودرمقابل مصالحه بامتخلفین دامپزشک رابدنبال داشته است.
آقای مدیرکل وهمکارانشان برای رفع تکلیف یک فرمایشی می کنند. جدی نگیرید دوستان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
0
0
فروش دارو توسط پرنده فروشی ها!!!!هرچند این مورد هم تخلف است اما داروخانه داران با فرار رو به جلو چرا درباره فروش کیلویی و وانتی بدون نسخه به هرکس چه دامدار و چه مرغدار پاسخگو نیستند
نظر شما
ادامه