کد خبر: ۳۶۲۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:
«آیت‌الله حسن عالمی» افزود: نقش دامپزشکی در جهت سلامتی جامعه انسانی گسترده‌ترین و عمیق‌ترین اثرات را دارد ...
 

حکیم مهر - نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: نقش دامپزشکی در جهت سلامتی جامعه انسانی گسترده ترین و عمیق ترین اثرات را داشته ولی همچنان در گمنامی بسر می برد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، «آیت الله عالمی» در نشست خبری روز سه شنبه 1396/5/3 که در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی برگزار گردید، گفت: فعالیت دامپزشکی برای زندگی سالم و جامعه سالم بسیار گسترده تر و با اهمیت تر از فعالیت های وزارت بهداشت درمان و علوم پزشکی می باشد.

وی افزود: زندگی ما انسانها وابسته به غذا بوده، بطوریکه هر فردی روزانه یک نوبت غذایی از محصولات و فرآورده های خام دامی استفاده می کند و تضمین و تامین سلامت بهداشتی همه فرآورده های خام دامی بر عهده سازمان دامپزشکی کشور می باشد و درخصوص نظارت شرعی در کشور با وجود 700 کشتارگاه دام و طیور، توسط 610 ناظر شرعی بر روند ذبح اسلامی نظارت کامل دارند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به اهمیت فعالیت های حوزه نمایندگی ولی فقیه در ادارات کل دامپزشکی، افزود: فعالیت های این حوزه کاملاً تخصصی بوده و افرادی که در این حوزه نظارت شرعی را عهده دار می باشد کسانی هستند که آشنایی کامل به مبانی نظری و عملی فقه اسلامی دارند و اگر بخواهیم بهترین و سالم ترین گوشت را در جامعه عرضه کنیم ولی در عمل حلیت گوشت و ذبح اسلامی رعایت نگردد، آن گوشت مردار محسوب شده و خوردن گوشت مردار در شریعت اسلام معصیت بزرگ تلقی می گردد.

در ادامه این نشست خبری، حجت الاسلام دهقان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی از فعالیت های این حوزه گزارش مبسوطی ارائه نموده و اضهار داشت: فعالیت های نظارت شرعی در کشتارگاه های دام و طیور استان توسط11ناظر شرعی بصورت شبانه روزی صورت می پذیرد و بر تقویت و پشتیبانی هرچه بیشتر این حوزه تاکید نمود.

نقش دامپزشکی در جهت سلامتی جامعه انسانی گسترده ترین و عمیق ترین اثرات را داشته ولی همچنان در گمنامی بسر می برد.نقش دامپزشکی در جهت سلامتی جامعه انسانی گسترده ترین و عمیق ترین اثرات را داشته ولی همچنان در گمنامی بسر می برد.
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
0
0
برادر تا حالا کجا بودی
ناشناس
|
Finland
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
0
0
ایکاش حضرت آیت الله عالمی گزارشی هم از عملکرد ناظرین ذبح شرعی در برزیل میدادند!
نظر شما
ادامه