کد خبر: ۳۶۲۹۵
تعداد نظرات: ۴ نظر


«دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور از تاثیر جشنواره فیلم و عکس بیطار در ارتقاء سطح صنعت و محصولات دامپزشکی کشور گفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره ملی فیلم و عکس بیطار، «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت وگویی از تاثیر این رویداد فرهنگی و سینمایی در ارتقاء سطح صنعت و محصولات دامپروری کشور گفت و افزود: موضوعی که تا به حال به ان پرداخته نشده و توضیحی در مورد آن داده نشده است نقش و فعالیت های دامپزشکی در اقتصاد ملی، امنیت غذایی، بهداشت عمومی، سلامت جامعه و تجارت بین الملل است و قطعا، حوزه های مانند رسانه و سینما در اطلاع رسانی و تبیین این نقش می توانند موثر باشند.

وی با بیان اینکه ما هر چه به سمت جلو حرکت می کنیم دامپزشکی جایگاه خود را در جامعه بیشتر نشان می دهد خاطرنشان ساخت: با آموزش درست از طریق سینما، عکس و آثار هنری می توان مبانی و اصول درست کار را به بهره برداران آموزش داد و از این طریق، سلامت جامعه و مردم را نیز از لحاظ غذایی ارتقا بخشید.

دکتر خلج اظهار کرد: مقررات دامپزشکی جزء الزامات بین کشورهایی است که با یکدیگر تعامل دارند و ما می توانیم با فیلم های کوتاه، آثار مستند و عکس ها و تصاویر معلومات خود را در این زمینه بالا برده و در راستای صادرات بهتر و بیشتر استفاده کنیم. کیفیت بهداشت در دامداری از ازرش زیادی برخوردار است و تنها راه رسیدن به دامداری سالم، اموزش درست به اشخاصی است که هم در عرصه داخلی فعالیت دارند و هم به فکر صادرات به دیگر کشورها هستند.

وی افزود: بهترین راه اموزش و ارتباط با ذی نفعان دنیای تصویر و سینماست جذاب بوده و از اثرگذاری زیادی برخوردار است. سینما، فیلم و عکس می تواند مسائل اموزشی یا مشکلات را در کوتاه ترین زمان با بیشترین اثر گذاری مطرح کرده وراه حل انها را نیز به نمایش بگذارد بنابراین باید از فضای سینما و فیلم استفاده کرد و این ارتباط ها را برقرار کرده و آموزش ها را انجام داد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: تا کنون به مقوله رشد صنایع مرتبط با دامپزشکی در سینما نگاه زیادی نشده و امیدواریم برگزاری جشنواره گامی در راه اعتلای این صنعت باشد؛ برگزاری جشنواره عکس و فیلم بیطار باعث تغییر نگرش خواهد شد.

وی اظهار کرد: اولین دوره جشنواره فیلم و عکس جشنواره بیطار با این نگاه شروع می شود و مطمئنا ادامه این جشنواره در آینده می تواند رشد و اصلاح از همه مهم تر ایجاد بهداشت برای دام را در پی داشته باشد.

دکتر خلج افزود: بایستی از هر پدیده ای به اندازه انرژی که در آن نهفته است و وقتی که برای آن مصرف می کنیم انتظار داشته باشیم. ما بسیار خوب می دانیم که با برگزاری یک یا چند دوره جشواره نمی توان مشکلات را حل کرد ولی اعتقاد ما این است که جشنواره با عکس ها و فیلم های خوب که بتواند مخاطبین را جلب کند به همان اندازه هم می تواند اثر گذار باشد.

وی در پایان بیان کرد: نباید دیگاهمان را فقط به جشنواره بدوزیم تا اگر به اهداف خود نرسیدیم از جشنواره دست بکشیم. اولین جشنواره یک تجزیه و تحلیل از نقاط قوت و ضعف خواهد بود تا ببینیم در اینده برای این نقاط قوت و ضعف چه کاری می توان انجام داد و چه برنامه هایی می توان داشت.

شایان ذکر است نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس بیطار مهر ماه سالجاری به دبیری ناصر باکیده برگزار می‌شود.
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
0
سالهاست معاون فنی و مدیر کل استان ما فیلم بازی میکند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
0
اخه بیطار هم شد اسم!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
0
به این ترتیب ریاست محترم سازمان به گروهی از مدیران دامپزشکی که فقط کارهای غیر دامپزشکی پیوستند مدیر جشنواره مطبوعات .رییس جشنواره کتاب دامپزشکی .دبیر المپیک دامپزشکی .انوقت مبارزه با کشتار غیر مجاز دام .تب برفکی .شاربن را چه کسی انجام خواهد داد ................
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
0
از وزیر محترم جهاد کشاورزی در دولت محترم درخواست میشود در خصوص انتصاب مدیران کل محترم دامپزشکی استانها بررسی مجدد انجام شود بیماریهای تب برفکی و لمپی اسکین معیار خوبی را برای انتخاب مدیران استانی در اختیار قرار میدهد و کشتار غیر مجاز دام و آنفلوانزای طیور
نظر شما
ادامه