کد خبر: ۳۶۳۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

روش اکسیژن تراپی، سالها است که در درمان تعدادی از بیماری‌ها در پزشکی کاربرد دارد. اما هم اکنون در یکی از کلینیک‌های درمان حیوانات به نام اسکاتسدیل در ایالت آریزونا آمریکا، از این روش جهت کمک به درمان حیوانات نیز استفاده می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر به نقل از azfamily.com ، «دکتر بیل لنگوفر»، دامپزشک این مرکز می‌گوید: این اتاقک اکسیژن به ما اجازه می‌دهد که نسبت به حالت طبیعی مقادیر بالاتری از اکسیژن را در جریان خون حیوان پمپاژ نماییم. این روش درمانی در درمان آسیب‌های مغزی نقش بسزایی دارد. همچنین در درمان تعدادی از بیماری‌هایی که جهت بهبود بافت‌ها نیاز به اکسیژن می‌باشد، مفید است.

 

در مارگزیدگی‌‌ها، حوادث غرق شدگی و شوک ناشی از حرارت و گرما در حیوانات این روش کاربرد بسیار زیادی خواهد داشت.

این چمبر اکسیژن می‌تواند باعث نجات سگ کوچکی باشد که در معرض ضربه و تروما قرار گرفته است.

دکتر گالاچر می‌گوید: سگی به نام "کاتی پای" در طی عمل عقیم سازی در حین بی‌هوشی دچار تشنج گردید و به این کلینیک آورده شد، تنها روش اورژانسی که برای وی انجام شد، استفاده از این روش درمانی یعنی اکسیژن تراپی بود. این سگ کوچک پس از درمان به فعالیت طبیعی خود بازگشت.

این یک مثال خوب از مفید بودن این روش و کمک به حفظ فعالیت مغزی در حیواناتی است که برای مدتی بدون اکسیژن مانده‌اند و سرعت بالای بهبود آنها را با استفاده از این تکنولوژی بیان می‌دارد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
0
0
من در کلینیک خودم با یک آکواریوم قدیمی و یک کپسول اکسیژن این را درست کردم, قیمت تمام شده ۲۰۰هزار تومن بود. درحالی که خرید این دستگاه از خیابون اسکندری ۳ملیون و نیم هزینه داشت
نظر شما
ادامه