کد خبر: ۳۶۳۳۰
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مشهد:
«دکتر مهدی خلج» افزود: گاهی دستگاه‌های نظارتی و قضایی به کار ما ورود پیدا می‌کنند و چون دامپزشکی کار سنگین و پرفشاری بر عهده دارد، حمایت این دستگاه‌ها را می‌طلبد بنابراین ما باید با آنها تعامل بیشتری داشته باشیم ...



حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مشهد ضمن اشاره به تعدد و گستردگی وظایف دامپزشکی گفت: در برنامه آینده نگری که برای تحول کشتارگاه ها دیده شده است، راه طولانی را در پیش داریم کشتارگاه های دارای نقص که متعلق به شهرداری ها هستند یا باید پلمب شوند و یا اینکه اصلاحات و بازسازی لازم را انجام دهند تا فرآیند تولید به بهترین شکل انجام پذیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر مهدی خلج» با بیان اینکه کشتارگاه ها براساس جمعیت انسانی و دامی، تحلیل ها و بررسی های علمی و بازار مصرف ایجاد شده اند، افزود: خیلی کشتارگاه های غیر بهداشتی بسته شده اند و آرمان سازمان دامپزشکی این است به قله هایی برسیم که سلامت فرآورده ها و به طبع آن سلامت انسانی را به دنبال دارد و این آرمان ماست اما رسیدن به آن زمان بر است و با فاصله و نیاز به تلاش بیشتری دارد.

وی با اشاره به صدمات جسمی و روحی که همکاران دامپزشکی در این مسیر متحمل شده اند، تصریح کرد: ما مسئولیت سنگین و حساسی بر عهده داریم و دامپزشکی علاوه بر سختی کار و محرومیت هایی که دارد، مظلوم هم هست اما این مظلومیت دلیل بر حقارت نیست بلکه این شان و عزت ماست و درون غوغاگر و اقتدار نفس ماست که برای سلامتی مردم و منافع آنها تلاش می کنیم، در حالیکه با این امکانات محدود توقع مردم نیز از ما بالاست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه، با تلاش های انجام شده بیماری PPR یا همان طاعون نشخوار کنندگان کوچک کاهش یافته است، در برخی مناطق واکسیناسیون علیه بیماری شاربن کاملا قطع شده است و این نتیجه فعالیت های بی وقفه همکاران در این عرصه است.

دکتر خلج در ادامه افزود: اگر قرار باشد دامپزشکی را براساس امکاناتی که دارد ارزیابی کنند ما از دستگاه های برتر هستیم و در راس دستگاه های کشور قرار می گیریم ولی اگر بخواهند با همه محدودیت های قانونی که زمینه های اجرایی آنها هنوز وجود ندارد، قیاس بکنند، طبیعتاً کمی و کاستی وجود دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به صدور 20 هزار و 700 مجوز بهداشتی صادرات در سال گذشته که فقط 2 مورد عدم انطباق داشت؛ اظهار داشت: به عنوان مدیران و کارکنان این سازمان مهم ترین خصوصیت های ما باید آرمان گرایی، واقع بینی و عملگرایی موثر باشد و همیشه امیدوار باشیم و مایوس نشویم تا در کار نشاط داشته باشیم و به جلو پیش رویم.

وی ضمن اشاره به نگاه اصلاح گرایانه و بدون تنش در فرآیندهای دامپزشکی بیان کرد: در سه سال گذشته مالاشیت گرین به عنوان ماده شیمیایی که در صنایع نساجی کاربرد داشت بلافاصله در یک اقدام موثر توسط دامپزشکی از چرخه پرورش ماهی قزل آلا بدون کمترین تنشی و با جایگزینی ماده مناسب حذف گردید .

خلج با بیان این مطلب که وظایف و اختیارات مسئولین فنی بهداشتی جز ذات قانون شده است، گفت: تمام کسانی که از مزرعه تا فرآوری و یا در زیر مجموعه نظارت های بهداشتی سازمان دامپزشکی قرار دارند باید دو کار را انجام بدهند؛ اول، بایستی مسئولیت سلامت کار را برعهده بگیرند و دوم، مسئول فنی بهداشتی داشته باشند تا دستورالعمل های دامپزشکی را اجرایی کنند و در مقابل آنها پاسخگو باشند.

وی ضمن تاکید بر هوشیاری و انسجام درونی دستگاه ها تصریح کرد: یکی از بهترین و بی بدیل ترین پشتوانه ها که ما می توانیم برای پیشبرد اهداف سازمان دامپزشکی کمک بگیریم دستگاه های نظارتی و قضایی هستند که گاهی به کار ما ورود پیدا می کنند و چون دامپزشکی کار سنگین و پر فشاری بر عهده دارد، حمایت این دستگاه ها را می طلبد بنابراین ما باید با آنها تعامل بیشتری داشته باشیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان افزود: دامپزشکی استان خراسان رضوی از استان های الگو و پیشروست و کارهای بزرگی تاکنون انجام داده است که قابل تقدیر می باشد.

 
عکاس: اله پور
 
 
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Germany
|
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
0
کاش اندازه سر سوزن شبیه نماینده ولی فقیه تون که از ........ همکارانشان دفاع می کنند ( در تمام سردخانه ها و قطعه بندیها و کارخانه بسته بندی و واردات گوشت با انکه تمام ذابحین مسلمان هستند می گویند حضور حاج اقا در خارج کشور برای ۶ ماه الزامی است) شما هم از همکارانتون دفاع می کردید.
شما شان دامپزشکان را بالا نبرید چه انتظاری از بقیه ارگان ها میشود داشت!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
0
تو رو خدا قیافه همکاران رو نگاه کنید همه مایوس همه افسرده
.................................... مگر میشود شاداب بود مگر میشود کار درست کرد
فسیعلم الذین ظلموا ای ینقلب منقلبون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
0
دامپزشکی نه مظلوم بود و نه حقیر اسم دامپزشکی یک روزی مساوی بود با اقتدار اما .....................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
0
این تیتری که شما زدید ، بیشتر توهین آمیزه تا دفاعی
حقگو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
0
هیچکس شک ندارد که دامپزشکی در هیچ کجای دنیا حقیر نیست ولی در بعضی کشورها افراد ........ی مدت کوتاهی گرداننده امرات دامپزشکی می شوند که سبب مشکلات هستند ......................... آقای دکتر خلج سازمان دامپزشکی چند ماه است معاون ندارد و شما یک نفره نخواهید توانست بجای همه جایگاهها کار کنید و تصمیم بگیرید. افراد ضعیفی که در اطرافتان هستندحتی جرات پاراف یک نامه را ندارندو شما یک تنه فرسوده شده و به بیراهه خواهید رفت و بجای توجه کردن به انتقادات دلسوزان سیستم و کسانی که از اشتباهات شما انتقاد می کنند .......................................؟؟ ....................... شان رییس سازمان دامپزشکی این نیست که در دوربینها منتقدات را ردیابی کند این افکار ..... را افراد حقیری که فنی نیستند به شما منتقل کرده اند . ولی وظیفه رییس سازمان دامپزشکی چیز دیگری است. چه خوش سروده است شاعر معروف : هرگز نرسی به کعبه ای اعرابی //کین ره که تو میروی به ترکستان است.
قربانزادگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
0
از زمانی که ............................. و از آن موقع که افرادی که حداکثر سابقه کارشناسی آنهابازرسی بهداشتی بخش خصوصی درکشتارگاه طیور بوده همراه همیشگی رییس سازمان شدند .............................. سرپوش گذاشتن بر شیوع غیر منتظره انفلونزا و تب برفکی در کشور .................. ایکاش در مورد واردات واکسین های کم کیفیت از هند و ترکیه تجدید نظر کند در مورد استانهایی نظیر ........... و ............. زودتر تدبیر کندو.................... ولی .............. درصدد اصلاحات بنیادین نخواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
0
جناب آقای دکتر خلج.مدیر کل ............تان در سازمان نیز آیا مظلوم مند یا...؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
0
اقاي دكتر خلج دامپزشكي وقتي حقوق و مزاياي پايين داشته باشد از حقير هم حقيرتر است ........................!!! با حداقل نيرو و حقوق افتضاح پايين ،،داريم جون مي كنيم توي ادارات ...................... حداقل بعنوان نماينده جامعه دامپزشكي كشور محكم و قاطع جواب دندانشكن به مسولين بديد
برادر عزيز دفاع كن از حقوق و عزت و احترام دامپزشكان مظلوم و
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
0
اتفاقا دامپزشكي هم حقير است هم ذليل هم فقير هم بي پول
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
0
چرا اخمهای همه در عکس ها توی هم رفته؟ آیا مطالب مطرح شده در جلسه خیلی سنگین بوده برای فهم مخاطبان؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
0
با سلام وخسته نباشید به عزیزان حکیم مهر
فکر کنم کلکسیون تصاویر زیبای ............. با این تصویر بی بدیل کامل شد؟؟؟؟؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
0
کی سازمان را حقیر کرده!!!؟؟؟ واقعا نمی شناسید☺☺☺
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
0
دامپزشکی فقط یک شوخی حقیر است همین
ناشناس
|
Iraq
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
0
واقعا جای تاسف داره که جناب عالی به جای اینکه خودتون رو به آب و آتیش بزنین برای دامپزشکی و اعتلای جایگاهش به راحتی اذعان میکنید که دامپزشکی مظلوم است و ناتوان و بدون بودجه مورد نیاز و این همه مسئولیت . به راستی که تمام مشکلات دامپزشکی حاصل .................. هست که ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
0
دکتر خلج ...............................
در طی این مدت مدیریت هیچگاه در استانها با همکاران جلسه ای و .... نداشتید
و فقط به ........... دامپزشکی دامن زدید
هیچگاه به حفظ ابروی همکاران فکر نکردید ..........................
متاسفم و متاسفم ...................................
کنعانی
|
United States of America
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
0
جناب آقا دکتر خلج
ریاست فعلی سازمان
گویا هنوز هم متوجه نشدید که چه بر سر دامپزشکی آمد! .........................، مثل معروف در فارسی است که میگوید خود کرده را تدبیر نیست. این مثل در معنی بسیار عمیق است ولی در یک جمله میتوان گفت هر آنچه را که خود فرد با تصمیماتش باعث شده را خودش نمیتواند جبران نماید زیرا اگر چنین تدبیری میداشت، از ابتدا اینگونه باعث نمی شد که حالا بخواهد جبران نماید. از این جمله فکر میکنم اصل بحث و منظورم را کامل دریافته باشید ، البته اگر کلاه خود را بتوانید قاضی کنید
راستی کلاه خود را قاضی کردن هم از اون دست مثل های بسیار با محتوای ماست که وارد آن نمی شویم.
آقا دکتر یادتان هست روزها نخستی که سکان کشتی دامپزشکی را در سازمان دامپزشکی و نیز موسسه رازی بدست شما و دوست و موید تان، دکتر کهرام دادند چه ها فرمودید ....................................؟ مگر مدیریت را فقط در یک روش فکری خاص میبینید که کمر به تعویض مدیرانی بستید که اگر کارنامه آنها را مطالعه میکردید ، نقاط خدمتی در پرونده آنها بسیار بارز و کمتر نقطه ای در پرونده آنها وجود داشت که بخواهد انگیزه ای باری تعویضو برکناری آنها باشد و دیدید که مدیریت تحت امر شما تا کنون چه کرده است؟!
تلفات و افتضاح بیماری تب برفکی را مثال بزنیم یا از بیماری تب کریمه بگوئیم؟ میخواهید از بیماری فوق حاد آنفلوآنزا بگوئیم که در فصل تابستان !!!چندین استان را درگیر کرده است؟
آقا دکتر صادقانه بگویم شما .................................. پس مجبوریم روی سخن را با کسانی قرار دهیم که از بیرون سازمان موسسه برای این دو مجموعه مدیر معرفی میکنند و خود در سایه فقط صید موقعیت میکنند و این گونه دو مجموعه کارآ در حوزه دامپزشکی را تحقیر کرده اند. من روی سخنم را با وزارتی قرار میدهم که اینگونه برایش مدیر می‌تراشند و حکم میکنند بدون اینکه حتی تلاش کند که عاملان و عامران این وقایع را بشناسد. روی سخنم با وزیریست که حتی نمیتواند عملکرد خود را در این دو مجموعه ارزیابی نماید و ببیند با اعلان خصوصی سازی و ایجاد ........... و ..... در موسسه رازی و تغییرات گسترده مدیریتی در سازمان دامپزشکی چه بر سر آن ها آورد.
بله آقا دکتر ، سازمان و موسسه رازی حقیر نبودند ولی حقیر شدند و البته بدست دوستان ............. اینکه میگوئیم ....... علت دارد و بدون دلیل نیست. یکی از دلائل آن همین اتفاق در خراسان رضوی است که باعث شد جنابعالی سه روز از وقت خود را در مشهد سپری کنید. آقا دکتر چندین ماه است که این پرونده ها در جریان است و از طرق مختلف به شما آلارم داده شده بود، چرا قبل از این اتفاق وارد نشدید و بقول خودتان تعامل نکردید، و حالا چه انتظاری از دستگاه قضا دارید؟ به این نوع عملکرد و نگرش ............... اطلاق میشود. والسلام
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
0
چه راحت هرچه مسئولین مسئول با زحمت فراوان وگذاشتن زمان زیاد رشتند ، ........................ پنبه شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
0
الان باحقوق ششصدهفتصد با کارفرما کل کل کنی,بت توهین کنه,بگه بیسواد.مجبورت کنه ب سکوت..این حقارت نیس,چیه پس؟حتما همکاری مسالمت آمیز با کارفرما بش میگن...شما خودتون دقیق میدونین دربحث نظارت چه اتفاقی داره می افته.ولی دلایل این سکوت و دفاع نکردن چقدر حیاتی هست؟؟که از سلامت ملت و پیشگیری حیاتی تر هست؟الان خراسان رضوی ک تقدیر میشه ازش ندیدیم ما اصل ۱۹اجرا شه..ندیدیم کارفرما بدون زدوبند مسیول فنی بگیره.بدون توافقای اجباری ................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
0
0
دکتر ما سابقه داریم ........................ تابحال هیچ مدیر کلی بازداشت نشده بود ولی به علت حقیر کردن همکاران ........ جلوی پیمانکاران و قصابان.خلافکار ............... دودش توچشم اقتدار دامپزشکی رفت تابحال دوتا مدیر کل تعیین شده شما ........................ که علتش را نفهمیدیم بازداشت شدند و سرنوشتشون چی شد.
..............................................
نظر شما
ادامه