کد خبر: ۳۶۳۵۲


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردل به همراه هیاتی متشکل از رئیس دادگستری شهرستان، دادستان دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان و جمعی از پرسنل شبکه از کشتارگاه صنعتی جونقان بازدید نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردل اظهار داشت: با توجه به هدایت کشتار دام شهرهای کاج تا دشتک به کشتارگاه صنعتی دام جونقان جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌هایی مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان اردل از کشتارگاه صنعتی جونقان بازدید کردند.

«دکتر داود ربیعی» حین بازدید از کشتارگاه صنعتی دام جونقان اظهار داشت: کشتارگاه ها به عنوان پالایشگاه و فیلتر بیماری‌ها عمل می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه دامپزشکی مسئولیت تایید سلامت فرآورده‌های خام دامی جهت مصارف انسانی را بر عهده دارد تصریح کرد هر گونهکشتار غیرمجاز دام در خارج از کشتارگاه به جد تهدیدکننده سلامت و امنیت غذایی جامعه خواهد بود.

دکتر ربیعی گفت: در استان یک کشتارگاه صنعتی داموجود دارد که شهرستان های همجوار از جمله شهرستان شهرکرد، فارسان، کیارو جدیداً اردل جهت کشتار دام خود به این کشتارگاه مراجعه می‌نمایند.

همچنین محمدی، دادستان شهرستان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پیشنهاد تاسیس میدان فروش دام را در نزدیکی کشتارگاه به عنوان طرحی برای فعالیت بیش از پیش کشتارگاه دام ارایه داد.

خسروی، رئیس دادگستری شهرستان بر ارتقای کیفیت محصولات دامی مورد استفاده مردم و لزوم توجه به امر سلامت توسط دامپزشکی تاکید کرده و از فعالیت‌های دامپزشکی در راستای تامین سلامت جامعه تقدیر و تشکر نمودند.

در این بازدید که بیش از سه ساعت به طول انجامید حاضرین از بخش های مختلف کشتارگاه بازدید بعمل آوردند و توضیحاتی توسط مسئول بهداشتی آن ارائه شد.


نظر شما
ادامه