کد خبر: ۳۶۳۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان گفت: کاملا مشخص است که اگر دارو ها به نحو اصولی تولید، نگهداری و عرضه نشوند، نه تنها اثر خوبی نخواهند داشت، بلکه می توانند تهدیدی برای مصرف‌کنندگان در جامعه باشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی قوچان، «دکتر علیرضا قدرتی» اظهار داشت: به همین جهت در راستای کنترل نحوه مصرف داروها، کارشناسان دامپزشکی به صورت مداوم بر داروخانه‌های دامپزشکی شهرستان و نحوه توزیع داروها نظارت داشته و در صورت مشاهده عرضه هر گونه دارو به غیر از داروهای OTC بدون نسخه دامپزشک و توسط داروخانه‌ها برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در صورتی که دامداران بدون دریافت نسخه دامپزشک اقدام به دریافت دارو از داروخانه کنند، در صورت بروز هر گونه مشکلی از قبیل تلفات، سقط جنین، کاهش میزان تولید شیر هیچ مدرک و سندی جهت طرح شکایت ندارند و مسئولیت و عواقب این موضوع بر عهده دامدار و داروخانه عرضه‌کننده دارو می‌باشد.

رئیس این شبکه افزود: دارو برای درمان دام‌ها اجتناب‌ناپذیر است، اما باید توجه داشت که داروها علاوه بر اینکه به درمان دام کمک می‌کنند، از طرفی می‌توانند اثرهای جانبی خطرناکی بر جا بگذارند.

قدرتی بیان کرد: از جمله اثرهای جانبی داروها باقی ماندن دارو در شیر، گوشت و سایر فرآورده‌های خام دامی است که در صورت رعایت نکردن زمان پرهیز دارو، می تواند باعث بروز اثرات جبران‌ناپذیری در مصرف‌کنندگان مانند بروز انواع سرطان‌ها شود.

وی اظهار داشت: لذا بایستی دامداران توصیه‌های دامپزشکان را در خصوص زمان پرهیز از دارو جدی گرفته و حتما از ذبح دام و یا به مصرف انسانی رساندن شیر این دام‌ها در طی این دوره جدا پرهیز نمایند.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
0
0
مگر فروش دارو بدون نسخه هم داریم.!!!!!!!
مگر اصلا نسخه هم داریم!!!!!
مگر اصلا دامپزشک هم داریم .
چقدر باید فریاد زد فروش دارو با نسخه.
مگر دامپزشک چند ابزار دارد که به راحتی از دست دادهایم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
0
0
فریاد لازم نیست اون بدبختی که سیستم قضایی ایران بیفته،بیچاره شده.برای حق و حقوق خودش کلی علاف می شه آخرش هم به خاطر هزینه ها و غلط بودن سیستم و وقت تلفی بهترین راه رو از حق گذشتن می دونه چه برسه بخواد حق گاو رو بگیره.
نظر شما
ادامه