کد خبر: ۳۶۳۸۷
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردل از بازدید دادستان شهرستان از کشتارگاه سنتی دام اردل خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، رئیس شبکه دامپزشکی به همراه دادستان دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان از کشتارگاه سنتی دام اردل بازید نموده و دادستان را در جریان روند فعالیت و نواقص بهداشتی آن قرار دادند.

در این خصوص «دکتر داوود ربیعی» خاطرنشان کرد: وضعیت نامناسب بهداشتی، فقدان سالن پیش سرد، مشکلات زیست محیطی، تغییر کاربری در کشتارگاه، عدم رعایت استاندارد های بهداشتی لازم و نبود خودروی یخچال دار جهت حمل گوشت از جمله نواقص کشتارگاه سنتی دام اردل می باشد.

دکتر ربیعی ادامه فعالیت آن را مغایر با ضوابط بهداشتی دانست و گفت: با توجه به شرایط فعلی کشتارگاه ضروری است کشتار دام قصابان اردل به کشتارگاه صنعتی دام جونقان منتقل شود.

«عنایت الله محمدی» دادستان شهرستان اردل نیز با اشاره به اهمیت بهداشت و سلامت عمومی جامعه ابراز داشت: گوشت با شرایط بهداشتی مد نظر دامپزشکی باید به دست مصرف کننده برسد و با توجه به نواقص عمده بهداشتی در کشتارگاه سنتی دام اردل و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری مشترک انسان و دام به ویژه تب کریمه – کنگو از ادامه فعالیت این کشتارگاه سنتی و غیراستاندارد جلوگیری خواهد شد.

 
 
نظر شما
ادامه