کد خبر: ۳۶۳۹۹



جداول رشته ها و مواد امتحانی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷ اعلام شد، تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی واجد شرایط می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، جداول رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷ در سایت سازمان سنجش منتشر شد.

همه متقاضیان ورود به دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397 در رشته‌های مصوب دفتر گسترش آموزش عالی اعم از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی باید در آزمون شرکت کنند.

بدینوسیله به اطلاع کلیه متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397 می‌رساند، بر اساس قانون "سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی" مصوب 94/12/18 مجلس محترم شورای اسلامی و همچنین مصوبات "شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی" آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397 با شرایط زیر برگزار خواهد شد. لذا ضرورت دارد تمامی متقاضیان ورود به دورة فوق در کلیه رشته های مصوب دفتر گسترش آموزش عالی اعم از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در این آزمون شرکت نمایند. لازم به ذکر است

پذیرش بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش آزمون دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته صورت خواهد گرفت.

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور؛ تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی در آزمون ورودی شرکت کنند.

همچنین موسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی می‌توانند پذیرش کنند که حداکثر تا سی و یکم شهریورماه همان سال (سال 1397) فارغ‌التحصیل شوند. تاریخ فارغ التحصیلی برای داوطلبانی که شروع تحصیل آنان در صورت وجود ظرفیت نیمسال دوم است، سی‌ام بهمن همان سال (سال 1397) خواهد بود.

پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) رشته‌های دوره روزانه سال 1396 چه در دانشگاه محل قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند در صورتی که در آزمون سال 1397 شرکت نمایند حق انتخاب رشته‌های دوره روزانه را نخواهند داشت.

6- در رشته‌های امتحانی برنامه‌ریزی شهری، منطقه‌ای و مدیریت شهری (کد 1350)، طراحی شهری (کد 1351)، معماری (کد 1352)، نمایش عروسکی (کد 1356)، هنرهای نمایشی و سینما (کد 1357)، هنرهای تصویری و طراحی (کد 1358)، هنرهای موسیقی (کد 1360)، طراحی صنعتی (کد 1362)، طراحی پارچه و لباس (کد 1364) از داوطلبانی که‌ با توجه‌ به‌ نمره‌ اکتسابی،‌ مجاز به انتخاب رشته شده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را نیز تکمیل نموده باشند، تا چند برابر ظرفیت آزمون عملی/ تشریحی/ پروژه برگزار می‌شود.

هر داوطلب علاوه بر رشته امتحانی اصلی، در صورت داشتن شرایط (طبق مندرجات دفترچه راهنما که در زمان ثبت‌نام منتشر می‌گردد) می‌تواند در یکی از رشته‌های امتحانی شناور که (در جدول رشته‌های امتحانی با علامت * مشخص شده)، به عنوان رشته امتحانی دوم ثبت نام کند.

جدول رشته‌های گروه دامپزشکی به شرح زیر است :


نظر شما
ادامه