کد خبر: ۳۶۴۳۵
 

براساس توصیه دامپزشکان، مصرف گوشت خام در حیوانات خانگی آسیب جدی به سلامت آنها وارد می‌کند. در طی چند سال اخیر، رژیم غذایی خام به طور فزاینده‌ای در این حیوانات مورد استفاده قرار می‌گیرد که شامل خوراک تازه حیوانات، گوشت، استخوان و احشای خشک فاقد آب که ویژه حیوانات خانگی تهیه می‌شوند و در فروشگاه‌ها موجود است، می‌باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر به نقل از RNZ ،  این بدان معناست که سگها و گربه‌های خانگی به تقلید از حیات وحش خودشان تغذیه می‌شوند. اما دامپزشکان می‌گویند: تعداد حیوانات بیمار حاصل از این نوع تغذیه افزایش یافته است.

«دکتر هلن بیتی»، سخنگوی انجمن دامپزشکی نیوزیلند می‌گوید: دامپزشکان با مراجعه موارد بیشتر حیوانات بیمار دچار کمبود مواد مغذی، انسداد در اثر استخوان که منجر به مرگ حیوان می‌شود، مواجهه هستند.

وی گفت: همچنین مواردی از بیماری‌های استخوانی همانند ریکتزیا در توله سگ‌ها مشاهده شده است که این موضوع به دلیل تغذیه و نسبت مواد مغذی نادرست، ایجاد می‌شود. تغذیه درست و صحیح با یک رژیم غذایی و گوشت خام، بگونه‌ای که تمام مواد مورد نیاز حیوان را فراهم نماید، بسیار دشوار است و شواهد علمی معتبری در رابطه با مزایای آن موجود نیست.

موضوع اصلی بالانس ترکیبات غذایی می‌باشد. همچنین خطر ابتلا به مسمومیت غذایی در خوردن گوشت خام، سلامت حیوان را تهدید می‌کند.

در صورت تمایل به استفاده از این نوع تغذیه برای حیوانات خود، حتما می‌بایست با دکتر دامپزشک مشورت نمایید.
 
 
 
نظر شما
ادامه