کد خبر: ۳۶۴۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: در صورت موافقت و تامین اعتبار توسط مسوولان، خراسان جنوبی قطب کنترل بیماری هاری می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «دکتر داریوش جهان پیما» مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مرکز تخصصی کنترل و پایش بیماری هاری شرق و جنوب شرقی کشور، در صورت هماهنگی های لازم در خراسان جنوبی احداث می شود.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری در خاورمیانه به اندازه ایران در دامپزشکی هزینه نکرده است، افزود: سازمان دامپزشکی کشور به عنوان مدیر منطقه ای برای کنترل بیماریهای دامی با کنترل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک آغاز به کار کرد.

جهان پیما با بیان اینکه رونق اقتصادی در دست دامپزشکی است گفت: بیش از 40 درصد اقتصاد خراسان جنوبی در حوزه دام و طیور است و درصورت ورود بیماری به استان 40 درصد اقتصاد استان دچار مشکل می شود.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور افزود: تب برفکی بیماری پرمخاطره ای است که اشتغال، صنعت، تولید و صادرات دامی تواند تحت تاثیر قرار دهد که فاز دوم مبارزه با این بیماری 15 شهریور ماه جاری در جمعیت دام سنگین برای 4 و نیم میلیون راس دام اجرا می شود.

وی افزود: 40 میلیون راس دام سبک نیز در این فاز در مقابل بیماری تب برفکی واکسینه می شود.

جهان پیما با بیان این مطلب که خراسان جنوبی برای 4 سال متوالی عاری از هرگونه بیماری مشترک بین انسان و دام است، تصریح کرد: از راه های کاهش شیوع تب کریمه کنگو، آگاهی عمومی و توان تشخیص دستگاه های علوم پزشکی در تشخیص ابتدایی بیماری است.

ایجاد انبار مناسب برای جمع آوری ملزومات دامپزشکی، تشخیص سریع بیماری و امکانات معاینه در نقطه صفر مرزی از مهمترین امکاناتی است که توسط دامپزشکی استان در مرز فراهم شده است.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
0
خاورميانه: افغانستان و عراق و كشورهاي جنگزده و مفلوك.
پييشرفت خوبي است.ماشاله و خسته نباشيد ..... تب برفكي!
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
1
البته قطب ................. نیرو ها هم هست
نظر شما
ادامه