کد خبر: ۳۶۴۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر



مزارع پرورش ماهی که از آب رودخانه ها استفاده می کنند باید نسبت به حفر چاهک های حریمی و نیز ضد عفونی آب ورودی مزارع خود اقدام نمایند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، «دکترعبدالمحمد نجاتی» مدیرکل دامپزشکی استان و «دکتر غریب» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، «دکتر صالحی» رئیس شیلات کشور و «دکتر قاجاری» مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور را در بازدید از مزارع پرورش ماهی سرداب رستم آباد همراهی کردند.

در این رابطه مدیرکل دامپزشکی استان گفت: چاهک ها در حریم رودخانه می تواند نقش فیلتر های شنی را ایفاء کنند و باعث تصفیه آب ورودی و جلوگیری از ورود آلودگی های مزارع بالا دستی و به تبع آن کاهش تلفات در مزارع پرورش ماهی شود.

دکتر نجاتی در ادامه افزود: چاهک های حریم رودخانه ای که در مزارع پرورش ماهی استفاده می شود باعث تهیه آب سالم با فاکتورهای مناسب جهت آبزی پروری می شود.

وی گفت: برای کنترل بیماری های ویروسی و باکتریایی در مزارعی که آب مزارع بالا دستی و یا پسآب سایر مزارع را استفاده می کنند باید آب ورودی آن ها ضد عفونی شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همچنین استفاده از اشعه UV یا گاز ازن را به عنوان راه کاری جهت ضدعفونی آب حاصل از چاهک ها را مهم عنوان کرد و گفت: با این عمل می توان تولید و کیفیت ماهی استان را به نحو قابل ملاحظه ای افزایش داد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
0
غیر عملیه
حجم آب ورودی زیاده
دستگاه ازون یا یو وی که بتونه با این قدرت و سرعت کار کنه هزینه بر هست
نظر شما
ادامه