کد خبر: ۳۶۴۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

کلاس آموزشی  GIS برای مسئولین فنی مستقر در کشتارگاههای دام و طیور استان تهران برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران، دوره آموزشی آشنایی مسئولین فنی-بهداشتی کشتارگاههای دام و طیور با استفاده از سیستم آماری GIS و ثبت آمار روزانه در این سیستم و همچنین بررسی بررسی مسایل و موضوعات فنی در مورخ 15/6/95 درمحل سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.

 «دکتر کرمی» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران درباره این کلاس آموزشی گفت: امروزه در اختیار داشتن داده های بهنگام و استخراج اطلاعات مورد نیاز از اهمیت بالایی برخورد است و در این ارتباط سیستم اطلاعات جغرافیایی  (GIS) به عنوان ابزاری مهم در مدیریت داده های به حساب می آید.

وی افزود: با توجه به اهمیت این سیستم آماری در حوزه بهداشت، استفاده از آن در تمامی حوزه های دامپزشکی از جمله نظارت­های بهداشتی امری ضروری به نظر می رسد.

کرمی اضافه کرد: کاربران بخش خصوصی وقایع رخ داده در واحد اپیدمیولوژیک خود را در سیستم ثبت می کنند و کاربران بخش دولتی از داده های ثبت شده خروجی گرفته و آن را تجزیه و تحلیل می کنند.

در این کلاس مقرر گردید از روز شنبه مورخ 21/5/96 اطلاعات مربوط به کشتار، دام های بیمار و لاشه های ضبطی و... در سامانه پایش و مراقبت های دامی تحت عنوان GIS ثبت گردد.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
0
چی میشه ازین کلاسا برا شهرستانا هم بذارن..کلا برای مسیولین فنی در هر قسمتی ک کار میکنن...هرچن ماه حدقل باید ازین کلاسای اموزشی برای اطلاع از علم روز و تبادل اطلاعات تشکیل بشه...این هم از ضعفای دامپزشکی هست ...همین کمبود این نشست ها و دوره های اموزشی و کلاس ها.. این باعث افزایش اطلاعات و پیگیر شدن و ایجاد روحیه علم اموزی میشه ...واقعا اون بالا نشستن چیکا میکنن بعضیا...توجه کنن دیگ...برگزار کنین دیگ ...لازمه این کلاسا ..نیاز مبرم هس..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
0
البته در شهرستان ها کلاس های بیماریهایی غدد آندوکرینی در حیوانات اگزوتیک و از این قبیل کلاس ها زیاد برگزار می کنند
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
0
GISکارشناسان را با چسب به میز میچسباند و از فارم منفک میکند
نظر شما
ادامه