کد خبر: ۳۶۴۹۸
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر شهرام موحدی» افزود: به نظر من، ما در حوزه‌های قرنطینه به صورت منطقه‌ای بنا به هزار دلیل خیلی نتوانسته‌ایم موفق باشیم؛ سازمان دامپزشکی هم قطعاً چنین توانی ندارد ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان یکی از فعالان حوزه دامپزشکی است که وضعیت جاده‌های کشور را یکی از موانع مدیریت درست پست‌های قرنطینه می‌داند. از نظر «دکتر شهرام موحدی» انتقال آموزش دامپزشکی به وزارت بهداشت مشکلی را حل نمی‌کند، چراکه کمبودی در زمینه آموزش دامپزشکی وجود ندارد. وی از انتقال سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت به‌عنوان یک اشتباه بزرگ یاد می‌کند.

حکیم مهر: آقای دکتر، از حال و هوای این روزهای دامپزشکی در استان اصفهان چه خبر؟ آیا تب بیماری‌ها فروکش کرده است؟

بنده در خلال پاسخ به این سوال، یک گلایه دارم که واقعا نمی‌دانم مخاطب این گلایه چه کسی باید باشد؟ به قول یکی از مردان بزرگ کشور، مسئولیت در حوزه استان اصفهان مانند راه رفتن در میدان مین است. این یک واقعیت است. اتفاقاتی که در استان اصفهان می‌افتد مانند سایر نقاط کشور است اما واقعا نمی‌دانم که چرا این‌قدر بزرگنمایی می‌شود؟

ما در حوزه تب کریمه کنگو در استان اصفهان ۴ مورد آلودگی مثبت داشتیم که یک مورد آن متاسفانه منجر به فوت شد. اما نمی‌دانم چرا این قدر بزرگنمایی شد. شاید میزان آلودگی امسال ما خیلی کمتر از سال‌های گذشته‌ای بوده که درگیر بیماری‌ بوده‌ایم و اتفاقا امسال این بیماری خیلی هم خوب کنترل شد.

من شنیدم که در خیلی از نقاط کشور تب کریمه کنگو دیده شده اما انعکاس زیادی در اخبار رسانه‌ها نداشت اما استان اصفهان تیتر اول اخبار شد. در حوزه آنفلوانزا هم وضعیت به همین شکل بود. درست است که اصفهان درگیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شد، اما نباید فراموش کنیم که این استان بیشترین تعداد مرغداری‌های کشور و بزرگترین تولیدکننده بوقلمون کشور است. در رتبه‌های بالای تولید تخم مرغ دارد و یک مکان پرورش طیور به صورت ناهمگون شامل بلدرچین، کبک، شترمرغ، جوجه‌های رنگی و ... است. در کل به نظر من اقدامات حوزه دامپزشکی کشور و اداره کل دامپزشکی در مقابله با آنفلوانزا بسیار خوب بود. ما علی‌رغم همه مباحثی که انجام شد، از ۳ میلیون قطعه طیور بومی تنها ۳۰ هزار یعنی کمتر از یک درصد معدوم کردیم.

حکیم مهر: البته این نکته را هم نباید نادیده گرفت که به هر حال اصفهان در مسیر مهاجرت پرنده‌های مهاجر قرار ندارد و یکی از کانال‌های اصلی انتقال بیماری، می‌تواند وضعیت مدیریت قرنطینه‌ها و معضل قاچاق دام و طیور باشد. ارزیابی شما از وضعیت قرنطینه‌ها در کل کشور به چه شکل است و آیا به نظر شما این قرنطینه‌ها از طریق سازمان دامپزشکی به خوبی مدیریت شده‌اند یا نه؟

ما زمانی می‌توانیم بحث قرنطینه‌های کشور را مطرح کنیم که جاده‌های محدودی داشته باشیم و مساحت جغرافیایی کشور مانند خیلی از کشورهای اروپایی که به اندازه یک استان هستند، کم باشد. در آن کشورها جاده‌ها کاملا مشخص و ضوابط و شرایط حمل‌ونقل قانونمند است. الان درخصوص رفت‌و‌آمدها و کنترل‌هایی که قاعدتا در حوزه دامپزشکی نیست، درخواست ما از عزیزان نیروی انتظامی این است که به ما کمک ‌کنند. قطعا عزیزان نیروی انتظامی در خیلی از شرایط به ما کمک کردند اما باید یادمان باشد که کشور بسیار پهناور با جاده‌های بسیار متعدد داریم. پراکندگی فوق‌العاده مراکز پرورش دام، طیور، آبزیان و ... نیز مزید بر علت می‌شود.

به نظر من ما در حوزه‌های قرنطینه به صورت منطقه‌ای بنا به هزار دلیل خیلی نتوانسته‌ایم موفق باشیم. سازمان دامپزشکی هم قطعا چنین توانی ندارد و در قانون سازمان دامپزشکی و آیین‌نامه‌هایی که وجود دارد، همه جا اشاره شده که سازمان دامپزشکی در حوزه‌های قرنطینه یا مقابله با یک بیماری در یک منطقه محدود، از نیروی انتظامی کمک بگیرد.

حوزه پرورش ما واقعا باید قانونمند شود؛ مشکل عدیده حداقل استان اصفهان پرورش‌های غیر مجاز است که این معضل ضربه زیادی به حوزه بهداشت صنعت دام و طیور می‌زند. بر اساس قوانین جامع نظام دامپروری که متولی برخورد با واحدهای غیر مجاز را خود وزارت جهاد کشاورزی معرفی کرده است، دوستان ما در حوزه جهادکشاورزی باید کارگروهی با اتفاق دامپزشکی، نیروی انتظامی، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و مراکز غیر مجاز تشکیل دهند تا با متخلفان برخورد کنیم. در استان اصفهان این اقدام انجام شده و در حال پیگیری است. اما خیلی سخت است. زمانی که قصد دارید از فعالیت یک مرکز غیرمجاز پرورش جلوگیری کنید، با تبعات اجتماعی زیادی روبرو می‌شوید. به هرحال هریک از این مزاکز چندین اشتغال ایجاد کرده‌اند. در این حوزه مقاومت‌هایی صورت می‌گیرد و محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود که عملا دست کارگروه را می‌بندد. از طرفی اگر برخورد نشود، تبعات بهداشتی دارد. درواقع یک کلاف سردرگم شده است که به نظر می‌رسد باید با یک هوشمندی بسیار بالا حل شود.

حکیم مهر: حالا که بحث به مسائل کلان حوزه دامپزشکی کشیده شد، به موضوع انتقال آموزش دامپزشکی نیز بپردازیم. آیا شما موافق انتقال آموزش به وزارت بهداشت هستید؟

با انتقال آموزش دامپزشکی به دانشگاه علوم پزشکی، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. ما اساتید بسیار مجربی در حوزه دامپزشکی داریم که نه‌تنها در کشور سرآمد و نام‌آور هستند، بلکه در خاورمیانه و جهان حرف برای گفتن دارند. ما در حوزه آموزش کمبودی نداریم که بخواهیم به بخش آموزش دانشکده‌های علوم پزشکی ملحق شویم و آنجا آموزش ببینیم. اگر کمبودهایی بود شاید می‌توانست به ما کمک کند اما به نظرم در حوزه آموزش کمبودی نداریم و اگر هم داریم در حوزه تخصصی دوستان علوم پزشکی نیست که کمبودهای ما را برطرف کنند.

حکیم مهر: با انتقال خود سازمان دامپزشکی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت بهداشت چطور؟ با این انتقال هم مخالفید؟

به نظر من این بحث بسیار مهم است و باید یک جمع کارشناسی تشکیل جلسه دهند و همه جنبه‌های مثبت و منفی آن را در نظر بگیرند. به نظر من این کار یک اشتباه بزرگ است. وزارت بهداشت متولی بحث بهداشت و درمان بیش از ۸۰ میلیون جمعیت انسانی با یک گستره بسیار زیاد جغرافیایی است و همین الان دچار مشکلات عدیده‌ای است. اگرچه با اجرای طرح تحول نظام سلامت که در ۴ سال دولت روحانی انجام شد، پیشرفت‌های شگرفی در حوزه وزارت بهداشت و درمان اتفاق افتاد اما همچنان کمبودهای زیادی وجود دارد. انتقال سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت نه به نفع خود سازمان دامپزشکی است، نه به نفع وزارت بهداشت و نه به نفع بهره‌بردارانی که از خدمات حوزه دامپزشکی استفاده می‌کنند.

احساس من این است که جایگاه کنونی سازمان دامپزشکی کشور از لحاظ حقوقی مناسب است، اما آنچه باعث مشکل است، کمبود اعتبارات و شاید نیروی انسانی است و بیشتر از همه عدم شناخت مسئولین رده‌بالای کشور از حوزه فعالیت‌های دامپزشکی. اگر مسئولان رده بالای کشور شناخت کافی از حوزه دامپزشکی داشته باشند، می‌توانند به ما کمک کنند. هرچند که در دوره گذشته و همین چند سالی که دکتر خلج تشریف دارند، فعالیت‌های گسترده و خوبی انجام شده و من شاهد حضور دوستان سازمان دامپزشکی در مجامع علمی، مجامع تصمیم‌گیری کشور یا حتی در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی هستم.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

برای شما آرزوری توفیق، صحت و سلامت دارم.

 
 
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
1
................... من حاضرم ده ها مثال بزنم که متوجه بشید ما هیییییچ ربطی به وزارت جهاد کشاورزی نداریم ................. مدیریت در سازمان دامپزشکی همش با ضعفه ،حالا یکسزی با رتبه ی هفتاد هزار میان میشن وزیر و مایی که رتبه ی زیر دو هزار داریم بشیم سازمان خنده داره والا
Dr nadri
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
1
........................... مثل اینکه اصلا از اوضع اسف بار آموزش خبر ندارن, مثل اینکه نمیدونن دانشگاه آزاد داره چه خیانتی در حق ما میکنه واقعا متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
3
آقای دکتر، در بحث انتقال به وزارت بهداشت قرار نیست از بعد علمی( مثلا بیماری های داخلی دام بزرگ) پزشکان به ما کمک کنند! بحث ما قدرت چانه زنی بالای وزارت بهداشت با دولت و مجلس هست! بحث نفوذ سیاسی و لابی گری بالای وزارت بهداشت هست و مهمتر از همه تنگ نظری هایی که وزارت جهاد نسبت به دامپزشکی دارند (بعلت احساس ریاست مهندس بر دکتر) پزشکان بعلت درآمد بالای خود نخواهند داشت وقتی به یک پزشک متخصص گفته میشه تعرفه واکسیناسیون ۱۰۰ راس گوسفند در روستا واسه واکسیناتور ۱۰ هزار تومان هست خنده اش میگیره و متاسف میشه ولی وقتی به مهندس کشاورزی این حرف و میگیم غبطه میخوره به حال دامپزشکان و میگه بخش خصوصی کشاورزی آن را هم نداره ‌‌‌‌‌‌...! موضوع اینه...!!!!
استماع السلطنه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
2
بینی و بین الله اسب که سهله، چند درصد دانشکده های دامپزشکی تو دوره انترنی گاو اصلا میبینن؟؟؟ الاغ میارن جای اسب که اکثرا. یا والیبال میزنن و یا میرن تو تکست بازی بیخود.
این الان آموزشش خوبه؟ خدا پیغمبری دانشگاه تهران و علوم تحقیقات که سمبل دانشگاههای سراسری و آزاد هستن کلا چیزی به نام دام بزرگ دارن تو انترنی؟ بسه دیگه. اگه داشتن که من از آموزش ضعیف نمیرفتم اسنپ و یا مدرک بذارم غیر حضوری 900 بهم بدن اونم بدون بیمه. همین آموزش ضعیفه که بابامو دراورده. دیگه فاتحه دانشکده های دیگه خوندس هیچی ندارن. خودم همه رو رفتم دیدم. فاجعس.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
1
0
انتخاب بین بد و بدتره
انتقال سازمان به وزارت بهداشت جز در بر داشتنه نگاه حقارت آمیز اهالی پزشکی نسبت به ما دامپزشکان چیز دیگه ای ندارد. (حکم فرزندخاندگی رو در وزارت بهداشت داریم. مثل یه شهروند درجه دو)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
وقتی بدبختی و شقاوت دامپزشکان
در وزارت جهاد کشاورزی در جلوی چشم همگان عیان است،
دیگر چه حرفی برای گفتن دارید؟

کدام فرزند خواندگی؟

این حرف ها واقعا مضحک است.
سازمان دامپزشکی اگر به شکل کاملا مستقل زیر نظر وزیر بهداشت باشد کدام فرزند خواندگی پزشکان معنی پیدا می کند؟

هم اکنون حتی پرستاران و حتی رشته هایی که پایه پزشکی ندارند در کمال احترام در وزارت بهداشت فعالیت می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
✅پاسخ مخالفان

چرا گزینه الحاق به وزارت بهداشت؟

در این بحث مزایای الحاق به وزارت بهداشت بررسی نمی گردد فقط پاسخ برخی از اقلیت دامپزشکی که مخالف الحاق هستند مورد بررسی است.

در این ارتباط چند نکته مهم وجود دارد که هم از نظر علمی و هم از نظر مدیریتی باید بررسی شود.

نظر اکثر مخالفان این است که وزارت بهداشت با له کردن دامپزشکان موقعیت های شغلی آنها را خواهد گرفت و به پزشکان و داروسازان خواهد داد. این امر هرگز اتفاق نمی افتد به دلایل زیر:

۱. کلیه کارهای دامپزشکی تخصصی و بر پایه دانشی است که در دوران تحصیل کسب نموده اند.

۲.حقوق دریافتی دامپزشکان در حال حاضر نسبت به پزشکان و داروسازان بسیار ناچیز است و غیر قابل مقایسه است.

۳.دامپزشکی جزو خانواده وزارت بهداشت خواهد شد و هرگونه ضعف مدیریتی به پای وزارت بهداشت نوشته خواهد شد پس هرگز وزارت بهداشت خود را زیر سوال نمی برد.

۴.تعامل با همکاران در وزارت بهداشت بسیار علمی تر از مهندسان کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی است و شان دامپزشکی بالاتر خواهد رفت و به تبع آن حقوق ها نیز اصلاح خواهد شد.

۵.مقایسه وضعیت رشته هایی که اخیرا به وزارت بهداشت منتقل شده اند نشانگر وضعیت و مزایای انتقال است که نه تنها اختیارات این رشته ها کم نشد بلکه نفوذ بیشتری در وزارت بهداشت پیدا نمودند.

۶.وزارت بهداشت خود را متولی بهداشت کشور معرفی می کند و به خود اجازه می دهد بودجه بهداشتی کشور را به خود اختصاص دهد و دامپزشکی در زیرمجموعه یک وزارت تولید محور می باشد که بودجه تولیدی دریافت می کند، پس ما در شرایط حاضر موقعیت های شغلی بیشتری را نسبت به زمانی که زیرمجموعه وزارت بهداشت باشیم از دست می دهیم.

۷.اشتغال و تحصیل دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت خواهد بود و در صورت مازاد نیرو درخواست دانشجو کاهش خواهد یافت.

۸. تجربه نشان داده است وزارت بهداشت بر رعایت حقوق و دریافتی زیرمجموعه خود وسواس بیشتری نشان می دهد در حالی که ما در جهاد کشاورزی هنوز در ماده ۱۹ سر جنگ هستیم.

۹.هم اکنون نیز دامپزشکانی در وزارت بهداشت شاغل اند که وضعیت بسیار بسیار بهتری نسبت به سایر دامپزشکان شاغل در جهاد و بخش خصوصی دارند.

چند مثال در این ارتباط نیز که اخیرا رسانه ای شد می توان بیان نمود. در بحث صادرات مواد لبنی کشور مقصد تاییدیه سازمان دامپزشکی به جای غذا و دارو درخواست نموده بود. اکثریت کارهای دامپزشکی به مرور به سازمان غذا و دارو منتقل شده چراکه خود را متولی بهداشت می دانند. در بحث اشتغال هم اکنون دامپزشکان چشم به مسئول علمی شرکت های داروسازی و پخش داروی انسانی دارند چرا که سه برابر یک مسئول فنی دامپزشک حقوق دریافت می کند. و چندین و چند مثال دیگر که همه در رسانه ها می شنویم.

با این دلایل بیان شده که تنها قسمتی از علل بیشمار مزایای انتقال به وزارت بهداشت می باشد امیدوارم همکاران دامپزشک یکپارچه و متحد برای انتقال به وزارت بهداشت قدم برداریم.

✍️دکتر مسعود خاک زادیه

✅ Telegram.me/elhagvet
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
2
با انتقال آموزش دامپزشکی به وزارت بهداشت از پذیرش بیش از اندازه دانشجو جلوگیری میشه.
تا کی باید چشم ها را بر روی حقایق بست؟ بعد از 6-7 سال درس خوندن فرد با مدرک دکترا بیکار میمونه...
با مدرک لیسانس در زیر مجموعه های بهداشت به راحتی حقوق ۳تومنی میگیرن ولی ما ...
تعرفه هایی که برای دامپزشکی تعیین شده آیا در حد و اندازه یک دکتر هست یا با اغماض اعمال شده؟!
همین تعرفه ها رو هم به هزار و یک دلیل کارفرما زیر بار نمیره و کسی حمایت نمیکنه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
1
اصفهان مردمش اکثرا اهل مطالعه اند و همه خبرها را می خوانند و روابط عمومیشون قویه برای همین خبرها سریع در اصفهان و به طبع با توجه به دوستان زیادی که تو کشور دارند سریع پخش میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
1
امار مرغ تخمگذار در استان ومیزان معدوم کردن انها دراستان را اقای دکتر نفرموند ایشان نفرمودند فقط دو واحد از مرغداری سیمرغ بالغ بر یک میلیون وششصد هزار قطعه را معدوم کردند ایشان نفرمودند ..............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
3
0
سلام دكتر موحدي مدير قويه و ميتونه سازمان را از اين وضع اسف ناك خارج كنه .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
1
خروج اصفهان از ان وضع قبلي تنها به دست مديري چون دكتر موحدي امكان پذير بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
1
یک سوال جدی از جناب آقای دکتر شهرام موحدی؛
اگر جنابعالی الان سمت مدیرکلی را نداشتید، بازم همین حرف ها را میزدید یا نظرتان به اکثریت جامعه دامپزشکی شبیه تر بود؟؟!!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
اموزش دامپزشکی هیچ نقصی نداره
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
دکتر موحدی برای بخش دام و اصفهان قویه .................، تنها راه نجات ما برون رفت از این وزارت است ........................ ،لطفا یک همه پرسی بگذارید و به نظر همه ی دامپزشکان احترام ،این ما دامپزشکا هستیم که میدونیم کجا برامون خوبه کجا بد پس مسوولین یک همه پرسی بگذارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
تابخوای رده بالاهارا توجیه کتی عمرما رفته!!!!!!!!!.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
1
0
همكاران از مشكلات پزشكان عمومي خبر ندارند و فكر مي كنند اونجا مدينه فاضله است.هر نهاد و ارگاني تشريف ببريد رانت نداشته باشي اوضاع مالي و اجتماعي خراب است.دندانپزشكان محترم كمي وضعيتشان بهتر است كه اونهم لايي كشي خاص خود را دارد ،پركردن آمالگام چيني و غيره.داروسازان كه اكثرا مسوول فني هستند و اوضاعشان شبيه ماست.در اين مملكت هر رشته اي بخوني يا بايد وصل بشي به منابع بالا يا از مردم تيغ بزني.انگار داريم تو سوييس زندگي مي كنيم
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
دامپزشکی اصفهان دیدگاه بالاتری باید داشته باشد نه اینکه به راحتی با وجود تلفات انسانی انرا به شرایط خوب یاد کند .

آموزش دامپزشکی را باید از دامپزشکانی که به کشور های دیگر رفته و دست از پا دراز تر برگشتند بپرسید .

تلفات انفلوانزا در اصفهان بیشترین امار را داشته و سیمرغ به دلیل سهل انگاری جمع شد و توزیع مرغ انفلوانزایی در سطح شهر ضعف دامپزشکی بود و اگر ادامه پیدا می کرد معلوم نبود امار تلفات انسانی انفلوانزا چند نفر بودند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
0
سلام من فکر کنم مدیرانی که ............... مدیر شدند برایشان خوشایند نباشد که زیر مجموعه وزرات بهداشت شویم همین اقایان اگر رئیس نباشند مدافع انتقال سازمان به وزارت بهداشت می شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
1
آماری که این بزرگوار میدهد مغلطه امیز است من خودم مرغدار هستم از دی ماه سال گذشته مجوز جوجه ریزی نداده اند انوقت اعلام می کنند تلفات سه درصد بوده مثل شهر بدون سکنه که زلزله بیاید انوقت اعلام کنیم خوشبختانه تلفات انسانی نداشته ایم
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
1
دوستی که گفتند ما در وزارت بهداشت شهروند درجه 2 میشیم میشه بفرمایند الان در وزارت جهاد شهروند درجه چن هستیم؟!!! اصلا شهروند هستیم تا برسد به درجه اش؟! و اگر در وزارت بهداشت شهروند درجه n ام هم باشیم اعتبارمان از معاون وزیر جهاد بالاتره.
کار دامپزشکی بهداشتی است و باید در وزارتخانه بهداشتی باشد نه در وزارت خانه ای که مدیریت پیاز و سیب زمینی را بعهده دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
1
0
واقعا طرز تفکر دامپزشکا خنده داره ،قدرت تحلیل ندارن ،وقتی شما درباره شرایط و نحوه انتقال چیزی نمیدونید چه طور به اون رای میدید و تعداد ارا هم مشخص نیست اینقدر نگید اکثریت ،انتخابات هم ناظر داره این اکثریت رو از کجا اوردید،افزایش قیمت زیاد حق تزریق باعث میشه خودمون با دوتومن بیشتر واکسن رو بدیم دست دامدار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
اگر نتیجه رأی گیری های مختلف به نفع
تعداد قلیلی .............. در ادامه حضور در وزارت جهاد کشاورزی بود، آن را در بوق و کرنا می کردید.
ولی الان که در هر نظر سنجی که سالهای مختلف در حکیم مهر و در سایت های دیگر انجام شده است،
حداقل 80 تا 90 درصد از شرکت کنندگان، دیگر نمی خواهند دامپزشکی در وزارت جهادکشاورزی باشد،
.........................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
کمپین الحاق دامپزشکی به وزارت بهداشت]
سهم دامپزشکی در برنامه پیشنهادی وزیر جهاد کشاورزی در آینده:تقریبا هیچ

⭕️آفتاب آمد دلیل آفتاب!

در روزهای اخیر، تب استقلال سازمان دامپزشکی و یا الحاق آن به وزارت بهداشت در بین اعضای خانواده دامپزشکی کشور فراگیر شده است و در اغلب نظرسنجی های انجام شده، موافقین تغییر وضعیت موجود به مراتب بیش از موافقین وضعیت فعلی می باشند. ریشه چنین فضایی را باید در همین رفتارها جستجو کرد.

آن چیزی که همواره خانواده دامپزشکی کشور را در سال های اخیر رنج داده است، بی توجهی وزارت جهاد کشاورزی به دامپزشکی و نقش انکارناپذیر آن در ارتقاء سلامت جامعه و بهبود وضعیت اقتصادی کشور بوده است. این بی توجهی علاوه بر آسیب به وضعیت معیشتی دانش آموختگان دامپزشکی، ضربات جبران ناپذیری هم به صنعت دام، طیور و آبزیان کشور وارد نموده است. این مسئله همواره موجبات آزردگی جامعه دامپزشکی کشور را فراهم آورده است.

شاید بتوان ریشه مشکلات دیگری نیز نظیر افزایش بی حد و مرز دانشکده های دامپزشکی را که موجب نابسامانی هر چه بیشتر وضعیت معیشتی فعالان حوزه دامپزشکی در بخش خصوصی شده است را نیز در بی توجهی این وزارتخانه جستجو کرد. به بخشی از گفتگوی حکیم مهر با «دکتر سیدحسین حسینی» مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی وقت در سال 92 توجه فرمایید:

«اصولاً یکی از حوزه هایی که باید آموزش عالی و دفتر گسترش آموزش ........ به آن بپردازد، تناسب توسعه با نیازهای کشور بر اساس اطلاعات مناطق مختلف، تعداد دانشکده های دامپزشکی و تعداد دانشجویان در حال تحصیل می باشد. یکی از این حوزه ها ......... می تواند حوزه دامپزشکی باشد. در قانون برنامه پنجم توسعه کشور، یک ماده قانون مصوب شده است که پذیرش دانشجو در حوزه های کشاورزی را منوط به این کرده اند که وزارت علوم مطابق با نیازهایی که از طرف وزارت جهاد کشاورزی اعلام می شود، آن را محقق نماید. متاسفانه این هم جزو قوانینی است که از طرف وزارت جهاد کشاورزی مورد توجه قرار نگرفته است. سوابق را مشاهده کردم؛ دو الی سه جلسه برگزار شده است و تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است ............. متاسفانه اقدامی صورت نگرفته است. وزارت جهاد کشاورزی می توانست ورود پیدا کند و برای دانشگاه های دولتی این اقدامات را انجام دهد.»

موضوع دیگری که ظن به نادیده گرفته شدن دامپزشکی در وزارت جهاد کشاورزی را تقویت می کند، عدم انتصاب دامپزشکان در پست های کلیدی این وزارتخانه می باشد. در سال های دور، چند تن از دامپزشکان سابقه تصدی معاونت های وزارت جهاد کشاورزی را داشته اند. چرا در حال حاضر نباید مدیریت حداقل یکی از 7 معاونت این وزارتخانه در تصدی یک دامپزشک باشد؟ چرا در بین رؤسای سازمان جهاد کشاورزی 31 استان کشور، تنها یک دامپزشک دیده می شود، در صورتی که می توان مدیریت سازمان جهاد کشاورزی حداقل 3 تا 4 استان را به مدیران لایق دامپزشک واگذار نمود؟

کافیست نحوه برخورد و بی تفاوتی وزیر جهاد کشاورزی درخصوص بازداشت مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی (به دلایل فنی) را با برخورد وزیر بهداشت با بازداشت یک پزشک در شهرستان ممسنی در سال 94 مقایسه نمایید!

در مجموع می توان چنین نتیجه گیری کرد، تا زمانی که بی توجهی و بی اعتنایی وزارت جهاد کشاورزی به دامپزشکی ادامه داشته باشد، باید شاهد تمایل شدید دانش آموختگان دامپزشکی به تغییر وضعیت موجود و خارج شدن دامپزشکی از سیطره وزارت جهاد کشاورزی بود.

حکیم مهر

Telegram.me/elhagvet
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
Dr.behrooz kabiri

سلام خدمت همکاران گرامی وعرض خسته نباشید به شما عزیزان.قطعا بخش عمده فعالیت صنفی واجرایی حرفه دامپزشکی برعهده بخش خصوصی است.وحرفه دامپزشکی بر مبنای علم ودانش وتجربه استوار است .ودر جایگاه خود نه تنها خدمت رسانی جهت بهداشت دام را دارد در زمینه بهداشت عمومی نقشی به سزایی دارد. بخش خصوصی خود رامقید به قانون حرفه ای می داند وحتی المکان از پرداختن به مسایل سیاسی بصورت مستقیم حذر می کند تا وقتی که سیاست دستگاهی یا وزرات خانه ای به جایگاه وخانواده دامپزشکی بی توجه به خواسته های به حقش و تنزل شخصیت این حرفه اقدامی صورت ندهد.با توجه به ساختار وزرات جهاد که ساختار تولید ی است وبه نا خواسته یا غفلت ویا منفعت طلبی،مقام پرستی وعدم گرفتن میزههای شایسته سالار به جای ساسیون وعدم وظیفه شناسی وتعصب به این حرفه نزد مسیولین پیشین این حرفه،این حرفه سر از این وزرات خانه ای در اورده است که هیچ سنخیتی باا ن از نظر ساختاری ندارد.لذا شنیده های حاکی از این است که وزیر جهاد کشاورزی در عملیات کاری چهار ساله خود اصلا جایگاهی را در برنامه های خود براین حرفه ندیده است ‌لذا ما احساس می کنیم که ۱_وزرات جهادو وزیر محترم به این نتیجه رسیده که هم خوانی وسنخیت بین سیاستهای تولید گونه این وزرات خانه وحرفه دامپزشکی وجود ندارد وان شالله کمک خواهد کرد که این حرفه به وزرات خانه هم سنخ ویا جایگاه خود انتقال یابد.۲_یا وزیر محترم از نوع بی ارزشی وکم ارزشی به این حرفه نگاه کرده است که ما تلقی بر خدشه به این حرفه مد نظر این وزرات خانه بوده است.واگر چنین باشد ما بر خود نخواهیم تابید وقطعا به گزینه الحاق به وزرات بهداشت به عنوان اولین واخرین گزینه نگاه خواهیم کرد. خدشه دار شدن شخصیت حرفه ای را نمی توان به هزاران میلیارد پول عوض کرد .لذا تحرکات سیاسی روز جامعه از چشم بخش خصوصی این حرفه به دور نخواهد بود وبه خوبی وبا قدرت تحوالات روز بخصوص موارد مربوط به حرفه دامپزشکی رصد می شود .ودر صورت کوچکترین خدشه از طرفه وزرات مربوطه به این حرفه که برای ما بسیار عزیز است با واکنش مواجه خواهد شد.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
بله انتقال دامپزشکی به وزارت بهداشت اشتباه بزرگی است چون مجبور میشویم از متخصصین به جای مهندسین کشاورزی در بحث درمان استفاده کنیم و این به ضرر مهندسین کشاورزی در حوضه جهاد کشاورزی هستش،
ضمن این که دیگه نمیتونیم پول بگیریم مثل ریگ مجوزبیمارستان صادر کنیم، چون مجبوریم براساس اصول وزارت بهداشت و درمان سخت گیری کنیم پس جیبمون خالی میشه،
همچنین بودجه ای که به دامپزشکی اختصاص داده میشه هم از کفمون میره،
از همه مهمتر اونجا همه چی علمی جلو میره و دامپزشکا میفهمند که ما تو این چند سال هیچ کاری واسشون نکردیم پس مخالفت میکنیم، دامپزشک ها هم که حق ندارن درمورد صنفشون تصمیم بگیرند، پس صداشون در نمیاد،
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
1
سلام ......................... در مورد انتقال دامپزشکی به بهداشت ایشان گزینه خوبی برای این سوال نیستند .....................
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
0
0
اگر تنها یک جلسه و یا یک مورد با آقایان وزارت بهداشت در ارتباط بودین کمتر احساسی با موضوع برخورد می کردین. دامپزشکی برای وزارت بهداشت در حد یک دفتر زئونوز زیر نظر کارشناسان بهداشت حرفه ای و محیط مطرحه.
نظر شما
ادامه