کد خبر: ۳۶۵۱۷
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا گفت: یکی از قصابان واقع در خیابان حکیم‌نظامی شهرستان آستارا اقدام به کشتار و عرضه غیرمجاز فرآورده‌های خام دامی می‌کرد که با اقدام به‌موقع کارشناسان شبکه دامپزشکی از این قصابی، 35 کیلوگرم گوشت آلوده به بیماری یرقان کشف و امحاء شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «بهرام پورضرب» اظهار کرد: یکی از قصابان واقع در خیابان حکیم‌نظامی این شهرستان اقدام به کشتار و عرضه غیرمجاز فرآورده‌های خام دامی می‌کرد که با اقدام به‌موقع کارشناسان شبکه دامپزشکی از عرضه گوشت‌های غیرقابل مصرف به شهروندان جلوگیری به عمل آمد.

وی با بیان اینکه از این قصابی، حدود 35 کیلوگرم فرآورده‌ خام دامی با وضعیت ارگانولیپتیکی نامطلوب و غیرقابل مصرف به ارزش یک‌میلیون و 300 هزار تومان کشف و با دستور مقام قضایی امحاء شد، تصریح کرد: لاشه گاوی مذکور آلوده به بیماری یرقان (زردی) بود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا با اشاره به اینکه قصاب متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده است، خاطرنشان کرد: با شروع فصل گرما با زیاد شدن کنه‌ها احتمال شیوع بیماری‌های انگلی نظیر یرقان، تب کریمه کنگو و غیره افزایش پیدا می‌کند.

پورضرب با بیان اینکه بعضی از دام‌های مبتلا به بیماری‌های مذکور غیرقابل درمان هستند، گفت: افراد سودجو از این فرصت استفاده کرده و با خرید و کشتار دام‌های مبتلا به بیماری‌، آن‌ها را به صورت شبانه در بین قصابی‌ها و کبابی‌ها توزیع می‌کنند تا با به خطر انداختن بهداشت عمومی جامعه به منافع خود برسند.

وی از مردم خواست به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از خرید هرگونه گوشت فاقد لیبل و مهر بهداشتی دامپزشکی خودداری کرده و در صورت مشاهده تخلف بهداشتی مراتب را با شماره 01344837695 به کارشناسان و بازرسان مستقر در شبکه دامپزشکی آستارا اطلاع دهند.

 
 
نظر شما
ادامه