کد خبر: ۳۶۵۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

عضو کمیته صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت ایران با اشاره به خواص و منابع قندی موجود در عسل، در مورد مصرف درست این عصاره شیرین توضیحاتی داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر سعیده سیف هاشمی» عضو کمیته تخصصی صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت ایران با تاکید بر وجود مقادیر قابل توجهی از انواع قند‌ها در عسل، اظهار کرد: این عصاره شیرین منبعی غنی از اقسام قند‌ها به ویژه گلوکز و ساکاروز است به گونه‌ای که ۱۴ الی ۱۸ درصد آن را آب، ۲ درصد را سایر مواد و بین ۷۵ الی ۸۶ درصد عسل را قند تشکیل می‌دهد.

وی در خصوص مصرف عسل به ویژه در رژیم‌های لاغری و دیابتی بیان کرد: بسیاری از افراد فکر می‌کنند مصرف زیاد عسل به علت داشتن قند طبیعی بلامانع است، در حالیکه مقادیر خیلی کمی از این عصاره حاوی کالری و انرژی خیلی زیادی است و به هیچ عنوان زیاده روی در مصرف آن برای دیابتی‌ها و افراد دارای رژیم‌های لاغری توصیه نمی‌شود، بنابراین بهترین روش مصرف در عموم افراد،  استفاده روزانه یک تا ۲ قاشق مربا خوری از عسل  است.

عضو کمیته تخصصی زنبور عسل سازمان نظام دامپزشکی در مورد یکی از اشتباهات رایج مصرف عسل گفت: متاسفانه برخی افراد علاقه زیادی به شیر عسل داغ، چای عسل داغ و یا سرو نوشیدنی‌های داغ با عسل به ویژه در ساعات اولیه صبح دارند در حالیکه این کار با گذر زمان به راحتی جانشان را نشانه می‌گیرد.

وی یادآور شد: افرادی که به مصرف نوشیدنی‌های داغ با عسل علاقه دارند، باید بدانند که نباید عسل را در نوشیدنی‌های با حرارت بیش از ۴۰ درجه سانتی­گراد مخلوط کنند، زیرا دمای بالای عسل منجر به تولید و فعال شدن سمی موسوم به  HMF  (هیدروکسی متیل فورفورال) می‌شود که اثر فوری ندارد و به مرور زمان در کبد ته نشین شده و سلامتی فرد را با خطری جدی مواجه می‌کند که دمای شیر یا چای یا هر نوشیدنی دیگری که قرار است عسل به آن اضافه شود، باید نیمه گرم یا ولرم بوده و از این دما بالاتر نباشد .
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
0
1
احسنت
لیلا آقایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
اکر برای تهیه شربت سکنجبین،،به جای شکر از عسل بازاری استفاده کنیم،،و به مدت ۱۵دقیقه عسل در شربت بجوشه،،سمی میشه،،و یا مشکل دیگه ای داره؟؟
پاسخ ها
ملیحه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
دمای جوش حداقل ۱۰۰ درجه سانتی‌گراده که خیلی بالاتر از ۴۰ درجه‌ست. بنابراین خیلی بیشتر از اون چیزی که فکرش رو بکنید سمی میشه.
نظر شما
ادامه