کد خبر: ۳۶۵۲۰
 

جلسه هم اندیشی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با دامپزشکان معین بخش طیور این استان جهت مقابله بهتر با بیماری های طیور در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر سید رضا موسوی» رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان ضمن اعلام این خبر افزود: این جلسه به منظور بررسی چگونگی پراکندگی بیماری های طیور و نحوه مبارزه با آنها، همچنین اخطار در خصوص احتمال بروز مجدد بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور و راه های تقویت کنترل حمل و نقل تخم مرغ، توزیع مرغ بومی و رنگی، پولت ها و... برگزار شد.

وی در ادامه در خصوص چگونگی برگزاری این جلسه بیان کرد: در ابتدای جلسه دکتر محمد کشتکار معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان، تشکیل چنین جلساتی را در پیشبرد اهداف دامپزشکی، انتقال تجربیات و هماهنگی بخش دولتی و خصوصی بسیار لازم و مناسب دانست و ابراز امیدواری کرد که این جلسات در آینده ادامه پیدا کند و رابطه خوب و مستمری بین بخش های مختلف دولتی و خصوصی ایجاد گردد.

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در خصوص مباحث مطرح شده توسط دکتر کردآبادی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم، اظهار داشت: بحران پشت سرگذاشته آنفلوانزای فوق حاد پرندگان باید سبب بدست آمدن تجربه کافی در زمان برخورد با اینگونه موارد شده باشد و امیدورام با برنامه ریزی هایی شامل تنظیم برنامه مدون واکسیناسیون، عقیم سازی و انتقال کود مرغی، بهسازی مرغداری ها، ساماندهی مرغ خانگی و ... صورت خواهد گرفت، شاهد رشد در صنعت طیور باشیم.

شرکت کنندگان در این جلسه در خصوص دغدغه های خود و مخاطراتی که صنعت مرغداری استان را تهدید می کند مواردی را را مطرح نمودند از جمله ساماندهی جوجه ریزی، برخورد با واحدهای غیرمجاز و...، در ادامه مدیران حاضر در جلسه به موارد مطرح شده پاسخ دادند.

دکتر موسوی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به موارد مطرح شده و دغدغه های جدی که دو طرف نسبت به مخاطراتی که صنعت طیور استان را تهدید می کند مقرر گردید که این چنین جلساتی بیشتر تشکیل شود و ارتباط های بیشتری جهت پیشگیری و مقابله با بیماری های طیور صورت گیرد و همینطور مقرر گردید همکاران محترم به محض مشاهده بیماری آن را با توجه به اختصاص نام کاربری و کلمه عبور برای تمامی همکاران در سیستم GIS ثبت نمایند.

 
 
نظر شما
ادامه