کد خبر: ۳۶۵۲۶
 

ترس و اضطراب بر اهالی روستای کرف شهرستان جاجرم خراسان شمالی بخاطر دریده شدن گوسفندانشان توسط یک حیوان مهاجم ناشناس آن هم در داخل روستا حاکم شده است . آن ها معتقدند که دریده شدن گوسفندان آن ها توسط پلنگ انجام شده است اما، رئیس اداره محیط زیست جاجرم این گفته روستائیان را رد می کند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «سید محمد موسوی» اظهار کرد: در حمله یک حیوان وحشی به دامداری یکی از اهالی روستای کرف این شهرستان یک راس گوسفند تلف و 5 راس دیگر زخمی شدند .

وی گفت: یکی از اعضای شورای روستای کرف از توابع شهرستان جاجرم حمله یک گرگ یا پلنگ را به یک دامداری در این روستا گزارش داد .

وی افزود: با اعزام کارشناسان محیط زیست برای بررسی این حادثه و براساس شواهد موجود درمحل تهاجم حیوان وحشی به این دامداری توسط 'گرگ' و یا 'سگ گرگ' که گونه ای مختلط از سگ و گرگ است انجام شده است .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم در واکنش برخی اخبار محلی مبنی برحمله به دامداری توسط پلنگ بود است، ضمن رد این گفته افزود: پلنگ حیوانی است که در شکار فقط به دام حمله می کند وآن را با خود می برد و سایر دام ها را زخمی نمی کند ولی براساس بررسی انجام شده در محل و نحوه زخمی شدن دام ها، تهاجم این حیوان وحشی به احتمال زیاد توسط گرگ یا سگ گرگ بوده است .

موسوی با بیان اینکه حملات مشابهی ازسوی حیوان های وحشی دراین روستا صورت گرفته که نوع این حیوان شناسایی نشده است خاطر نشان کرد: با هماهنگی شورای روستا برای ثبت گونه مهاجم که به گفته روستاییان گرگ نمی باشد، هفته ای دو مرتبه دوربین در این منطقه کار گذاشته شد ولی گونه ای ثبت نشد .

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم گفت: حمله این حیوان وحشی در زمانی صورت گرفت که 2روز قبل دوربین ها ثبت تصویر از این منطقه جمع آوری شده بود و موفق به شناسایی دقیق گونه مهاجم نشده ایم  .

وی افزود: در صورت ثبت تصویر و شناسایی نقش 'سگ گرگ' در حمله به دام ها این منطقه، چون حیوان از گونه مهاجم است می توان برای مقابله با آن اقدام کرد .

روستای کرف در دامنه های رشته کوه آلاداغ واقع شده است .
 
 
نظر شما
ادامه