کد خبر: ۳۶۵۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

قبل از خرید حیوان خانگی ممکن است اگر در این مورد تجربه ای نداشته باشید این نکته شما را دودل کند که کدام حیوان برای نگهداری در خانه شما مناسبتر است؟ سگ یا گربه.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبر فوری، اصولا صرف نظر از جنبه های مذهبی، یا اینکه برخی بدلیل مثلا سرو صدای سگ و یا رعایت حال همسایه ها نگهداری گربه را ترجیح می دهند، شخصیت کسانی که سگ نگهداری می کنند با کسانی که نگهداری از یک گربه را ترجیح می دهند متفاوت است .

نیاز به گردش روزانه

برخلاف سگ ها که عاشق گشت و گذار در بیرون از منزل هستند و حتی شاید بتوان گفت به این فاکتور در زندگیشان نیاز دارند، گربه ها به ویژه پرشین ها هیچ نیازی به این مسئله ندارند. اتفاقا برعکس یک سگ، گربه پرشین شما از گردش همراه شما در خارج از منزل مثل یک پارک یا حضور در یک مهمانی لذت نمی برد. این مستقل بودن گربه از حیث شخصیتی، یک امتیاز بزرگ در زمینه نگهداری از گربه به عنوان حیوان خانگی تلقی می شود.

سر و صدا

مسئله ای که متاسفانه بسیاری از صاحبین سگ ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. اگرچه از یک سگ تا سگی دیگر و از نژادی تا نژاد دیگر، میزان درگیری با این معضل متفاوت است، اما تقریبا در تمام موارد وجود دارد. شاید اگر شما در یک باغ زندگی کنید این مسئله برای شما زیاد اهمیت نداشته باشد. اما در زندگی های شهری و آپارتمانی امروزی، این فاکتور بسیار مهم است. اما گربه تقریبا در تمام طول عمر خود هیچ وقت سر و صدا نمی کند.

مسئله مهم قضای حاجت

مسئله دفع در سگ ها و نیاز آنها به خروج از منزل برای دفع نیز از مشکلات همیشگی نگهداری از سگ هاست. مشکلی که در مورد نگهداری از گربه، اساسا وجود ندارد! گربه ها به شدت مقید هستند که فقط و فقط در ظرف خاک خود که شما در گوشه ای از منزل نگهداری می کنید دفع کنند. امروزه و با وجود انواع خاک های بستر آنتی باکتریال و جاذب، مسئله دفع در گربه ها کاملا حل شده و راحت به نظر می رسد. درحالی که حتی خرید و فروش سگ های آپارتمانی نیز تحت تاثیر آموزش دفع مدفوع قرار می گیرد.

 نیاز به استحمام مرتب

سگ ها باید به طور مرتب شستشو شوند و در صورت عدم شستشوی مرتب، بدنشان بو می گیرد. تمام کسانی که از سگ به عنوان حیوان خانگی نگهداری می کنند بر این مسئله واقف هستند. اما در مورد نگهداری از گربه اساسا چنین مشکلی وجود ندارد. اگرچه  پوشش گربه هم نیاز به رسیدگی و نظافت دارد، اما گربه ها نیاز به حمام کردن مرتب ندارند. توصیه من به همه گربه داران این است که گربه خود را فقط زمانی بشویید که احساس می کنید کثیف شده و نیاز به شستشو دارد. چون واقعیت این است که گربه ها موجوداتی به غایت تمیز هستند و با زبان زبر خود مرتبا موهای خود را می لیسند و تمیز نگه می دارند. یک گربه حتی اگر یک سال هم شسته نشود هرگز بو نمی گیرد. ممکن است موهای حیوان گربه گره بخورند و نامرتب بشوند، اما هرگز بو نخواهند گرفت. در مورد سگ اما اینگونه نیست. عدم شستشوی مرتب سگ مساوی است با بدبو شدن حیوان.

اینها فقط برخی از تفاوت ها در زمینه نگهداری سگ و گربه بودند. مسئله به مراتب فراتر از این ابعاد هست. اینگونه به نظر می رسد که برای نگهداری در آپارتمان و زندگی شهری امروزی، گربه مخصوصا گربه پرشین که نژادی بسیار آرام و مستقل و خودساخته هست، گزینه مناسب تری باشد. اگرچه نمی توان این حقیقت را انکار کرد که خصوصیات روحی و هوش و ادراک کلی سگ، به مراتب با گربه ها متفاوت است و این نیز بعضی انسان­ها را بیشتر از بعضی دیگر جذب می کند.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دكتر دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
1
1
با سلام
كاملا مشخص است كه نويسنده ميخواد به ذهن خواننده جهت خاصي بدهد و بگويد براي نگهداري،گربه بهتر از سگ ميباشد. حالا يا به دلايل مذهبي و يا غيره.
اما چند نكته كليدي در رابطه باسگ:
ادراكي كه يك سگ دارد، به مراتب بيشتر از گربه است.
اموزش پذيري سگ به مراتب بيشتر از گربه است.
سگ ها به علت خصوصيات رفتاريشان، به صاحب خود وفادارند و اين يك رابطه ي قوي را بين انسان و سگ ايجاد ميكند.
رفتار سگ ها در برخورد افراد خانواده، بسيار با عاطفه مي باشد و اين احساس به مراتب از گربه بيشتر است.
ريزش مو در گربه امري طبيعي است، اما سگ هايي با نژاد هاي مخصوص نگهداري در خانه و با ريزش موي بسيار كم وجود دارد.

اينها تنها گوشه كوچكي از فوايد نگهداري سگ مي باشد. لطفا نظرات جهت دار خود را به ديگران تلقين نكنيم.
با تشكر
هادی
|
Finland
|
۰۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
1
0
برای نگهداری سگ حتما و حتما باید خونه حیاط دار بزرگ داشته باشید نگهداری از سگ در اپارتمان غیر ممکن است و صدای سگ باعث ازار و اذیت همسایگان خواهد شد.و خصوصیات گربه پرشین و سگ کاملا برعکس هست گربه یک نفر را انتخاب میکنه و خودش رو مالک اون شخص میدونه و باهاش مهربونه ولی سگ یک نفر رو به عنوان صاحبش انتخاب میکنه و مطیع اونه.کلا ذاتشون برعکس هم هست من چون ارامش رو دوست دارم انتخابم گربه اصیل پرشین هست وبسیار ازش راضیم.
هلیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
0
1
بنظر من هرکسی سلیقه ی خودش رو داره مثلا اگر ما سگ دوست داریم و یکی بخواد گربه بگیره ما نباید بگیم نه گربه نخر گربه صاحبشو فقط برای غذا می خواد.......... گرفتن سگ و گربه کاملن بستگی به شرایت زندگی شما و سلیقتون داره اما از نظر من گربه کم خرج تر از سگه حالا نمی گم سگ خییییلی سخته گربه خیییییلی اسون ..... نه تصمیم با خودتون و خانوادتون هست اگه هم وقت کافی هم پول کافی برای نگهداری دارین سگ بگیرین البته این نظر منه و اگه کسایی که پول کافی برای خرید سگ ندارند یا می خوان سگ کم هزینه ای داشته باشند توی اینترنت بنویسن کم هزینه ترین نژاد سگ و یا از پناهگاه های حیوانات بگیرند
نظر شما
ادامه