کد خبر: ۳۶۵۲۸
 

بیش از ۲۰ هزار عدد تخم مرغ آلوده به باقی‌مانده حشره‌کش در کشور انگلستان توزیع و مصرف شد. به گفته آژانس استاندارد غذایی تعداد بسیارکمی از این تخم مرغ‌های حاصل از مزارع پرورش در اروپا که آلوده به آفت کش فیپرونیل بوده‌اند، در انگلستان توزیع شده است.

به گزارش گروه بین الملل حکیم مهر به نقل از Telegraph.co.uk، این سازمان تاکید نمود که بعید به نظر می‌رسد که این تخم‌مرغ ها سلامت افراد را به خطر بیندازد. این اطلاعیه در پی هشدار اتحادیه اروپا مبنی بر آلودگی مقداری از تخم مرغهای وارداتی به انگلستان به حشره‌کش، صادر شد.

اتحادیه اروپا همچنین به گروه‌های امنیت غذایی در کشورهای فرانسه، سوئد و سوییس نیز هشدار داده است.

فروشگاه‌های Aldi  و Lidl در آلمان میلیون‌ها تخم مرغ را از قفسه ها بیرون آورده‌اند، نگرانی آنها بابت احتمال آلودگی تخم مرغهای تولید شده در بلژیک و هلند به این آفت‌کش می‌باشد.

ترس از هلند و بلژیک آغاز گردید و گمان می‌رود این مسئله مربوط به محلول ضدعفونی‌کننده هلندی باشد. ده‌ها مزرعه در هلند کنترل شده‌اند، سازمان امنیت غذایی بلژیک در حال تحقیق و بررسی این موضوع است که، چگونه فیپرونیل می‌تواند وارد تخم‌مرغ‌ها شود.

میلیون‌ها تخم مرغ از مغازه‌ها و مراکز توزیع در آلمان و هلند جمع‌آوری گردید و پس از تشخیص وجود میزان بالایی از فیپرونیل در برخی از آنها، فروش این تخم مرغ‌ها در بلژیک ممنوع شد.

استفاده از حشره‌کش‌ها در صنایع تولید مواد خوراکی انسان ممنوع می‌باشد. یک گروه کشاورزی در هلند بر این اعتقاد است که پس از یافتن باقی‌مانده این آفت کش در تخم مرغ ها بایستی میلیون‌ها مرغ در هلند معدوم گردند.

«آنا کایزا» سخنگوی کمیسیون اروپا گفت: هدف این است که اطلاعات را به اشتراک بگذاریم تا همه افراد از آن مطلع باشند و هم‌اکنون در سوئد، سوئیس، فرانسه و انگلستان این موضوع در دست بررسی است.

تحقیقات راجع به این موضوع که چگونه حشره‌کش‌ها در بلژیک و هلند، در تماس با مرغ‌ها قرار گرفته استدر دست بررسی می‌باشد. در تعطیلات آخر هفته، مقامات بلژیک اذعان داشتند که در اوایل ماه ژوئن تحقیقات خود در زمینه آلودگی تخم‌مرغ‌ها را شروع کرده‌اند و چند هفته پیش از آن، به مردم راجع به این آلودگی هشدار داده شده بود.

«کتی بریسون» از آژانش ایمنی مواد غذایی در بلژیک، روز یکشنبه گفت: در ماه ژوئن یک مزرعه در بلژیک مقامات را از آلودگی احتمالی آگاه ساخت و در پی این هشدار آنها تحقیقات خود را آغاز نمودند.
او گفت: مقامات بلژیک می‌پنداشتند که این یک رویداد منفرد بوده و هرگز فکر نمی‌کردند این موضوع به شکل معضلی تا اواخر ماه ژوئیه ادامه یابد.
 
 
نظر شما
ادامه