کد خبر: ۳۶۵۳۶
 

با توجه به خطرات و تبعات ناشی از شیوع بیماری های مشترک دامی و انسانی در کشور، پس از هر دوره احساس خطر در این خصوص، نهادهای نظارتی و دستگاههای مربوطه، اقدام به وضع قوانین و مقررات کنترلی و بازرسی های سختگیرانه در این زمینه می کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صبحانه، یکی از مشهورترین و شایع ترین نوع بیماری ها در این خصوص، آنفلوانزای پرندگان است که با توجه به حضور انواع پرندگان وحشی و اهلی موجود در مناطق مختلف کشورمان، کنترل بیماری هایی از این دست، اهمیت ویژه ای دارد.

البته از سال گذشته و با توجه به اینکه برابر قانون هرگونه خرید و فروش پرندگان زینتی در سطح پایتخت ممنوع است، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اقدام به بهره برداری از مجموعه خرید و فروش پرندگان زینتی در خاوران کرده، یکی از دلایل مهم ساخت این مجموعه، جلوگیری از انتقال چنین بیماری هایی اعلام شده بود .

اما به نظر می رسد نهادهای مسئول، عزم خود را برای کنترل هرچه بهتر این بیماری جزم کرده اند چراکه بر اساس بخشنامه جدید هوایی هما که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، ورود پرنده زینتی همراه مسافر به کشور ممنوع شده است.

در این بخشنامه که از سوی غلامرضا زارع رییس مقررات بازرگانی ایران ایر خطاب به روسای دفاتر خدمات مسافرتی صادر شده، علت این ممنوعیت، رخ دادن بیماری آنفلوانزای پرندگان ذکر شده و افزوده است: فقط در صورتی که متقاضی دارای مجوز بهداشتی ورود از سازمان دامپزشکی باشد، ورود پرنده با رعایت ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای بلامانع خواهد بود .

 
نظر شما
ادامه